Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 46, 47, 48   >>
235 besök senaste veckan (828440 totalt)
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2365



johanz skrev:
Hej.

Tack för alla gratulationer och positiva omdömen.



cat7even skrev:
Kommer den till Tjolöholm?
Hursomhelst thumbs up


Nej har tyvärr planerat annat till helgen men om "dom" skulle vilja ha dit bilen är jag inte omöjlig....




Med vänlig hälsning Johan


Mot en smärre ersättning kan jag komma förbi och köra ner den

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Ola Fischer skrev:
johanz skrev:

Nu skulle jag behöva lite bantid för att börja sortera chassiet, några bra förslag på aktiviteter i närheten (Anderstorp, Mantorp, Falkenberg, Knutstorp, Kinnekulle)?


King of the South går på Knutstorp nästa helg (30/5). Kolla http://timeattacknu.se/2015/05/infor-king-of-the-south-2015-trackday-t . . . . för mer info


Fick mail av MS-R igår och det var ett fåtal platser kvar till dagen efter också.
http://www.ms-racing.dk/infusions/aw_ecal_panel/view_event.php?id=29

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
ace67
Sverige
Här sen Feb 2004
Inlägg: 112



Såg bilen Live idag på VCC utställningen ovanför Emmas i gläntan grymt fint bygge :-) mycket imponerande.
Tyvärr var du inte där så man kunde få höra på skönsången från motorn.

_________________
Mvh
Johan Samuelsson
***************************
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2480



Jag kan bara instämma!
Stod bakom bilen när du startade upp den, mycket trevligt. thumbs up

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
MattiasGBG
Göteborg
Här sen Maj 2009
Inlägg: 150



Missade tyvärr uppstarten idag men imponerad över bygget, framförallt hur bra du fått ihop karossen utan ett spår av att den är kapad och breddad. Hoppas man stöter på dig på någon bana nån gång så man får se den in action också

_________________
Mattias Svensson

Bilbygget:
http://www.instagram.com/speedsterv6
Citera
mekluuba
Göteborg
Här sen Okt 2013
Inlägg: 57



Var och tittade på bilen på VCC-utställningen. Den är om möjligt råare i verkligheten än på bild. Missade tyvärr uppstarten. Men otroligt fint bygge. Grattis till reg-skyltarna, nu kan man bara hoppas på att bli omkörd i götatunneln så man får njuta av ljudet i surround

_________________
Victor Hofmeijer
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499




Jag har försökt samla intrycken av den här bilen nu en stund, men det är inte lätt.
Hela bygget är imponerande ner i minsta detalj. Allt från hur läcker och linjeskön den är när man ser den komma åkandes till vilket monster som ryter när högerpedalen trycks ner. Upplevdes som väldigt trevlig körbarhet i hela registret, även på lättlast i stadskörning.

Ett tack räcker inte, men tusen tack för att jag fick möjligheten att uppleva den här bilen i helgen, det är imponerande att se vad rätt personer (läs: du) kan skapa i ett villagarage. Upplevelsen nu när bilen är klar måste vara värd varenda garagetimma!


_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



johanz skrev:
Hej.

Nuså.

SFRO1 Klar
Bullerprov Klar
SFRO2 Klar
Registreringsbesiktning Klar

Nu är det bara skyltar som saknas.......






Med vänlig hälsning Johan

Hej Johan!

Fick några död-timmar över på jobbet idag, så jag passade på att läsa igenom hela byggtråden thumbs up
Har läst delar av den tidigare vid olika tillfällen, men blev påmind om tråden genom att kompisen Figgz åkte med här om dagen

Verkligen ett intressant bygge och du har gjort många tjusiga lösningar och vackra delar, många tummar upp för det!

Kul att du också lyckats få den besiktigad. Har lust att i framtiden göra detsamma med min överladdade E85 E30.
Skulle dock underlätta om de ändrar till 20kw/100kg, så man har nån chans
Nu har du ingen överladdning, men har för mig SFRO säger att man minst måste ladda 0,4 bar.

Ok, back on topic! Stora applåder för byggprestationen!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Figgz skrev:

Jag har försökt samla intrycken av den här bilen nu en stund, men det är inte lätt.
Hela bygget är imponerande ner i minsta detalj. Allt från hur läcker och linjeskön den är när man ser den komma åkandes till vilket monster som ryter när högerpedalen trycks ner. Upplevdes som väldigt trevlig körbarhet i hela registret, även på lättlast i stadskörning.

Ett tack räcker inte, men tusen tack för att jag fick möjligheten att uppleva den här bilen i helgen, det är imponerande att se vad rätt personer (läs: du) kan skapa i ett villagarage. Upplevelsen nu när bilen är klar måste vara värd varenda garagetimma!



kul att du uppskattade turen och fick en i övrigt trevlig dag. Tack för de fina orden.

Lycka till med allt!!

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Nisse977 skrev:
johanz skrev:
Hej.

Nuså.

SFRO1 Klar
Bullerprov Klar
SFRO2 Klar
Registreringsbesiktning Klar

Nu är det bara skyltar som saknas.......






Med vänlig hälsning Johan

Hej Johan!

Fick några död-timmar över på jobbet idag, så jag passade på att läsa igenom hela byggtråden thumbs up
Har läst delar av den tidigare vid olika tillfällen, men blev påmind om tråden genom att kompisen Figgz åkte med här om dagen

Verkligen ett intressant bygge och du har gjort många tjusiga lösningar och vackra delar, många tummar upp för det!

Kul att du också lyckats få den besiktigad. Har lust att i framtiden göra detsamma med min överladdade E85 E30.
Skulle dock underlätta om de ändrar till 20kw/100kg, så man har nån chans
Nu har du ingen överladdning, men har för mig SFRO säger att man minst måste ladda 0,4 bar.

Ok, back on topic! Stora applåder för byggprestationen!




Tackar tackar.

Har inte koll på vad SFRO har för regler map laddtryck men en "stor" turbo och fisladdtryck tror jag inte dom godtar. Dom har bra koll på läget vad som är lämpligt. En mindre turbo kan ju vara en ide samt inte onödigt stora spridare så effekt är rimlig.

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Nisse Järnet
Stockholm
Här sen Apr 2008
Inlägg: 243



Man måste ladda minst 0.6 bar och får inte ha för stor överkapacitet i varesig turbo eller spridare. (Max ca 50%)
20/100 hade varit välkommet

_________________
BMW E30 325ix M50 turbo, aktiv 4wd, 7 vxl DCT 900hk.
BMW E30 M50 turbo, 6vxl, traction control, boost by gear, 800hk
Nisse Järnet
Citera
m3turbonorway
norge
Här sen Feb 2012
Inlägg: 97



steike for et bygg! bare en ting og gjore

_________________
ole i seem,

s50 b30 turbo
1040 whp 1139 wnm
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



johanz skrev:

Tackar tackar.

Har inte koll på vad SFRO har för regler map laddtryck men en "stor" turbo och fisladdtryck tror jag inte dom godtar. Dom har bra koll på läget vad som är lämpligt. En mindre turbo kan ju vara en ide samt inte onödigt stora spridare så effekt är rimlig.

Med vänlig hälsning, Johan


Nisse Järnet skrev:
Man måste ladda minst 0.6 bar och får inte ha för stor överkapacitet i varesig turbo eller spridare. (Max ca 50%)
20/100 hade varit välkommet

Uff!... 0,6bar, ännu värre.. Får nog vänta tills 20kw/100kg regeln går igenom.
Funderar vidare


_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7747



Eller använda Photoshop..

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
MiWi
Sundbyberg
Här sen Apr 2014
Inlägg: 10



Snyggt jobbat! Hur mycket blev totalvikten på bilen i kombination med nya drivlinan?

_________________
Michél Lundbeck
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Var ett tag sedan man såg något nytt i tråden! Har trådskaparen fullt upp med att vara ute och avnjuta sitt verk?

_________________
Emil Jönsson
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Mmmm, skulle också vilja ha lite skildringar hur bilen upplevs. Tex. från detta https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=100892

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
Var ett tag sedan man såg något nytt i tråden! Har trådskaparen fullt upp med att vara ute och avnjuta sitt verk?


Eddie Varvstopp skrev:
Mmmm, skulle också vilja ha lite skildringar hur bilen upplevs. Tex. från detta https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=100892


Hej.

Ja jag har varit lite "frånvarande" ett tag. Behövde ladda batterierna lite. Tycker också det har blivit svårt att hitta rätt typ av bandagar för att sortera ut bilen i lugn och ro.
Det har inte blivit jättemycket kört, kanske 180 mil totalt.

Men men, var iaf på Knutstorp med LMS 27/7 vilket var ett trevligt arrangemang, tyvärr regnade det mer eller mindre hela vårt pass som var tilldelat förmiddagen. Eftermiddagen där andra var tilldelade var torr...
Hur som helst så fick jag ändå provat lite då det inte var som våtast.
Chassiebalansen verkar vara ganska ok, understyrd in i sväng vid "hög" fart och överstyrd ur sväng vid för högt gaspådrag vilket känns ok. Inga hyss i sväng.
Men en riktig körning i torrt hade vart bra, får se om något lämpligt kan träffas in, återigen mottages tips på lämpliga tillfällen. Helger lättare då jobbet dragit igång.....

Kolla gärna på Tobias bilder:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=100892
http://www.fjollrosa.se/gallery3/Photo/2015/racing/Los-Machos-Society- . . . .

Med vänlig hälsning Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Brukar det inte arrangeras test and tune på ljungbyhed?

Du har inte lyckats fånga bilen på lite rörliga bilder? Skulle vara kul o se synd man missade körningen på knutan!

_________________
Emil Jönsson
Citera
Rhodin-Gbg
Göteborg / Vallda
Här sen Nov 2012
Inlägg: 89



Johan: Snacka med Gilbert Svensson (eller med mig!) om Ljungbyhed som någon nämnde ovan. Han brukar anordna lite dagar där. Jag har hans nummer om du vill. Annars hittar du honom här på Race:a med sin Porsche 944 S2 (GULFEN).

Ha en fin dag!

_________________
Fredrik Rhodin
Porsche 944 Bieber Cabrio
Jensen Interceptor MK III
Porsche 996 Targa
Camaro 68
BMW E30 V8
Porsche 944 Turbo
Tigercat Super7
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



När det gäller Ljungbyhed så kolla in på http://momevents.se. Det finns körningar med drivers club som mom-event anordnar, kolla kalendern. Jag hänger en del där, så vill du ha mer info så hör av dig.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 46, 47, 48   >>
235 besök senaste veckan (828440 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande