Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tekniskt godkänd bur i HT1, HT2?
5275 besök totalt
Dicst
Karlstad
Här sen Feb 2006
Inlägg: 16


Trådstartare
Hej,
Ni ser ju ut att ha en tilltalande serie med massor av kul i!

Undrar bara en sak som ni säkert kan svara på:
om man har en bil som är godkänd med helbur enl app k (period F), kan den få vara med och tävla hos er, trots att den har en bur med andra rördimensioner enligt det gemensamma tekniska reglementet ni hänvisar till? Jag tänker närmast på att rören i den befintliga buren är 38x2.5mm och Gem TR är nu 45x2mm i huvudbågen. Skulle få lite användning av min bil isåfall...

Mvh
/D

_________________
Dick Ström
Citera
Mattepat
Saxtorp
Här sen Jul 2008
Inlägg: 224



Hej!

Jag kan inte riktigt svara på det, men ska skicka vidare frågan till någon som bör kunna det

När var bilen senast Vagnboksbesiktigad?

Mvh Mattias

_________________
Mattias olefeldt
Team Blyfot
Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Dicst
Karlstad
Här sen Feb 2006
Inlägg: 16


Trådstartare
Hej,

Har faktiskt två bilar under uppbyggnad med olika syften (rally + racing), så vagnsbok saknas just nu på bägge. Tänkte göra dem efter app k, men tycker att min kreativa sida blir begränsad av den tekniska återhållsamheten just inom historisk racing. Vill man åka med de fräna gamla sakerna kostar det tyvärr oftast mycket pengar, för de är väldigt svåra att hitta.

Nåja, Er racingvariant låter både kostnadseffektiv och tekniskt lockande då man kan använda "moderna" (läs: mindre gamla) komponenter i sitt bygge. Nu sitter jag med en samling delar från olika bilar och behöver bestämma inriktning för vilka delar som ska hamna vart, i vilket syfte och därmed även i vilken kaross. Vill bygga en strikt app k samt en mer fritt konfigurerad bil av det som blir över, men med möjlighet att återställa till app k.
Jag har två burar som är app k godkända, vilket är den enkla vägen fram både praktiskt och för plånboken. Frågan ställs därför utifrån det perspektivet: Är det för att luta sig mot ett färdigt gemensamt tekniskt reglemente man skriver som man skriver om bur i ert tekniska reglemente, eller är kanske även andra godkända varianter tillåtna utan att man tänkt på det?

Mvh
/D

_________________
Dick Ström
Citera
Mattepat
Saxtorp
Här sen Jul 2008
Inlägg: 224



Hej igen!

Efter att samtalat lite med vår ordförande så hänvisar han med tekniska frågor till Boy Beckert.

Beckert Boy Mikael
Pilagårdsvägen 17
30578 KVIBILLE
Hem: 035/53913
Mobil: 070-5613462
b.beckert@hotmail.com

Hör med honom om frågor och funderingar Så syns vi kanske snart på tävlingarna =)

_________________
Mattias olefeldt
Team Blyfot
Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Dicst
Karlstad
Här sen Feb 2006
Inlägg: 16


Trådstartare
Tack för tipset!
Har pratat med honom nu och det var en mycket hjälpsam och trevlig man.
För det ändamål jag avser att använda bilen till ställer det för närvarande inga hinder med nuvarande konfiguration.
Hem och kämpa vidare i garaget alltså!
Mvh
/D

_________________
Dick Ström
Citera
Mattepat
Saxtorp
Här sen Jul 2008
Inlägg: 224



Dicst skrev:
Tack för tipset!
Har pratat med honom nu och det var en mycket hjälpsam och trevlig man.
För det ändamål jag avser att använda bilen till ställer det för närvarande inga hinder med nuvarande konfiguration.
Hem och kämpa vidare i garaget alltså!
Mvh
/D



Härligt!

Lycka till och välkommen när du fått rätt på bilarna

_________________
Mattias olefeldt
Team Blyfot
Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Allmänt banåkaforum
Tekniskt godkänd bur i HT1, HT2?
5275 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande