Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 4.0 V8 1uzfe (-83)
<<   1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21   >>
39 besök senaste veckan (190274 totalt)
96special

Här sen Okt 2004
Inlägg: 339



Vilken modell AP Racing ok är det du fick tag på? Har dom dammtätningar?

Var väldigt nätt och litet!

_________________
Truls Herland
Citera
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004
Inlägg: 90



Sitter nya motorn tryggt på plats i pannrummet nu, eller hur har det gått med den delen utav projektet?

Vilken lösning på kopplingen blir det att köra på? 707 tryckplatta med omstiftat svänghjul är visst populärt på vitmotorer med lite mera krut. Men du behöver ju en lamell med porsches splines och det är ju lite mera utmanande, jag har inte i alla fall hittat någon lämplig fjädrad organisk lamell med 240mm diameter som skulle passa, andra bilar delar ju förstås porsche splines men jag iaf. vet inte riktigt vilka.

Hur hade du tänkt lösa det?

Lycka till med köpandet utav delar

/Kenneth

_________________
-Kenneth Hellman-
-Jakobstad, Finland-
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
De går fint, motor sitter i bocken. Ska få h-profilare ev dyr kolvar.
En fin tilton koppling är väl en lösning.

_________________
Magnus Helin
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
96special skrev:
Vilken modell AP Racing ok är det du fick tag på? Har dom dammtätningar?

Var väldigt nätt och litet!

Tyvärr så har dom ingen tätning. Men lätta är dom. CP5751-14 heter dom tror jag.

_________________
Magnus Helin
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Leker lite med olika fästen för den lilla Acidsheep vingen.
Träfiber funkar ju fint & jobba i med.



_________________
Magnus Helin
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Ointressanta fakta, men ett elsystem från en porsche 944 från 1983 väger hela 5,8kg.

_________________
Magnus Helin
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Rensat motorrum, Lite ljuddämpande-klet försvann med = -3,5kg.
Ska lägga igen lite hål, samt byta lite plåt.


_________________
Magnus Helin
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Snart så sitter de en motor i hålet med !

_________________
Magnus Helin
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Hur mycket effekt har du tänkt åka med ?
Tänkte på kolvarna , du skrev att du ska ha dyra kolvar men ska du inte ha 1000hk så går det bra med Nya T5 kolvar , kör själv med såna och det fungerar hur bra som hellst

_________________

--VVTS--
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Hur mycket effekt har du tänkt åka med ?
Tänkte på kolvarna , du skrev att du ska ha dyra kolvar men ska du inte ha 1000hk så går det bra med Nya T5 kolvar , kör själv med såna och det fungerar hur bra som hellst

Jorå de har jag koll på !

_________________
Magnus Helin
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Hur tar man bort orginal pedalställt på en 944 med bur??
Jag gav upp med finliret & borra bort punktsvetsarna, så de blev tiger'n & folkrace varianten.

_________________
Magnus Helin
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688



Så ja, tigersågen är en bra kompis...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



mhelin skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Hur mycket effekt har du tänkt åka med ?
Tänkte på kolvarna , du skrev att du ska ha dyra kolvar men ska du inte ha 1000hk så går det bra med Nya T5 kolvar , kör själv med såna och det fungerar hur bra som hellst

Jorå de har jag koll på !


thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Jobbat lite med fronten idag. Gjort lite mer plats för ic & ev oljekylare.
Sprängkåpan är på gång nu med då, borde dyka upp nästa vecka!
Med lite tur kanske jag hinner med att prova stoppa i motorn under veckan som kommer.
Lite knas är de med tråget, motorn skulle behöva flyttas bakåt ca 10cm, de innebär kortning av transaxelrör & axel. Då skulle hela motorn hamna bakom framvagnsbalken. Går de inte att få till tråget på nått vettigt sätt så blir de den lösningen. Synd att man inte valde en 4g63 motor istället.

_________________
Magnus Helin
Citera
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004
Inlägg: 90



Hejsan, jag skulle säga att ett kortat 960-tråg kanske vore något att satsa på för dig. Har sumpen bakom framvagnsbalken precis som man vill ha det i en 944.

/Kenneth

_________________
-Kenneth Hellman-
-Jakobstad, Finland-
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Nä de är inte nåt för mig.

_________________
Magnus Helin
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11260



mhelin skrev:
Ointressanta fakta, men ett elsystem från en porsche 944 från 1983 väger hela 5,8kg.


jag har ju en -82'a med elsystem från en -86'a, jag hade nog gissat på minst det dubbla.
Bygger du helt nytt och eget elsystem nu?

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Härvan till bilen är köpt färdig "kit car / race kit " Motorns härva är från vems.

_________________
Magnus Helin
Citera
P_e_r_r_a
Kil
Här sen Aug 2007
Inlägg: 125



Kan du inte flytta hela drivlinan 10cm bakåt och köra med lite vinkel på drivaxlarna?


Perra

_________________
Per Erik Rundqvist
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Korta transaxel är de som gäller.
Ska bara hitta nån som kan köra "splincen", då kan man byta till volvo's direkt
så slipper man byta centrum i tryckplattan med. ;-)

_________________
Magnus Helin
Citera
mhelin
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 693


Trådstartare
Filat lite på glasfibern med då.
Ska nog plasta ihop huv, front & pottor till en enhet.
Känns som de är minst jobb. Blir mer lätt mekat med.




_________________
Magnus Helin
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 4.0 V8 1uzfe (-83)
<<   1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21   >>
39 besök senaste veckan (190274 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande