Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
3932 besök totalt |
SÄLJES: Volvo motor 2,5 ltr 8 v Köhler motor.
Vil nu selga min grymma race motor. Motoren er bygd av Köhler och den har suttit i en 93 mod STW gamla bilen som Fredrik Nilson från Falkenberg kjörde med (vann even sin klass om jag inte tar fel) Det er i efter tiden monterad efi styrsystem siden dess. Motoren er en B-230 turbo block med Farndon billet vev, H-profil stakar og spesial kolvar. 531 topp lock med svetsade forbrenings kammer, portat och större ventiler. Selfolgelig spesial kam och andre ventil fjedrar. Motoren har törr sump smöring och Jenvey spjeld hus. Styr systemen er Efi thecnology euro 96 med 8 spridare. Motoren har gått 0 KM efter renovering. Nya lagrar, ventil fjedrar osv osv. Dette kan evt bekreftas. Jag har desverre ingen broms papirer på motoren men jag har blivit fortalt at motoren bromsat 276 HK av forrige egare her i Norge. Motoren går mycket bra. Se film i min tråd om bilen/motoren. E-30 M3čn har 2,5 ltr S-14 motor even den bygd hos köhler. Priset jag vil ha er mellan 50-70000 NOK. Ferdig prutat. Beror lite hva du vil ha med, så som styr system, tank for törr sump, sving hjul, osv. Enda grunnen til at jag selger motoren er at jag vil ha bilen 100% orginal med S-14 motor. Motoren er mycket potent i min klass GT-4. Even i Er-cup har jag blivit fortalt. Sikkert mycket jag glömt at beretta om, men det var vel svar på något. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ring eller PMā vid interesse Jag kan også treffas på TLF +47 47 301 401 _________________ Joachim Karlsen BMW 320 STW 93 mod |
![]() |
SÄLJES
![]() |
3932 besök totalt |