Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48   >>
34 besök senaste veckan (827906 totalt)
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3354



Själv tycker jag inte att nuvarande sträckning på Ljungbyhed är nån höjdare, känns mest som en massa raksträckor med 90-graderssvängar mellan...

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
dleb
Kungälv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 128



Hej! Du borde prova trackday.no när dom kör på Rudskogen (söndagen den 23 aug och lördagen den 19 september har jag för mig). Bra arrangör, mycket körtid (ca 40 minuter per timme), bana med både snabba partier och tekniska avsnitt och mindre än 25 mil från Göteborg. Är man där hyfsat tidigt så är det glest på banan. www.trackday.no. /Mvh Dan

_________________
Dan Byström
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Vill du ha hög tillgänglighet så kan jag varmt rekommendera Gotland Ring. Nu på hösten så är det löjligt bra vad avser tillgång till banan. Snudd på tråkigt för att det är för få ekipage

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



dleb skrev:
Hej! Du borde prova trackday.no när dom kör på Rudskogen (söndagen den 23 aug och lördagen den 19 september har jag för mig). Bra arrangör, mycket körtid (ca 40 minuter per timme), bana med både snabba partier och tekniska avsnitt och mindre än 25 mil från Göteborg. Är man där hyfsat tidigt så är det glest på banan. www.trackday.no. /Mvh Dan


Det här var ju ett fenomenalt tips!

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Du ska inte på arn racings sommarträff i helgen ? Hade vatt kul o få se bygget

http://www.arnracing.se

Ingen bankörning förvisso men kanske kunde locka ändå!

_________________
Emil Jönsson
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Nisse Järnet skrev:
Man måste ladda minst 0.6 bar och får inte ha för stor överkapacitet i varesig turbo eller spridare. (Max ca 50%)
20/100 hade varit välkommet


0,6 laddar väl inte vissa LT motorer ?? tex 150hk saab turbo.
sen kan man plocka 225Hk med en mappning

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



dleb skrev:
Hej! Du borde prova trackday.no när dom kör på Rudskogen (söndagen den 23 aug och lördagen den 19 september har jag för mig). Bra arrangör, mycket körtid (ca 40 minuter per timme), bana med både snabba partier och tekniska avsnitt och mindre än 25 mil från Göteborg. Är man där hyfsat tidigt så är det glest på banan. www.trackday.no. /Mvh Dan


Hur funkar detta? Bara att dyka upp?

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Fredrik Hård skrev:
Vill du ha hög tillgänglighet så kan jag varmt rekommendera Gotland Ring. Nu på hösten så är det löjligt bra vad avser tillgång till banan. Snudd på tråkigt för att det är för få ekipage

Jag har bara varit på GR några gånger och då under semestrarna i juli. Men det blir så mkt körning man och maskin orkar med, open-pit hela dagarna. Någon gång har det varit bågar på plats och de delat in i alternerande 20-min pass för bil och båge.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Hej.

Tack för alla bra förslag med olika banaktiviteter.
Skall försöka få till något vettigt innan vintern är här men det är mycket annat som pockar på uppmärksamhet tyvärr.
Har bokat in mig på SVKG's "höstrusket" på Falkenberg den 24/9 iaf så man får hoppas på torrt väder.
På lördag den 29/8 kommer jag deltaga på Hofsnäs sportvagnsträff, ingen bankörning dock men troligen många fina bilar att titta på.

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



johanz skrev:
Har bokat in mig på SVKG's "höstrusket" på Falkenberg den 24/9 iaf så man får hoppas på torrt väder.
Självklart blir det bra väder (det är ju en utomhussport), hur torrt får vi se
Ska bli skoj att mäta om den är lika tyst på banan som den verkar (hoppas det).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
RYDH
Karlskoga
Här sen Feb 2009
Inlägg: 341



Kom upp till Gelleråsen söndagen den 6/9. körning mellan 09-17 !! thumbs up thumbs up
Det vore kul....
Jag kommer vara där med Vipern !

/Jörgen

_________________
Jörgen Rydh
Dodge Viper GTS Hardcore Edition
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
johanz skrev:
Har bokat in mig på SVKG's "höstrusket" på Falkenberg den 24/9 iaf så man får hoppas på torrt väder.
Självklart blir det bra väder (det är ju en utomhussport), hur torrt får vi se
Ska bli skoj att mäta om den är lika tyst på banan som den verkar (hoppas det).


Hmm, ja vi får väl se. Skall du stå med dB mätaren?
Det vi såg från Knutstorp verkade ok iaf, men det var vått och svårt att hålla fullt hela rakan.
Finns ju alltid möjlighet att stänga avgasspjällen vilket kan göra några dB om det inte ger blåsljud.

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
RYDH skrev:
Kom upp till Gelleråsen söndagen den 6/9. körning mellan 09-17 !! thumbs up thumbs up
Det vore kul....
Jag kommer vara där med Vipern !

/Jörgen


Hej Jörgen.

Vad är det för arrangör? Privat bokning?
Kan bli lite svårt, skall på en fest dagen före där jag misstänker det blir sviter dagen efter
Men vi får se behöver man anmäla sig?

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



johanz skrev:
Hmm, ja vi får väl se. Skall du stå med dB mätaren?
Det vi såg från Knutstorp verkade ok iaf, men det var vått och svårt att hålla fullt hela rakan.
Finns ju alltid möjlighet att stänga avgasspjällen vilket kan göra några dB om det inte ger blåsljud.

Med vänlig hälsning, Johan
Fungerar det på Knutan finns det inget att oroa sig för. GT3or med stängd "skojflärp" brukar klara sig.
Jo, det brukar bli utsläppet och diverse bärgning med lilla Berlingon (hoppas vi slipper flakbärgning denna gången).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
RYDH
Karlskoga
Här sen Feb 2009
Inlägg: 341



johanz skrev:
RYDH skrev:
Kom upp till Gelleråsen söndagen den 6/9. körning mellan 09-17 !! thumbs up thumbs up
Det vore kul....
Jag kommer vara där med Vipern !

/Jörgen


Hej Jörgen.

Vad är det för arrangör? Privat bokning?
Kan bli lite svårt, skall på en fest dagen före där jag misstänker det blir sviter dagen efter
Men vi får se behöver man anmäla sig?

Med vänlig hälsning, Johan


Kolla in länken: https://www.facebook.com/events/486900054810426/
Det är Bohlin själv som håller i detta !
Vore kul om du kom upp ! thumbs up

_________________
Jörgen Rydh
Dodge Viper GTS Hardcore Edition
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
dleb skrev:
Hej! Du borde prova trackday.no när dom kör på Rudskogen (söndagen den 23 aug och lördagen den 19 september har jag för mig). Bra arrangör, mycket körtid (ca 40 minuter per timme), bana med både snabba partier och tekniska avsnitt och mindre än 25 mil från Göteborg. Är man där hyfsat tidigt så är det glest på banan. www.trackday.no. /Mvh Dan


Hej.
Här är Dans beskrivning ang ovan event ifall någon skall dit, jag kan tänka mig åka den 19/9 ifall någon mer skall dit.

"Ja, det är bara att dyka upp. Dom skriver på sin sida att dom har 2 förarsammanträde, ett som betyder att man får åka väldigt tidigt från Göteborg och ett vid halv 10-tiden vilket passade oss bra. Väl där blev dom nästanförvånade när vi frågade var förarmötet var och karaktären var av typen "vem har inte kört på bana förut? " och så blev det en genomgång av det mest triviala. Kanske inte bästa intryck men sen visade det sig att det var en bra nivå på banan ändå. Vi har inte varit med på något mer förarmöte sedan dess och det verkarinte vara ett krav. Dom har besiktning hela dagen och det är som sagt bara att dyka upp. Körningen för gatbilar börjar varje hel timme och håller på ca 40 minuter. Därefter är det träning för deras egen cup där också vagnboksbilar kan träna utan att vara med i själva cupen. Cupträningen håller på ca en kvart och sen är det gatbilarna igen i 40 nya minuter. Så håller det på till någon gång efter lunch då det är cuprace 1 och sen fortsätter det som under förmiddagen. Det är ytterligare ett avbrott för race under eftermiddagen men dessa avbrott är nästan bara bra - det blir mycket köra ändå. Gatbilspassen är inte uppdelade i klasser så ju längre dagen lider desto trängre brukar det bli och blandningen är allt från standard Alfa 159 dieselkombi till värstingporsche och (hem-)turboBMW. Har varit där 4-5 gånger och tycker att det är en mycket fin anläggning och ett bra arrangemang (kör bananpassad gatmiata). /Med vänlig hälsning, Dan"

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
RYDH skrev:
johanz skrev:
RYDH skrev:
Kom upp till Gelleråsen söndagen den 6/9. körning mellan 09-17 !! thumbs up thumbs up
Det vore kul....
Jag kommer vara där med Vipern !

/Jörgen


Hej Jörgen.

Vad är det för arrangör? Privat bokning?
Kan bli lite svårt, skall på en fest dagen före där jag misstänker det blir sviter dagen efter
Men vi får se behöver man anmäla sig?

Med vänlig hälsning, Johan


Kolla in länken: https://www.facebook.com/events/486900054810426/
Det är Bohlin själv som håller i detta !
Vore kul om du kom upp ! thumbs up


Ok, får kolla på detta. Tack.

/JZ

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



johanz skrev:
... jag kan tänka mig åka den 19/9 ifall någon mer skall dit.


Jag planerar att åka dit. Var där den 23/8 och var en ok körning. Väldigt mkt bilar på första hälften av eventet och relativt tomt mot slutet.

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12841



Nu är det alldeles för mycket diskussion och alldeles för få bilder i denna tråden.
Jag behöver bli påmind om hur fet bilen är! Se så, ut med kameran!
Citera
MattiasGBG
Göteborg
Här sen Maj 2009
Inlägg: 150



AL skrev:
johanz skrev:
... jag kan tänka mig åka den 19/9 ifall någon mer skall dit.


Jag planerar att åka dit. Var där den 23/8 och var en ok körning. Väldigt mkt bilar på första hälften av eventet och relativt tomt mot slutet.

/AL


Jag hade eg tänkt att åka dit, blir det fler gör jag nog slag i saken

Förarmötet är btw inte obligatoriskt om man vill åka lite senare, de har ju öppet länge, har dock aldrig stannat till efter 16:00 så vet inte om det är mer körtid på kvällen eller inte.

_________________
Mattias Svensson

Bilbygget:
http://www.instagram.com/speedsterv6
Citera
johanz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 569


Trådstartare
MattiasGBG skrev:
AL skrev:
johanz skrev:
... jag kan tänka mig åka den 19/9 ifall någon mer skall dit.


Jag planerar att åka dit. Var där den 23/8 och var en ok körning. Väldigt mkt bilar på första hälften av eventet och relativt tomt mot slutet.

/AL


Jag hade eg tänkt att åka dit, blir det fler gör jag nog slag i saken

Förarmötet är btw inte obligatoriskt om man vill åka lite senare, de har ju öppet länge, har dock aldrig stannat till efter 16:00 så vet inte om det är mer körtid på kvällen eller inte.



Hej.

Fick inte ihop tiden riktigt så det blev ingev av detta tyvärr. Men däremot Falkenberg på torsdag eftermiddag med SVKG. Hoppas på torrt väder.

Med vänlig hälsning, Johan

_________________
Johan Zackrisson

Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR
M3 E30 V10 såld
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR 2015
<<   1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48   >>
34 besök senaste veckan (827906 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande