Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-10-08 Knutstorp med BMWSC & ACS
1, 2   >>
8435 besök totalt
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Ingen tråd ännu?

Ja ja de flesta ligger väl och sover fortfarande. Hoppas ni hade trevligt igår kväll!

Sista körning för i år och det var en kanondag, börja med lite lätt fuktigt så quattron fick jobba lite. Det är kul att köra på lite ställ. och tort och fint efter lunch, perekt.
Återigen, tack alla som jobbar och sliter med dessa körningar! thumbs up thumbs up
Utan er får vi andra inte leka ju.

Lite inifrån den svarte TT'n då. En lång kul stint där jag försöker hålla jämna steg med en blå M3 e36 nrlappen tror jag sa "2". Filmen är nog mest kul för ägaren till den bilen..



Återkommer lite senare med lite mer klipp, I dessa finns bevis på ett par saker, Schmiedmann kan trolla eller använder teleport för att vara snabb och Sjöströmman börjar bli duktigt snabb på Knutan. Som sagt om ett tag..

Tack för igår alla!

//U

_________________
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Jag vill se bilder!
Då jag inte själv kunde närvara..
Kort sagt, det sket sig för min del. >

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
habool
Laholm
Här sen Jul 2011
Inlägg: 7



Har lagt upp lite bilder på min sida..

http://bilar.foto-teknik.se/#3.0

/Robin

_________________
Robin Petersson

BMW 328ia M -98
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Det var det året ja, blev ju en riktigt bra avslutning även om jag inte körde denna gång heller,men allt flöt ju på riktigt fint.

Festen var riktigt trevlig, ompabompa bandet var lite högt dock, men som sagt det var en riktigt trevlig kväll, och alla var givmilda och trevliga så den här dagen har varit aningens seg .
Vi lämnade vid ca 02:00 och det var ju några kvar då iaf .
Höjdpunkten var ändå pokalen för "Årets BMW 2011" som tack för att jag ställt upp och varit med hela tiden, hade jagi nte väntat mig, men det var riktigt kul .


Så tack allihopa för en riktigt bra säsong och tack till alla som gjorde festen så trevlig, vi ses till våren

_________________
Viktor Starkman
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Tack alla berörda för ännu en toppendag på banan! Lite småkyligt men det är ju inget som klubben kan lastas för.

habool skrev:
Har lagt upp lite bilder på min sida..

http://bilar.foto-teknik.se/#3.0

/Robin
Fina bilder! thumbs up Jag hittade en på min bil, är det något man får låna?

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
habool
Laholm
Här sen Jul 2011
Inlägg: 7



Davve skrev:
Tack alla berörda för ännu en toppendag på banan! Lite småkyligt men det är ju inget som klubben kan lastas för.

habool skrev:
Har lagt upp lite bilder på min sida..

http://bilar.foto-teknik.se/#3.0

/Robin
Fina bilder! thumbs up Jag hittade en på min bil, är det något man får låna?



Absolut låna på..

_________________
Robin Petersson

BMW 328ia M -98
Citera
Thim
Lagan
Här sen Aug 2006
Inlägg: 123



Kanonbra träff utan incidenter thumbs up

Sämre miljö har man ju både ätit och druckit öl i tidigare. Man fick ju lite idéer på hur man ska inreda garaget

Vi ses nästa säsong Då kanske tillochmed jag kör

_________________
/Thim Tollin #518 BMW SC,
BMW Cup representant

Pit crew Team Kinnby Motorsport
BMW 520-3,5 -87
Hyundai i30 Sport -09
Volvo Amazon -70
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



Vill också passa på att tacka för en suveränt bra dag!
Trots att jag var tvungen att sticka redan 15 så blev det tack vare det effektiva arrangemanget mycket bra körning med många trevliga människor.
Gillade också den lite blöta morgonen då halkkörningen påminner om Norrland!

Kul att avslutningen blev så bra!
Tack alla som jobbat hårt i år, jag hoppas få se er nästa säsong igen

Vincent

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Hittade lite tider från rejs - verkade hända något i rejsen ?

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=724446

Imponerad av Tobias som drar runt en tung E36 på 1.0.9.xx tider thumbs up thumbs up

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Del två från mig då,



Kolla vid 30 sec, Schmiedman kör nog in i teleporten och länkar direkt till start mål igen 45 sekundersvarv måntro!?

Sedan denna där jädra Sjöström, vid 1:58 dyker han upp i backspegeln åh det går banne mig inte att bli av med han. Ok, släpper förbi och tänker då får jag jaga honom istället men sedär det gick inte, och tror mig att jag tog i vad jag kunde. Så snyggt kört Johan! thumbs up
Skall vi ha lite "hrm" också helt ok att du pressar så nära, när du ligger bakom mig men hoppas innerligen att du inte gjorde det på mindre erfarna för det var inte mycket imellan under vissa stunder. Gissar dock att Herr Sjöström ville ta chansen och jävlas lite extra med just mig. Helt ok med mig Johan!

//U

_________________
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Josen skrev:
Hittade lite tider från rejs - verkade hända något i rejsen ?

http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=724446


Fina och väldiciplinerade finalrace vad det som hände thumbs up
Sen fanns en teknisk flagg och en och annan bil som fick tekniska beskymmer under race.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Tack för ett trevligt arrangemang fast jag var utan "riktig" bil. Fick några varv även på lördagen med en M3E92 som jag fått låna över helgen av FörenadeBil. thumbs up -Är numera lite förälskad i den och tvekar på om jag skall lämna tillbaks den ikväll eller inte

Festen, som vi först trodde det skulle bli dålig uppslutning på blev en hit! Över 90 pers i en oslagbar miljö med go mat, bra stämning och mycket öl! Inte ofta man sitter i en F1 bil eller blir instängd i en förlängd Rolls, imorterad från Afrika klockan 02.30

Nu börjar jobbet med 2012, vi ses


Jag vill ju så gärna, men det går inte helt >

_________________
Patrik Skoog
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Patrik Skoog skrev:

Jag vill ju så gärna, men det går inte helt >


Äsch, blir skitbra detdär. Bara att förlänga bältena lite och bygga om luftintaget så kan du väl köra så?
Grym fest!

Bokningen av ompabompa-bandet var oväntat kul förresten

_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Johan Strandler
Stockholm
Här sen Apr 2011
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Vill passa på att tacka arrangörer, styrelse och alla andra som jobbar för att få denna klubb att funka så bra! Jag har haft en urkul säsong vilket bevisas av att de nya fina däcken som jag köpte i maj redan är slut!

Trevlig fest också! Bifogar lite lagom suddiga bilder. Stort tack för utmärkelsen årets rookie. Blev lite "stumped" när priset annonserades så tacktalet blev kanske aningen kort. Själv vill jag returnera uppskattningen genom att ge utmärkelsen "Årets bilklubb" till BMW SC. Alla på alla nivåer är väldigt välkomnande, och som ny känner jag att jag hittat hem! Speciellt tack till Stefan Toth som har varit ett ruggigt bra stöd för att ta sig in i både sporten och klubben!

Vi syns igen till våren!




_________________
Johan Strandler
BMW 335i Touring
Citera
Micke.D
Furuhill
Här sen Apr 2009
Inlägg: 143



Vill också passa på att tacka för en mycket trevlig avslutning.
En otrolig samling bilar som man är tacksam att fått se.
Tror nog att jag kommer vara med från början nästa år så nu är det bara att börja skruva tills dess...

_________________
Mikael Dreyer
Citera
Thim
Lagan
Här sen Aug 2006
Inlägg: 123



Micke.D skrev:
Vill också passa på att tacka för en mycket trevlig avslutning.
En otrolig samling bilar som man är tacksam att fått se.
Tror nog att jag kommer vara med från början nästa år så nu är det bara att börja skruva tills dess...


Ja, å byta avatarbild till något som inte svider i ögonen

_________________
/Thim Tollin #518 BMW SC,
BMW Cup representant

Pit crew Team Kinnby Motorsport
BMW 520-3,5 -87
Hyundai i30 Sport -09
Volvo Amazon -70
Citera
Micke.D
Furuhill
Här sen Apr 2009
Inlägg: 143



Thim skrev:
Micke.D skrev:
Vill också passa på att tacka för en mycket trevlig avslutning.
En otrolig samling bilar som man är tacksam att fått se.
Tror nog att jag kommer vara med från början nästa år så nu är det bara att börja skruva tills dess...


Ja, å byta avatarbild till något som inte svider i ögonen

Har förskt men klarar inte av det.... Får be någon av mina döttrar om hjälp

_________________
Mikael Dreyer
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Ett stort tack till alla för allt.

En extra applåd till festgeneralen P.Skoog, familjen Söderström, och Förenade Bil.
Sauerkraut, wurst, pilsner, och ompa-ompa. Våra fyra viktigaste saker i livet? thumbs up

Dessutom vet alla närvarande numera vad en småländsk burköl är thumbs up
Att Kinnby lyckades hålla sig vaken är värt en pokal...

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



UR_TT skrev:

Sedan denna där jädra Sjöström, vid 1:58 dyker han upp i backspegeln åh det går banne mig inte att bli av med han. Ok, släpper förbi och tänker då får jag jaga honom istället men sedär det gick inte, och tror mig att jag tog i vad jag kunde. Så snyggt kört Johan! thumbs up
Skall vi ha lite "hrm" också helt ok att du pressar så nära, när du ligger bakom mig men hoppas innerligen att du inte gjorde det på mindre erfarna för det var inte mycket imellan under vissa stunder. Gissar dock att Herr Sjöström ville ta chansen och jävlas lite extra med just mig. Helt ok med mig Johan!

//U


Ja visst är det otroligt irriterande med alla dessa snabba bimmers Ulrich

Givetvis är Ulrich extra hett villebråd men normalt sett tänker jag inte på vilka som passerar mig eller vilka jag passerar. Jag kikade lite på filmen och tycker inte jag ligger extremt nära, ok någon gång när du gör ett par inbromsningar istället för att glida om framförvarande försiktigt kommer jag lite närmare och även i idioten då vi har olika spårval. Eftersom du är en rutinerad räv vågar jag dessutom tumma lite på avståndet. Till råga på allt ligger jag hyffsat länge bakom dig utan att blinkersen kommer på, filmen visar bara en del men jag låg bakom dig en bra bit innan denna filmen även om det var en bit längre bort. Själv visar jag så ofta jag kan i väldigt god tid med blinkersen att jag uppmärksammat det snabbare fordonet och sedan låter jag bakomvarande bil köra om när det behagar han själv, jag gör sedan vad jag kan för att inte vara i vägen men oftast utan att släppa av så mkt, det brukar inte behövas om vi är på samma våglängd.

För övrigt måste jag säga att bilen din spurtar på riktigt bra och det är inte lätt att haka på ut ur kurvorna. Jag vet inte om det där quattro kan vara anledningen till det Sen måste jag säga att jag och en del andra saknade hela Ådiligan på avslutningsfesten!

Här kommer filmen:


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:

Jag kikade lite på filmen och tycker inte jag ligger extremt nära, ok någon gång när du gör ett par inbromsningar istället för att glida om framförvarande försiktigt kommer jag lite närmare och även i idioten då vi har olika spårval. Eftersom du är en rutinerad räv vågar jag dessutom tumma lite på avståndet. Till råga på allt ligger jag hyffsat länge bakom dig utan att blinkersen kommer på, filmen visar bara en del men jag låg bakom dig en bra bit innan denna filmen även om det var en bit längre bort.

Sen måste jag säga att jag och en del andra saknade hela Ådiligan på avslutningsfesten!


Göttans Johan alltid trevlig med lite film, är ju inte ofta man får se sin kära tvålkopp utifrån. Hon kränger iaf inte speciellt mye..gott... thumbs up

Angående glida förbi istället för att bromsa, ja så blir det med "blinkersregeln" måste ju vänta in fram förvarande, även om lucka finns, då blir det hackig körning. (min högst personliga åsikt om denna regel passar sig nog inte här).
Jag hade koll på dig i backspegeln, avståndet var inga problem för mig ÖHT. Det är ju likriktat det där med villebråd, fanns inte en chans i världen att jag tänkte släppa dig "frivilligt" , men då du var snabbare var det bara att (o)gilla läget.

Festen, tar vi igen ett annat år. Var väldigt många som hade annat uppbokat på annat håll.

Synes och höres nästa säsong!

//U

_________________
Citera
a.johnsson
Helsingborg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 357






























































































_________________
Anders Johnsson

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Eftersnack
2011-10-08 Knutstorp med BMWSC & ACS
1, 2   >>
8435 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande