Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tips sökes: ang. grus-sträckor/banor
4796 besök totalt
Martin Fåglefelt
Fagerhult, Habo.
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1041


Trådstartare
Hejsan.
Jag sitter här och försöker planera upp lite framtida träffar för Attitudemotorclub. Vi skall försöka ha några rally-träffar, och funderar just nu över våra alternativ.

Har ni några tips på banor/sträckor, som kan vara aktuella för oss. Man skulle kunna säga att Jönköping +-10mil skulle kunna vara bra. Har ni kontaktperson, och ca.pris vore jag yttterst tacksam också.

faglefelt @ gmail.com
0709-207593

_________________
Martin Fåglefelt
VW Passat 2.0tdi 4motion -14
BMW 530 E60 -04 (till salu)
Volvo C30 -10 DrivE
0725-423500
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Martin Fåglefelt skrev:
Hejsan.
Jag sitter här och försöker planera upp lite framtida träffar för Attitudemotorclub. Vi skall försöka ha några rally-träffar, och funderar just nu över våra alternativ.

Har ni några tips på banor/sträckor, som kan vara aktuella för oss. Man skulle kunna säga att Jönköping +-10mil skulle kunna vara bra. Har ni kontaktperson, och ca.pris vore jag yttterst tacksam också.

faglefelt @ gmail.com
0709-207593


För att slippa 70km/h krävs nog tävling tyvärr.
Kolla med AP däckservice i Älmhult, Anders där har träningsmöjligheter. Är väl en 15 mil ca?

_________________
Daniel Steiner
Citera
Martin Fåglefelt
Fagerhult, Habo.
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1041


Trådstartare
Jag som inte är så påläst. När du skriver max 70km/h, så behöver jag någon form av intyg att det inte går att köra mer än 70 på denna sträcka/bana? Eller att den är godkänd max för detta.

Öppnar det upp för fler banor i sådana fall?

Den banan vi kört på senast är jag ytterst tveksam om vi peakar över 70 egentligen...

_________________
Martin Fåglefelt
VW Passat 2.0tdi 4motion -14
BMW 530 E60 -04 (till salu)
Volvo C30 -10 DrivE
0725-423500
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Martin Fåglefelt skrev:
Jag som inte är så påläst. När du skriver max 70km/h, så behöver jag någon form av intyg att det inte går att köra mer än 70 på denna sträcka/bana? Eller att den är godkänd max för detta.

Öppnar det upp för fler banor i sådana fall?

Den banan vi kört på senast är jag ytterst tveksam om vi peakar över 70 egentligen...


Rallysträckor är ju allmän väg och generellt gäller ju då 70km/h.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Enskild väg. Enbart SM får stänga av allmän.

Man får bara tillstånd av länsstyrelsen att överstiga 70 vid tävling, ej på träning.
Jag hade nog siktat på en folkrace bana, att köra på en grusväg med alla paragrafer rätt
är nog svårt tyvärr. Man kanske kan använda det här nya "prova på" eller vad det nu kallas.
Sbf's svar mot SMA, annars kanske Fredrik kan ordna nåt?

_________________
Daniel Steiner
Citera
Allmänt banåkaforum
Tips sökes: ang. grus-sträckor/banor
4796 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande