Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Caterham 7 1998
<<   1, 2, 3, 4   >>
21 besök senaste veckan (41952 totalt)
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Josen skrev:
Snygg stil i gruset

Grattis till 3:e måste varit skön känsla thumbs up
Var det personbästa med 1.06.7 ? Är det mera pulver som skall till för att nå 5:an ?

Joachim


Tack Joakim. Jo det kändes bra att få revansch efter fiaskot i race 1 Med lite mer racerutin så tror jag att jag hade haft en chans att ta 2:a platsen men Henric M är för snabb, än så länge..

Gamla Pb var 1.06.7, satte 1.06.36 nu på kvalet. Det går säkert att sätta nån enstaka hög 1.05 om allt stämmer men man gör inte 5 i rad. Håller utkik på ebay efter en vettig 160hk motor att bygga på till vintern.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Såg att du anmält dig till MSCC Km1 på söndag. Skoj

Hoppas min nya motor håller ihop så jag kan försöka jaga dig lite

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Ja det ska bli roligt. Har tryckt i lite dubbar i 048orna så det greppar lite om det blir snö på morgonen..

Det är nog du som får vara hare. Mitt planerade motorbyte har uteblivit kan man säga. Kan jag slänga ut ett ankare och få lite draghjälp av dig på rakan?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Jag kan bogsera dig på rakan om du lovar att bromsa lite extra i det svängiga partiet

Jag har vinklat avgasrören mot däcken för att kunna få upp tempen i dem

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Det gick bättre än förväntat på km1 på Knutstorp idag. Motorn trivdes bra med den kalla luften och även om asfalten var kall fanns det bra grepp.

Körde 1.06,2 på första heatet vilket var nytt pb. Började hoppas på att kunna sätta en hög 1.05.a på nästa heat och det gick fortare än så. Blev 1,05,46 och det räckte till seger i A även fast Magnus M också körde fort med nytt pb han också.

Hade sen ett jätteskoj race med Öfverman och Morty på eftermiddagen där vi låg inom ett par sekunder hela racet och tampades. Kommer en film på detta senare när redigeringen är klar

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Grattis thumbs up

Kan det vara dags att köra något annat än Knutan ? Pröva förmågan på Kullen den 25/26 via SPVM ?

Ge Joakim en match ?

Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Josen skrev:
Grattis thumbs up

Kan det vara dags att köra något annat än Knutan ? Pröva förmågan på Kullen den 25/26 via SPVM ?

Ge Joakim en match ?

Joachim


Hade varit skoj med en hel säsong i spvm men det är svårt att få allt att stämma med jobb, familj mm. Särskilt när det blir hela helger.

Det blir nog nåt mer mscc race och ev ssm i år. Funderar på att sälja bilen.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Inte lätt att prioritera - men tror du kommer sakna att kasta runt bilen om säljer

Och 5-tider i ryggen på Knutan borde väl motivera ? thumbs up

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Vi får se hur det blir men helgens goda resultat har ju gjort det lite svårare att ev skiljas från bilen

Här kommer en film från racet. Jäkligt skoj att kunna ligga 3st så nära och fajtas hela racet och säkert skoj för publiken att se på.


_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
En film från tidsträningen också.

Det är lite dötid i början tills youtube behandlat klart redigeringen.


_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Henke_HJCC
Helsingborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 710



Man blir bara så sinnesjukt sugen på att bli färdig med sjuan när man ser denna härliga racing!!!


_________________
Henrik Jolfsson
* Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar *
( http://www.hjcc.se )
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Kanon film

Vad gott motorn går - riv i den thumbs up Är det 1.6 som är upphottad ?

En reflektion av racet

I RP ( högern ner mot Litho ) skulle jag testat att ta mera höjd och stå på hårdare ( låta bilen driva ut ) och försöka köra om på yttern -> få innern på nästa...
Dvs lura han att stänga på innern och klippa till högern - men det är lätt ha åsikter när man sitter vid sidan

Uppfattar att du kan hålla högra fart än den tynger sjuan framför sig genom kurvor ?

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Josen skrev:
Kanon film

Vad gott motorn går - riv i den thumbs up Är det 1.6 som är upphottad ?

En reflektion av racet

I RP ( högern ner mot Litho ) skulle jag testat att ta mera höjd och stå på hårdare ( låta bilen driva ut ) och försöka köra om på yttern -> få innern på nästa...
Dvs lura han att stänga på innern och klippa till högern - men det är lätt ha åsikter när man sitter vid sidan

Uppfattar att du kan hålla högra fart än den tynger sjuan framför sig genom kurvor ?


Det är fortfarande samma standard 1600ss med annat insug och sprut. Är micen under huven som får den att låta vass

Det är möjligt att det kunde gå men isf får jag prova det på sista varvet annars åker de bara om på rakan. Särskilt om jag får offra spåret och få en dålig utgång på rakan. Skulle behöva komma om i vänstern innan idioten helst för att hinna bygga lite lucka fram till rakan.



Bilen har alltid gått bra i det kurviga partiet på Knutstorp. Åker jämnt eller snabbare än de flesta roadsportare där men det hjälper ju inte alltid. Det är ju race som räknas och där hänger jag inte riktigt med ännu ifall jag inte skulle lyckas rycka första varvet och få en lucka som inte går att ta in på rakan


Den stora lösningen på problemet är ju att bygga en ny motor enligt samma recept som Birgersson. Ska bli kul att se hur den går

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Men det kostar inte stora summor att ta hem en VVC 160 motor, och ta bort VVC och porta upp med lite kammar och ditt Emerald/trattar är det 180-190 kusar lätt ? Tror K-serie motorn är det billigaste man trimma upp idag, men ovan 180-190 så börjar det bli dyrt

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Josen skrev:
Men det kostar inte stora summor att ta hem en VVC 160 motor, och ta bort VVC och porta upp med lite kammar och ditt Emerald/trattar är det 180-190 kusar lätt ? Tror K-serie motorn är det billigaste man trimma upp idag, men ovan 180-190 så börjar det bli dyrt


Det är helt riktigt att det inte blir så dyrt. Är bara att sätta igång egentligen men det har inte varit prio på sistone med småbarn och div husprojekt tillsammans med mer att göra på jobbet. Det börjar dock lossna lite nu så till hösten är det nog dags om jag har bilen kvar.

Ska som sagt bli skoj att se vad Joakim presterar med sin nya motor thumbs up

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Joakim Birgersson
Vetlanda
Här sen Jul 2005
Inlägg: 61



Patrik Rydh skrev:
Josen skrev:
Men det kostar inte stora summor att ta hem en VVC 160 motor, och ta bort VVC och porta upp med lite kammar och ditt Emerald/trattar är det 180-190 kusar lätt ? Tror K-serie motorn är det billigaste man trimma upp idag, men ovan 180-190 så börjar det bli dyrt


Det är helt riktigt att det inte blir så dyrt. Är bara att sätta igång egentligen men det har inte varit prio på sistone med småbarn och div husprojekt tillsammans med mer att göra på jobbet. Det börjar dock lossna lite nu så till hösten är det nog dags om jag har bilen kvar.

Ska som sagt bli skoj att se vad Joakim presterar med sin nya motor thumbs up


Härliga bilder och filmer, Patrik. Nu blir man RIKTIGT race sugen. Någon klok person sa; "En bra motor kan kapa en sekund, en bra förare mångdubbelt mer..." Kul med så många K-serie motorer i Roadsport. Håller med Josen - tror det är en ganska prisvärdmaskin och håller man sig under 7500 varv med std. kolvar 8000 med smidda så verkar de hålla hyfsat också. God sång i Din Patrik!

_________________
Joakim Birgersson

Caterham 7, 2008, Roadsport n
Lotus 61 MX, 1970, Historisk Formel Ford #11
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Såg att du anmält dig till KM5 , riktigt skoj thumbs up thumbs up

Denna gången lär du inte ha svårt att dra ifrån t.o.m. på rakan. Har av någon anledning tappat en hel del effekt i motorn så det blir att skärpa till sig och köra bättre än jag brukar för att inte komma alltför långt bak i fältet.

Kommer ni ner på lördag kväll?

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Magnus Mårtenson skrev:
Såg att du anmält dig till KM5 , riktigt skoj thumbs up thumbs up

Denna gången lär du inte ha svårt att dra ifrån t.o.m. på rakan. Har av någon anledning tappat en hel del effekt i motorn så det blir att skärpa till sig och köra bättre än jag brukar för att inte komma alltför långt bak i fältet.

Kommer ni ner på lördag kväll?


Ja sent ska syndarna vakna.. Var ute och mappade bilen lite förra helgen. Den har gått ganska fett så jag ställde den lite magrare. Får se om det gör någon skillnad med min bonnmappning. Får väl ta med laptopen och lägga in gamla mappen om det strular.

Trist om inte bilen går riktigt! Men du har ju två dar på dig att fixa felet. Känner jag dig rätt så är det fixat på söndag thumbs up

Har ju ändå de stora pojkarna med Duratec att bli avhängd av så jag räknar inte med några sensationer

Jocke åker ner med tjejen och sin pappa på lördag kväll. Jag har lovat att jobba i Kristianstad hela dagen (och kvällen) på lördag så jag får nog sova där och köra till Knutan på söndag morgon. Vi får se.

Ska bli riktigt skoj att rejsa lite

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Patrik Rydh skrev:

Trist om inte bilen går riktigt! Men du har ju två dar på dig att fixa felet. Känner jag dig rätt så är det fixat på söndag thumbs up

Har ju ändå de stora pojkarna med Duratec att bli avhängd av så jag räknar inte med några sensationer

Ska bli riktigt skoj att rejsa lite


Har spenderat mer än två dagar med att hitta orsaken. Bilen går som den ska upp till ca 6000 rpm, sen mattas den av rejält. Inga misständningar eller för mager/fet blandning. Fick det bekräftat på rullorna förra fredagen och vi kunde inte hitta någon orsak då iheller trots ett par timmars felsökning och tester

De två med Duratec blir tuffa för att tampas med, helt klart

Ska verkligen bli skoj på söndag med två tidsträningar och två rejs

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646


Trådstartare
Hemma från Knutstorp efter mscc Km5.

Gick hyfsat idag. Bästa tid blev 1,05,71 och det räckte till en tredjeplats. Inte riktigt nöjd dock. Trodde det skulle gå fortare men en trilskande koppling/växellåda gjorde inte tiderna bättre. Det börjar nog bli dags för en lite större översyn efter snart 4års körande med bara service

Grattis till Anders E och Magnus M som körde riktigt bra tider idag! Kul att se Magnus åka fortare och fortare för varje tävling thumbs up

Tyvärr har Roadsport skenat lite på sistone och varvtiderna börjar närma sig Modsport. Idag gick den snabbaste på 1,04,5 om jag inte minns fel. Jag är en tävlingsmänniska och vill iaf ha en liten chans att vinna om jag ska tycka det är kul att köra men det blir svårare och svårare att kunna hävda sig. Det får nog bli antingen rejält uppdaterad motor och bredare däck till nästa eller så lägger jag av. Var nog lite sliten men glädjen fanns inte där idag tyvärr

Hade en diskussion med Metz efter race 2 idag efter att vi varit riktigt nära att köra ihop. Jag var nog lite uppjagad och skällde lite mycket på Bengt i onödan


Om jag är på bättre humör imorgon kanske jag lägger upp några filmer...

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Grattis till kanon-tid thumbs up


1.04.xx är wow ! Roadsport Extrem är klassen 2014 kanske

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Caterham 7 1998
<<   1, 2, 3, 4   >>
21 besök senaste veckan (41952 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande