Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1M Coupé -11
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15   >>
11 besök senaste veckan (148868 totalt)
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Säsongen närmar sig..

Lite spontansugen på ett bilbyte, suktar efter S54 igen:
http://www.blocket.se/eslov/BMW_M3_Competion_Sport__CSL_Paket__Svensks . . . .

Någon som kollat på denna bil eller har lite bakgrundsinfo? Eller har möjlighet att titta på den? Någon av bröderna Skoog? Kennie kanske?

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Jag har kollat på denna. Den är superfin, dessutom så är bur med i papperna likaså ljuddämpare och chassi om jag inte minns fel. Alla cslprylarna är original BMW vad jag vet. Problemet är väl att den ståt där i cirkus 3 år och de verkar inte villiga att sänka priset så värst mycket. Sen så finns nog inte original stolar, front osv.
Är det något mer du undrar så prata med Jonas Lindström(Har jobbat på Häggenäs auto innan)eller ring/pm till mig så har jag ett på saker till om den.

0739-421553

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Joan skrev:
Säsongen närmar sig..

Lite spontansugen på ett bilbyte, suktar efter S54 igen:
http://www.blocket.se/eslov/BMW_M3_Competion_Sport__CSL_Paket__Svensks . . . .

Någon som kollat på denna bil eller har lite bakgrundsinfo? Eller har möjlighet att titta på den? Någon av bröderna Skoog? Kennie kanske?


Känner igen regnumret, vill minnas att den bilen gått som förarutvecklingsbil åt nåt utav företagen som ägnar sig åt det. Nån annan vet säkert mer

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Kennie skrev:
Jag har kollat på denna. Den är superfin, dessutom så är bur med i papperna likaså ljuddämpare och chassi om jag inte minns fel. Alla cslprylarna är original BMW vad jag vet. Problemet är väl att den ståt där i cirkus 3 år och de verkar inte villiga att sänka priset så värst mycket. Sen så finns nog inte original stolar, front osv.
Är det något mer du undrar så prata med Jonas Lindström(Har jobbat på Häggenäs auto innan)eller ring/pm till mig så har jag ett på saker till om den.

0739-421553


Tack för infon Kennie!

Provar att slå dig en pling senare under kvällen!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Exakt det är BMW förarutveckling som hade fyra likadana. Då var den så klart i standard skick.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Hej Johan,

Du har ett PM angående bilen.

Mvh Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Bilen påställd och hämtad förra helgen!


_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Trevligt!
Förmodar att vi ses på Mantorp?

Ser ut som jag lyckades klämma mig in från reservlistan.
Snart svårare att komma med på BMWSC träffar än att få en biljett till Springsteen på Ullevi

Laddat säsongen med ny racekoppling, lättare svänghjul och sportavgas.
Tyvärr är inte stötdämpare och bromsar helt hundra...
Dock alltid bra att ha något att skylla på

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Rka skrev:
Trevligt!
Förmodar att vi ses på Mantorp?

Ser ut som jag lyckades klämma mig in från reservlistan.
Snart svårare att komma med på BMWSC träffar än att få en biljett till Springsteen på Ullevi

Laddat säsongen med ny racekoppling, lättare svänghjul och sportavgas.
Tyvärr är inte stötdämpare och bromsar helt hundra...
Dock alltid bra att ha något att skylla på


Tanken är Mantorp, skulle behöva byta bromsbelägg och bromsvätska innan bara.

Kul med lite nya prylar! Ses!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41507

Forumägare
Forumägare

Joan skrev:
suktar efter S54 igen


Joan skrev:
Bilen påställd och hämtad förra helgen!

*SKETGLAD SNUBBE PÅ BILDEN*



Försvann suget när du äntligen fick ut din nuvarande bil i den fina vårsolen?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Joan skrev:
suktar efter S54 igen


Joan skrev:
Bilen påställd och hämtad förra helgen!

*SKETGLAD SNUBBE PÅ BILDEN*



Försvann suget när du äntligen fick ut din nuvarande bil i den fina vårsolen?


Haha, lite så Magnus, absolut!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Dryga 20 mil på Mantorp idag, härlig dag och tack till alla som var där, gav mig för dagen när frambeläggen började ta slut. Har hållit fint för att vara original och suttit på bilen i 1700 mil varav närmare 200 på bana. Original funkar!

Har lagt ner bytaplanerna, bilen är så där härligt rå och lite yxig, bara man accepterar det så är det jävligt kul! Provkörde även min gamla bil på väg hem, det jag verkligen saknar är ljudet från den maskinen, det kan ju bota impotenta Samt SMG-dunket i ryggen när man petar i nästa växel!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Nya VS gamla


_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Dags för lite service och mumsfillibabba nästa vecka..

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Hemma från Kinnekulle igen!

Hämtade bilen i fredags från SMR där nya belägg, stålomspunna bromsslangar, modifierad CDV, downpipes, intercooler, ny bromsvätska, koll av hjulvinklar, oljecatchcan och COBB programvara monterats thumbs up

Började att köra in de nya beläggen och stegvis öka tempot. Kinnekulle är ny för mig men rolig bana, beläggningen lite ojämn och sliten på sina ställen men funkade fint Lite dålig koll hur mkt jag körde, glömde nolla trippen innan men 1,5 tank blev det iaf, lite törstigare nu med programvaran

Mosar på fint nu med allt i, det fina i kråksången är att jag har fler mappar att välja på med mer boost så det lär röra på sig lite till snart, ska bara få nytt panelfilter som jag beställt. Sen blir det att logga lite och kolla 100-200 km/h för att ha svart på vitt

Kul grej är att ljudet blev rätt mkt argare med downpipes, känner mig som 18 igen å åker med rutorna nere

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Snackade med Peder på Mobimech igår också angående att byta till lamelldiff. Så om någon hittar en diff från 1M kan ju hojta till!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vrålåket lät gött, och det såg piggare ut på start/målrakan av någon anledning...
Hoppas att ljudet var under 95 dB bara annars lär det bli problem

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
Vrålåket lät gött, och det såg piggare ut på start/målrakan av någon anledning...
Hoppas att ljudet var under 95 dB bara annars lär det bli problem


Kändes lite piggare osså Hoppas jag är under 95 dB, men tycker att man borde ha hört något om det annars.

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
COBB Accessport är rätt smidig pryl. Har precis fått hem ett nytt panelfilter från Millway så ska ta och byta i helgen å logga lite om jag hinner osså. Jag har även laddat hem Accesstuner Race så nu kan jag börja göra egna mappar Bara kikat lite snabbt och jag ska börja med att göra egna gasmappar för vanlig och M-mode. Klart intressant, gäller dock ha koll på vad man gör!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Kul att APn och Cobb-mapparna fungerar bra för dig och din 1M, Johan! Nu är det bara att börja tanka i lite E85 och börja öka på scaler och tändning successivt. Mer power är bra power. =)

Vill du jämföra effekt mot andra bilar så är det passande nog körning på Björkviks flygraka dagen innan Mantorp, "Det är även kul när det inte svänger ibland".

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092


Trådstartare
johmei skrev:
Kul att APn och Cobb-mapparna fungerar bra för dig och din 1M, Johan! Nu är det bara att börja tanka i lite E85 och börja öka på scaler och tändning successivt. Mer power är bra power. =)

Vill du jämföra effekt mot andra bilar så är det passande nog körning på Björkviks flygraka dagen innan Mantorp, "Det är även kul när det inte svänger ibland".


Kommer att hålla mig till 98:a, är skönt att bara tanka utan att slippa grunna på blandning Även om det lär skotta på utav bara med E85 i! Missar Mantorp, sen är jag inte så mkt för raktframåka heller. Även om det är roligare med mer mos nu..

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1M Coupé -11
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15   >>
11 besök senaste veckan (148868 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande