Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 SÅLD
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19   >>
15 besök senaste veckan (91847 totalt)
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Tack. Men vad tycker du om verkstadsjobbet då?

Blir nog tyvärr inga svarta fälgar till sommaren... Tror jag lackar buren gul i stället .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10146



Fredrik C skrev:
Tack. Men vad tycker du om verkstadsjobbet då?

Blir nog tyvärr inga svarta fälgar till sommaren... Tror jag lackar buren gul i stället .


Det där är det definitivt omläxa på. Om man lagar en bil ska det inte synas efteråt, förutom möjligtvis lacknyanser.

_________________
Anders Hansson
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Just min åsikt. Ska läsa lusen av dom i morgon !
Dom har haft bilen i fyra månader så man trodde ju att det skulle bli ett bra jobb...men icke !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Fredrik C skrev:
Just min åsikt. Ska läsa lusen av dom i morgon !
Dom har haft bilen i fyra månader så man trodde ju att det skulle bli ett bra jobb...men icke !


Ser ut som om du har råkat ut för några riktiga klåpare,, lämna inte in bilen där igen för då missar du säkert halva säsongen.. Om du visar dom bilderna så borde ju tom dom gubbarna fatta att dom gjort fel..

Lycka till

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Dom ska kolla på bilen i morgon. Återkommer med utfallet.
Ingen som vet om det fins nån smälld 968 som man skulle kunna plocka hela "kylarramen" på?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Nu har dom kikat på bilen o dom tog på sig allt. Personalchefen som var med o kolla på bilen bara skakade på huvudet när han såg lagningen o frågade hur dom kunde ha släppt den i från sig... Alla grejer som är borta ska dom oxå fixa nya thumbs up .
Som plåster på såren så fick jag även en helrekond .

Stötfångaren blir en försäkringsfråga så där får jag väll fortsätta att bråka (Hoppas inte).

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
I väntan på att verkstaden ska ta hand om bilen igen så provmonterade jag frontläppen i dag thumbs up !





Tycker att det blev as bra ! Kul med lite glädje efter allt strul thumbs up .

Här har ni lite detaljbilder på hur passform o montering ser ut.










Är det nån som är intresserad av en liknande läpp så PM;a gärna o gör en intresseanmälan. Tyvärr så är dom jag gjöt upp slutsålda men får man i hopp ett gäng så kan man ju gjuta upp några fler.
om vi ska kunna hålla det pris vi hade denna gång så måste vi ta fler på en gång.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



Läckert värre Fredrik!!


Säger fortfarande att du borde fixa en "liknande" variant till n/a fronten!!
för alla 9*4/968 har ju en splitter utan n/a fronten..

jag har en front liggande om du behöver ngt att arbeta på

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Det blev ju kanonsnyggt Fredrik ingen dålig passform där inte!

Tycker att din bil ser lite hög ut framtill,, har du fått på dom nygamla dämparna än?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Jo den är lite högre fram... Nu står den i o försig i uppförslut oxå så den "faller" väll lite bakåt.

Kan kanske bero på att jag har accat för hårt ...

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004
Inlägg: 234



Tråkigt med ett dåligt verkstads jobb. Det är väl som vanligt, vill man ha något bra gjort så får man göra det själv. Titta bara på han som reparerar sin Z3 M coupe här på rejsa.
Jag tycker höger strålkastare ser ut att sitta för långt ner i nedfällt läge. Stämmer det? Jag tycker även att främre kofångaren verkar sitta lite snett.
På dom igen bra!!! >
Självklart har man rätt att kräva ett förstklassigt jobb. Hoppas allt blir bra nu innan säsongen drar igång. Keep us posted!

edit: Snygg splitter förresten. Hade jag inte en redan skulle jag lägga en beställning.

_________________
Mattias Österberg

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Lyset satt lite lägre när jag köpte bilen... Det var ett projekt jag hade tänkt ta tag i nu i vinter om inte bilen varit på verkstad hela tiden.
Det är bra att folk kan se att stötfångaren sitter snett på ett par suddiga bilder på nätet, men en verkstad som borde ha synat bilen med lupp missar det . Nu är dom dock informerade om det o det står på deras lista "att göra" .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Då var bilen tillbaka på Arver !

Körde in bilen, ca en mils Porsche körning i strålande solsken o på torr vägbana... Helt underbart thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Härligt Fredrik, blev allt bra denna gång?

Jag skall hämta min bil imorgon och han snackade om att den var lika hård som en DTM bil så man får hoppas att det är torrt och fint imorgon också ,, 1 månad tills första bankörningen

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Vet inte än. Dom ska börja på den denna vecka.
Men nu kommer jag att syna bilen med lupp innan jag tar den från verkstaden. Tyvärr så är det fortfarande lite försäkringstjafs kvar oxå, men det är bara att hoppas att det löser sig på ett smidigt sätt (Skaderegleraren har missat skador på bilen vid första översynen).

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Fyr burks porschar är grejor det, övningskörde en kompis 944turbo här om dagen. Skönt vrid som inte sinade vid högre varvtal och den hadde en styrvillighet man drömmer våta drömmar om som Sierra ägare. Trevlig bil, kör hårt!

_________________
Avregistrerad användare
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Sorry to hear about your trouble > but hopefully you will be ready in time.
Mine is almost ready, only the front part of the roll cage left to put in. The suspension is in place and the car is apparently very low and hard. I haven't seen it yet ! I am dying to see how it looks like now and if I am still going to be able to roll into my garage without leaving the oil return pipe on the pavement !

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Fredrik C skrev:
Vet inte än. Dom ska börja på den denna vecka.
Men nu kommer jag att syna bilen med lupp innan jag tar den från verkstaden. Tyvärr så är det fortfarande lite försäkringstjafs kvar oxå, men det är bara att hoppas att det löser sig på ett smidigt sätt (Skaderegleraren har missat skador på bilen vid första översynen).


Kommer du att våga köra bana med den bilen efter allt tjafs med verkstad och försäkringsbolag??

Kanske dax att köpa en halvrisig 944 eller 968 och bygga räserbil istället

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Hehe tanken har slagit mig ! Vad är det man håller på med igentligen. Ha en bil stående ett halvår osså bara köra med den på helgerna på sommaren . Man är ju knepig .

Detta är vad jag funderat på... En brux S2;a som man kan ha till jobbet, slalomen och banmötena. Den ska användas vinter som sommar, jag skulle till o med ha ett par isdäck till den så att man kan ge sig ut o leka lite på sjöarna runt K-holm vintertid thumbs up .

Men så körde jag CS;n i en kvart i dag, o då kom jag ju på varför jag köpte den. Den är ju helt enkelt för go . Så den får nog hänga med ett tag till.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
o nog sjutton ska jag väll våga ta ut den på banan igen, nu är den ju redan lite kantstött så det är ju bara att tuta o köra .

Försäkringsbolaget har inte strulat så mycket. Framför allt så var det aldrig nått snack om ersättning när jag ringde till dom o berättade vad som hade hänt. Det som har hänt nu är att jag i samband med att jag synade verkstadens jobb hittade mer skador som är orsakade av mitt lilla äventyr . O som det låter så kommer dom att ersätta dom skadorna oxå.

Men att strula med en verkstad kan suga musten ur dom flesta, o det är väll det som har fått mig att tveka lite...

Men snart är det vår

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Fredrik C skrev:

Men att strula med en verkstad kan suga musten ur dom flesta, o det är väll det som har fått mig att tveka lite...

Men snart är det vår


Hoppas det löser sig, och att du inte tappat stinget!
Ser fram emot att få se dig och ...Bodil (??) in action!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 SÅLD
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 17, 18, 19   >>
15 besök senaste veckan (91847 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande