Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Caterham 7 1998
<<   1, 2, 3, 4
19 besök senaste veckan (41925 totalt)
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
Allt börjar falla på plats. Ventiler inslipade och monterade och kammarna är i.

Gunnar har fått hem koppling från england. Väntar bara på nållager till veven och bussningen till fördelaren. Bör komma i veckan.

Nu ska bara allt i bilen igen och så ska jag komma ihåg hur alla slangar satt (hade varit smart att märka upp innan men man har alltid så bråttom.. )

Det ser nästan ut som om man skulle kunna vara med på KM1






Ser lite klumpigt ut med de skruvarna till täcklocket, byter nog till låga kullriga skruvar sen..

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
Kämpar på för att hinna till KM1 så att inte Metz blir själv i A . Motorn i princip klar. Ska bara muttra fast svänghjulet och dra vevaxelbulten. Sen är det återmontering.

Nån som vill sponsra med en omgång däck så jag slipper åka på mina 3 år gamla Yoko?



_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Ser bra ut thumbs up

Om jag hinner anmäla mig till KM1 så blir det 3 år gamla Yokisar för mig också. Dvs samma som Km1 förra året och som legat i garaget sedan dess och härdat..

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
Kort racerapport från km1:

Fick hjälp av farsan förra söndagen då vi skruvade nästan hela dagen med att lyfta i motorn och få alla kablar och slangar på plats igen. När vi startade upp den första gången gick den ganska snålt med gamla 1600 mappen vilket var ett gott tecken. I med en annan mapp från en liknande motor och ut och testa igen. Denna gången gick det lite fett istället men rätt Ok. Bra drag i motorn över 5500varv.

Tyvärr var mina däck i princip slut men fick ett par framdäck i mediumblandning av min kusin (väven var framme på de gamla) så jag skulle kunna åka km1 iaf.

Första träningen på Knutstorp gick bra förutom mycket överstyrning (brukar vara lätt understyrd annars) och en motor som bluddrade och tvekade om jag släppte ner den för långt i varv och sedan gick hårt på gas igen. Körde 1,05,3 på det passet.

Till andra passet försökte jag dra ner lite på bränslet på lågt varv och liten spjällöppning. Det hjälpte lite men problemet med tvekande motor var kvar. Fick lösa det med att ge blippa på gasen lite extra i vissa kurvor och även gå ner på 2:an på några ställen där jag åker på 3:an normalt. Fick några fria varv på slutet vilket resulterade i 1,05,03. Tiden räckte till en 2:a plats efter Edlund som var helt överlägsen med en 1,04,2 tid.
Lite trist att Magnus Mårtensson blev avflagad för ljudnivå på andra passet och inte kunde vara med i fajten om andraplatsen på riktigt.

Racet var svårt med motorn som ville tveka. Tappade ett par placeringar pga av det. Råkade även tränga ut Magnus lite i gräset i starten då jag blev lite ivrig när jag för en gångs skull kom iväg hyfsat
Hade trots problemen ett skoj race för övrigt.

Sammanfattningsvis så är jag nöjd över att ha fått lite mer effekt och hängde faktiskt med de stora grabbarna rätt hyfsat på rakan denna gången thumbs up

Ska bli skoj att se vad en bättre inställd motor och lite fräscha däck kan göra för varvtiderna

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Magnus Mårtenson
Höllviken
Här sen Jun 2006
Inlägg: 470



Grattis till andra platsen

Håller med om att det var synd att vi inte kunde fått fler varv på andra tidsträningen innan jag blev avvinkad.
Lite tråkigt att bli avvinkad i båda kvalen trots byte av dämpare till modell jättestor mellan kvalen.
Lyckades som bäst med 1.05.12x och vi ska väl lyckas ta oss under 1.05 i år med färska däck

_________________
Magnus Mårtenson

www.MSCC.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
Magnus Mårtenson skrev:
vi ska väl lyckas ta oss under 1.05 i år med färska däck


Lätt!

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
En film från andra tidsträningen. Sista varvet är det snabbaste.
Tyvärr verkar inte micsladden varit i riktigt så ljudet är kasst..

https://m.youtube.com/watch?v=2Ctndq64bEU

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
Dubbel

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Vad gott K-snurran låter

Grymt kört hen du för jobba lite på häl-o-tå mellan varven så går det nog ändå fortare

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
Josen skrev:
Vad gott K-snurran låter

Grymt kört hen du för jobba lite på häl-o-tå mellan varven så går det nog ändå fortare


Det hade nog inte varit fel. Brukar lyckas blippa lite för att varvtalsmatcha men hade svårt att få till det denna gången. Om man ska träna så måste man väl köra någon gång mellan racen? Kan man det?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645


Trådstartare
Lite racerapport från Knutstorp.

Jag och halva släkten (kusin Joakim i Ginetta och farbror Kenneth i Cortina och farsan som alltid är med) åkte ner på torsdag kväll och slog upp ett litet läger i övre depån.

Åkte ner och besiktigade tidigt på fredagen och slapp stå i kö.

Två träningspass klarades av på fredagen och bilen kändes bra. Körde några höga 1,05 tider vilket jag var nöjd med. Provade att köra med lite hårdare däck än vanligt (M istället för S Yoko 048) eftersom jag fått två framdäck av kusinen. Trodde de skulle vara lite halare men i det varma vädret under helgen så funkade det klockrent. Vanligtvis brukar däcken bli lite halkiga i slutet av passet men dessa behöll samma grepp hela tiden.

I kvalet på lördag åkte jag ner och ställde mig i kö tidigt för att få så många varv som möjligt då det brukar vara svårt att få fria varv när vi är så många och jag behövde dessutom göra mig av med lite bensin då jag fyllt upp lite mycket. Fick 2-3 fria varv totalt och lyckades sätta en 1,05,37 vilket räckte till en andraplats 7 hundradelar efter ständigt snabba Edlund i Westfielden.

Lördagen var rätt lugn i övrigt då vi bara körde race på söndagen. Bytte bara till nya belägg bak då de började bli lite för tunna.

Kom iväg lite dåligt på söndagens första race. Blev nog lite ställd när Edlund stack iväg lite tidigt. Egonsson körde förbi mig i starten och jag kom in i kurva 1 som trea. Jagade Egonsson några varv men kom aldrig så nära att jag hade chans att passera. Tommy F jagade mig lite bakifrån men var heller aldrig så pass nära att han kunde köra om. Henric Månsson missade kvalet pga strul med koppling och gjorde ett riktigt bra race där han körde upp sig till en fjärdeplats. På varv 5 eller 6 börjar Egonssons bil plötsligt ryka kraftigt vid NGK krönet. Jag slår av lite för att inte riskera att köra av på ev spill. Egonsson bryter och jag får ett ganska lugnt slut på racet och går i mål som 2:a. Misstänkte dock att Edlund skulle få tillägg för tjuvstart och så blev det också. Fick alltså segern lite till skänks men det kändes ändå väldigt kul





I race 2 startade jag som fyra. Tredjeplatsen stod tom eftersom Egonsson inte kunde komma till start pga trasig motor. Kom iväg bra denna gången och var nästan uppe jämnsides med Månsson i kurva 1. Låg sedan och jagade Henric hela racet. Hade ingen riktig omkörningschans på Henric men passerade honom då han fick gjorde en liten avåkning i Liton i slutet av racet. Det blev lite fler varvningar i race 2 då det var 12 varv istället för 10 som i race 1. Henric var snabbt igång igen och jagade mig på slutet. Han hann aldrig ifatt riktigt dock och jag gick i mål som 2:a efter Edlund och framför Tommy Falck som också körde fort i helgen.




Totalt sett mycket nöjd med helgen. SSM är alltid en höjdpunkt och det är så kul att få Rejsa med stor publik på dagarna och gå runt och prata med likasinnade kompisar på kvällarna. Enda nackdelen med att tävla själv är att man inte hinner se alla andra heat med spännande racing. Tråkigt att min vanligtvis största konkurrent Magnus Mårtensson inte kunde vara med men nästa år ska vi tampas igen thumbs up

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Caterham 7 1998
<<   1, 2, 3, 4
19 besök senaste veckan (41925 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande