Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 320 - 93 cup #13 | 9053 besök totalt |
Min förhoppning är att vara tillbaka på "banan" igen till nästa år. Mest troligt i BMW cup, klass modifierat.
Saknas i dagsläget gör motor, bromsar, elsystem diverse karossbitar samt lite småfix... _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||||
du har ju modsport också _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||
Tvivlar på att det måste vara orginalmaskin, alla andra byter ju motorer hej vilt i modsport, Men två dörrars är ett krav ja _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||
Ja, det verkar som två dörrar är kravet. Vilka iof saknas just nu _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||||
Just när det gäller M3 så är det så har ring & ställt just den frågan Man får alltså ej byta till annan motor. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
Har också ställt frågan på www.modsport.se och där påvisar de motsatsen och reglementet säger 5.2 Motor Fri trimning. Motor får bytas till annan typ eller annat fabrikat. står ingenstans om detta att man inte får byta motor för just modsport, men de trodde att frågan kunde ha misstolkats och du fått reglerna för roadsport, för där är det som du säger _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||
Enlig han jag pratade med gällde detta just M3 då det enligt deras klassning inte är en sport bil & då är inte motorbyte ok. Utan 2-d M3 få tydligen bara vara med om den har kvar sin orginalmotor dock var det ok att trimma den. Jag hänvisade till reglemenet & enligt det ska man ju få åka med lite av varje om det klassas som sortbil enligt dom dock gällde detta ej BMW M3. Detta kan ju bara tolkas som att M3:or är för snabba för sportbilarna Men är det som du säger så ör det ju bara bra EDIT: Har snackat med Kimmen & han kommer med ett inlägg om vad som gäller Jag fick felaktig info från den person jag tidigare ringde & frågade om vad som gällde. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
Hej.
Det som gäller i Modsport är, för motorer:
Chassie:
Har ni hört något annat så är det med största sannolikhet fel. |
||||||||||
Inga uppdateringar här inte...
Efter en lång tids stillestånd kan jag tänka mig att sälja detta projekt. Allt som är monterat är nytt. Nya länkarmar, svingarmar hubbar osv. Certbur från gunnarsson, helt plåtren men lackad kaross, ap racing 4kolvs ok med skivor ap racing fram, gunnarson pedalställ, lite acm glasfibergrejor, bilstein fjäderben, Gunnarson länkarmar i bakvagn, alla chassie grejor från millway, mm Jag skriver en smygare här och ser om nån är intresserad här innan ev annons... 070 3407036 _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||||
Jag måste nog röja lite och öppna dörrarna till garaget så jag kan ta ett foto i dagsljus...
iaf så plåtade jag några bilder. [img]https://rejsa.nu/im/user/2975/2014-10-07-21-28-15_img_3104.jpg[/img _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||||
Stol Sparco pro 2000, sparco bälten
Bilstein justerbara dämpare, millway topplagringar Gunnarsson certbur, även pedalställ och länkarmar baktill nere, upptill finns men ej monterat. Original övre länkarmar bak med ledlager. M52B28 med växellåda Zf M52B20 med växellåda getrag Slutväxel 3.64 40% ACM huv, lucka, kofångare fram+bak Svingarmar bak och spindlar fram M3 plåtdörrar finns... AP racing 4kolvs ok med skivor PF01 belägg, finns även belägg till bak (PF01) men inga ok(beggade finns iof) HR kränghämmare fram och bak en st gammal kardan till getragen samt ett gäng gamla pyssliga drivaxlar... och kronan på verket en atl fuelcel med aningen kort datum! Ge bud! vid 40k blir jag lite arg...!? _________________ Erik Anterow E36 |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 320 - 93 cup #13 | 9053 besök totalt |