| |
|
knotan
norrköping
Här sedan: 23 Feb 2006
|
|
Våra race- och banåkarbilar
Meny
Tillbaka
|
|
Dignell
Tranås

DelModerator
Här sedan: 19 Mar 2006
|
31 Mar 2012 10:24
Re:
|
|
|
Länken fungerar inte.. |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)

Här sedan: 22 Jun 2010
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Dignell
Tranås

DelModerator
|
31 Mar 2012 10:42
|
|
|
såg ju inte så jätte bra ut. Vad var det så brann och hur gick det med bilen vid avåkningen?
Verkar vara grymt tryck i maskin, doughnutsen var ju på tomgång nästan  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Dignell
Tranås

DelModerator
|
31 Mar 2012 11:04
Re:
|
|
|
| knotan skrev: | jag bytte TPS givaren det sista jag gjorde innan vi testkörde,
och hade inte ork att justera in nya värden för overrunfuelcut,
så när man går på med kraftig motorbroms skickar den ut en del sås i grenrören, , och sen när jag gav på igen för en stillastående start fanns det en del sås kvar i ljudämpare/avgasrör
fränt som fan, men det ska såklart inte vara så efter mappningen är klar |
Haha okej, visst flames är coolt men det där var väl ändå lite over the top  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)

Här sedan: 13 Jan 2010
|
31 Mar 2012 11:55
|
|
|
Hej
Fortfarende cool bil.
Vær aktsom med doughnuts...
Differer-hjulene (de små hjul) i diffen belastes väldigt hårdt, och du er redan nær/over NM grænsen for lådan.
Du risikerer en väldig dyr reperation, når diffen crasher..... |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
31 Mar 2012 13:19
|
|
|
| Ja det lät fan dyrt. Man får nog vara extra aktsam om det är slicks och med lite mer marktemp om inte annat. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Fejlep
Linköping
Här sedan: 05 Mar 2012
|
31 Mar 2012 19:50
|
|
|
| Hjälte är allt man kan säga! _________________ Filip Norén |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
08 Apr 2012 11:47
|
|
|
forsatt strul med startmotorn.
lederna jag använde mej av glappade till sej, viklet ledde till att starmotordrevet inte har gått in hela vägen i kransen, så käkat upp hörnen både på startmorodrevet och svänghjulet.
så nu måste jag på nått vis lösa en ny startkrans.
det lutar åt att vattenskära bort gamla kuggarna, sen vattenskära en ny krans man pressar dit och svetsar fast ,
så antingen kör jag en krans i hardox elr dyl, alt nått härdbart material å sen skicka iväg det för härdning, vet inte om det är ett måste eller om hardox är tillräckligt hårt som det är??
Så måste jag ha tag på en till bmw m30 startmotor att knycka startmotordrevet från.,
har dessutom beställt ledknutar igen nu, denna gången blev det "maskinleder" med härdade sprintar och nållagrat så dem ska förhoppninsvis klara belastningen..
under tiden nu närmsta veckorna lär jag även börja med karossen, pulvermålning av masssa motordetaljer osv.
ny dekor och fix av lite lackskador på karossen.
öppet hus mekonomen norrköping 28/4, testkörning på kinnekulle i sammband med NOGS den 1e maj., och även fått invite till gtboard den 5e maj, så just nu sitter jag "väntar på nya drev jag beställt till vxlådan med. måste ha lite mer fjong i den på raka om jag ska ha nån chans på GTboard...
ohc mer laddtryck igen såklart så ny mappning måste hinnas med dessutom.-
sen 3 dagar inbokade i slutet av maj på alastaro i finland...
hmm.... blir en dyr sommar känns det som... ett 10 tal körningar till under juni-aug jag funderar över at köra på.. men får se hur mycket man orkar och framförallt har råd med... _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
08 Apr 2012 11:47
|
|
|
forsatt strul med startmotorn.
lederna jag använde mej av glappade till sej, viklet ledde till att starmotordrevet inte har gått in hela vägen i kransen, så käkat upp hörnen både på startmorodrevet och svänghjulet.
så nu måste jag på nått vis lösa en ny startkrans.
det lutar åt att vattenskära bort gamla kuggarna, sen vattenskära en ny krans man pressar dit och svetsar fast ,
så antingen kör jag en krans i hardox elr dyl, alt nått härdbart material å sen skicka iväg det för härdning, vet inte om det är ett måste eller om hardox är tillräckligt hårt som det är??
Så måste jag ha tag på en till bmw m30 startmotor att knycka startmotordrevet från.,
har dessutom beställt ledknutar igen nu, denna gången blev det "maskinleder" med härdade sprintar och nållagrat så dem ska förhoppninsvis klara belastningen..
under tiden nu närmsta veckorna lär jag även börja med karossen, pulvermålning av masssa motordetaljer osv.
ny dekor och fix av lite lackskador på karossen.
öppet hus mekonomen norrköping 28/4, testkörning på kinnekulle i sammband med NOGS den 1e maj., och även fått invite till gtboard den 5e maj, så just nu sitter jag "väntar på nya drev jag beställt till vxlådan med. måste ha lite mer fjong i den på raka om jag ska ha nån chans på GTboard...
ohc mer laddtryck igen såklart så ny mappning måste hinnas med dessutom.-
sen 3 dagar inbokade i slutet av maj på alastaro i finland...
hmm.... blir en dyr sommar känns det som... ett 10 tal körningar till under juni-aug jag funderar över at köra på.. men får se hur mycket man orkar och framförallt har råd med... _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
14 Apr 2012 09:49
|
|
|
bilen ihop igen och nu verkar det funka riktigt bra, så så länge som inte knutar glappar till sej igen så borde det funka...
dags för finisch nu, typ ny dekor, osv.
har bestämmt att inte åka tillbaka till AGs igen med denna seyupen, han har dels fullt upp i bänken närmaste tiden, och dessutom så är det spikat med turbobyte vartefter så kommer köra första trackdays med denna setup och mappar det sista själv via loggning. och fixxar en mer lättkörd vridmomentskurva med laddtryckstyrningen.
under tiden sitter man å kollar denna filmen för trehundrafyrtioelfte gången senaste året
http://www.youtube.com/watch?v=xbB1qwhKaaE&feature=related
är så sjukt imponerad att dem lyckades köra dessa maskiner , min är svårkörd ur mitt perspektiv, jag vågar inte ens tänka på hur svårkörda dessa var med turbolagg och usla styrsystem _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Dignell
Tranås

DelModerator
|
14 Apr 2012 10:24
|
|
|
Den filmen är riktigt sevärd  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
26 Apr 2012 22:32
|
|
|
har lite strul med leveranser av nya dekaler.
har en skiss färdig på hur bilen ska bli , men han som ska hjälpa mej med å printa ut dekoren tycks inte riktigt få tiden att göra det.
så om nån vänlig själ har prylarna sm behövs , och kan hjälpa mej att fixa det snabbt smidigt å skicka till mej (betalar givetvis) skulle jag vara evigt tacksam
jag har bilder med mått osv så absolut inga avanccerade grejjor, är 7st dekaler det handlar om och bilder osv finns som sagt.
skcika mej ett PM eller mail
nikke40k@hotmail.com så kan jag maila tillbaka bilderna med mått osv.
alt ring
0735 461153 _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine |
|
Meny
Tillbaka
|
|
D5
Göteborg

Här sedan: 19 Jul 2004
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Dignell
Tranås

DelModerator
|
27 Apr 2012 10:12
Re:
|
|
|
| knotan skrev: | man får nog använda starthjälp (läs polare som knuffar ) när man är ute på trackdays,
hastigheten i depån går omöjligt att få ner till den "gångfart" ändå med motorn i gång med tanke på utväxlingen i lådan så det går ändå åt att ha polare som hjälper till  |
Mycket mer rejs också
Är du anmäld till konbanan i Eksjö nu? Hoppas få se bilen live  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
knotan
norrköping
|