Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
4847 besök totalt |
Var köpa r-däck ?
Kan någon lista lite förslag på var man kan köpa r-däck.. I mitt fall behöver jag 17 tum. Jag har kollat men det verkar vara slut såhär års.. Brukar handla mina 17 tum hos IDH på Grevgatan. Va fan skall jag vända mig nu då?? _________________ Stefan Larsson |
||
Vadsomhelst med TW under 150 eller är det nåt speciellt märke/dimension du tänkt dig?
17" är ju inte så tydlig spec ![]() |
||
|
||
Jag köpte nyligen från Camskill ( www.camskill.co.uk.) Bra priser och snabb leverans. I samma veva hörde jag också med Deamon Tweeks (www.demon-tweeks.co.uk). Även om deras priser på hemsidan var högre kunde de matcha priserna hos Camskill. Nu hade de iofs inte alla dimensioner på lager då åtgången på r-däck varit hög.
Har även köpt från Wheelbase tidigare, Martin som driver företaget är en trevlig prick som gärna guidar dig rätt i R-däcksjungeln ![]() _________________ David Jovén BMW M4 BMW M3 3,2 -96 Såld |
||
Bara så ni vet, det börjar bli tunt hos många leverantörer. Jag har jagat 205/50-15, vilket ju är en standard-storlek, men det var på håret att jag hittade några. 2st Toyo fick jag tag på, men mycket mer verkade det inte finnas. Camskill hade också tunt enl. vad de skriver ut på sin hemsida.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Re:
![]() |
||
Re:
Tillräckligt för att lista köpställen ![]() I mitt fall 225/45-17, 245/40-17 Tack för bra tips, men fyll gärna på flera! Tirerack är bra att göra med tycker jag och är ett tips från min sida. Dock kränger dom helst Hoosier. Wheelbase - finns dom..?!? Schwiedmann hade bäst pris ![]() Både Skanstull och Ralphs var bra att prata med. DOCK är det brist nu så här års. I mitt specifika fall hade någon bakdäck och någon annan framdäck Men fortsätt gärna lista _________________ Stefan Larsson |
||
Re:
Jodå, visst finns Wheelbase Stefan! ![]() 225/45-17 och 245/40-17 Kumho V70A i den nyaste hårda(re) K91-blandningen finns på hyllan för omgående leverans. ![]() om jag är bra att prata med återstår väl att se... ![]() Mvh Martin Gistell Wheelbase KB 0707-334722 _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
RaceFactory
RaceFactory har mycket bra priser. Jämför oss gärna! Vi har Toyo, Yokohama och Kumho. Dessutom oljor och batterier mm. Klubbar får rabatt på begäran. www.racefactory.se _________________ Christer Arakangas ![]() Corvette Z06 2002/Mini Cooper S 2002 7:56 BTG |
||
Går att köpa r-däck här också:
http://www.renn-reifen.de/index.php? Skickas vid förfrågan till annat EU-land. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
4847 besök totalt |