Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - 1:16.2 Mantorp
tråden läst  
688267 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137  Nästa sida>>
 
   
chrix74
Alingsås






Här sedan: 01 Okt 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Jun 2017 12:30     Citera

Synd det gick sönder.
Men så är det ibland.
Konstruera om så det blir bättre och håller så ser vi framemot att se dig på banan snart igen...


_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Jun 2017 12:15     Re: Citera

chrix74 skrev:
Synd det gick sönder.
Men så är det ibland.
Konstruera om så det blir bättre och håller så ser vi framemot att se dig på banan snart igen...


Lite halvspännande när en upright brister under full belastning
Arbetet är redan igång med att fixa till bilen men det kan nog ta sin lilla tid.


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Jun 2017 23:00     Citera

Video från när uprighten gick sönder:
https://www.facebook.com/RevlineTimeAttack/videos/vb.960036194040209/1431732766870547/


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
claes t
Söråker






Här sedan: 09 Maj 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jun 2017 07:58     Citera

Trist när det går sönder men jag hoppas att du är tillbaka på banan snart!
Gick den sönder av sidokraften i kurvan eller då du körde på kurbsen?
Och så frågan som alla vill ha svar på: Hur många kameror har du monterat på din bil??
Mvh /Claes


_________________
claes tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jun 2017 10:31     Re: Citera

claes t skrev:
Trist när det går sönder men jag hoppas att du är tillbaka på banan snart!
Gick den sönder av sidokraften i kurvan eller då du körde på kurbsen?
Och så frågan som alla vill ha svar på: Hur många kameror har du monterat på din bil??
Mvh /Claes


Gick sönder i kurvan. Tror det var ca 1.7G sidobelastning.
Haha tror jag har runt 7 kameror


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Cassius
Göteborg






Här sedan: 26 Jan 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jun 2017 12:42     Citera

V8 Supercars nivå med så många kameror ju!


_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
Regards, Johan Eriksson.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Jun 2017 06:16     Citera

Det är bara drifting som är värre. Deras bilar ser ju ut som kaktusar med alla kameror som sticker ut.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Ricke W
Kisa






Här sedan: 22 Jun 2010
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Jun 2017 16:03     Citera

Tur att det gick att få stopp på bilen så pass kontrollerat ändå!

Var har brottet skett? Vet du ifall det var någon mindre skada sedan innan som kan agerat brottsanvisning?

Kämpa på!


_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
I samarbete med:
TM Racing
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Jun 2017 09:30     Re: Citera

Ricke W skrev:
Tur att det gick att få stopp på bilen så pass kontrollerat ändå!

Var har brottet skett? Vet du ifall det var någon mindre skada sedan innan som kan agerat brottsanvisning?

Kämpa på!


Ingen synlig skada sen innan, men var ute väldigt hårt på kurbsen dagen innan och det är möjligt att något hände då.


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
fuling
Stockholm/Bromma




Hjälpmoderator

Här sedan: 09 Jan 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Jun 2017 10:38     Citera

Frågan kan vara om det är ett utmattnings eller ett överbelastningsbrott?
Mao gått sönder efter lång och trogen tjänst eller var för klen?

Mins jag rätt så sa Colin Chapman typ
En racerbil som inte faller i bitar efter mållinjen är för tung(stark)

Så det är en balansgång på slak lina


_________________
MVH Johan Sjölinder
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jun 2017 09:25     Re: Citera

fuling skrev:
Frågan kan vara om det är ett utmattnings eller ett överbelastningsbrott?
Mao gått sönder efter lång och trogen tjänst eller var för klen?

Mins jag rätt så sa Colin Chapman typ
En racerbil som inte faller i bitar efter mållinjen är för tung(stark)

Så det är en balansgång på slak lina


Det är en bra fråga. Det går inte att analysera nu i efterhand då vi fick pinnsvetsa ihop det på plats för att kunna rulla bilen.

Chassit gick långlopp i sitt tidigare liv och det gick rätt hårt till emellanåt. Och uprightsen konstruerades från början för 205 r däck så det är lite skillnad i belastning med många hundra kilo extra downforce och 300 mm supersoft slicks. De nya görs i dubbla godstjockleken med större hjullager.


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jun 2017 10:16     Citera

Ledsen frontdiffusor


Ledsen fälg


Lite ledsen kjol


Ledsen tvärbalk med trasiga fästen för bärarmar och styrning


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jun 2017 10:20     Citera

Oj, det blev en del omfattande skador. Trist... kämpa på, 2 veckor kvar.


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jun 2017 10:30     Re: Citera

Cammo skrev:
Oj, det blev en del omfattande skador. Trist... kämpa på, 2 veckor kvar.


Ja phu. Plus trasig ny AP bromsskiva och uprighten då förstås. Så utöver ovan är det nya uprights som konstrueras nu samt att nya bärarmar ska byggas.
Och mitt i alltsammas är det Midsommar-långhelg


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
smid
Habo






Här sedan: 31 Jan 2008
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jun 2017 21:22     Re: Citera

Citat:
Ja phu. Plus trasig ny AP bromsskiva och uprighten då förstås. Så utöver ovan är det nya uprights som konstrueras nu samt att nya bärarmar ska byggas.
Och mitt i alltsammas är det Midsommar-långhelg


Det betyder ju bara många lediga dagar att vara i garaget


_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Jun 2017 23:10     Re: Citera

smid skrev:
Citat:
Ja phu. Plus trasig ny AP bromsskiva och uprighten då förstås. Så utöver ovan är det nya uprights som konstrueras nu samt att nya bärarmar ska byggas.
Och mitt i alltsammas är det Midsommar-långhelg


Det betyder ju bara många lediga dagar att vara i garaget




_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Jul 2017 17:03     Citera

Kort rapport för de som inte följer på Instagram eller Facebook.
Nya uprights blev färdiga vid halv fyra på morgonen natten till onsdag och sen var det en jäkla resa att bygga klart bilen. Men vi hann få ihop bilen och dessutom hann vi sova minst ett par timmar
1:18.8 och 3e plats i Unlimited på Mantorp trots att jag fick släppa gasen 240 meter före bromspunkten pga splittern som studsade i backen.



_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Erik Nilsson
Köping






Här sedan: 28 Jun 2014
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Jul 2017 17:12     Re: Citera

GustafB skrev:
Kort rapport för de som inte följer på Instagram eller Facebook.
Nya uprights blev färdiga vid halv fyra på morgonen natten till onsdag och sen var det en jäkla resa att bygga klart bilen. Men vi hann få ihop bilen och dessutom hann vi sova minst ett par timmar
1:18.8 och 3e plats i Unlimited på Mantorp trots att jag fick släppa gasen 240 meter före bromspunkten pga splittern som studsade i backen.



Bra kämpat!

Är den inte så styv som det är tänkt eller har den hamnat lite lågt efter reparationen?


_________________
/ Erik Nilsson
Kör en Impreza WRX STi PSE
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
X







Här sedan: 23 Dec 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Jul 2017 18:34     Re: Citera

Erik Nilsson skrev:


Är den inte så styv som det är tänkt eller har den hamnat lite lågt efter reparationen?


Är drn någonsin så styv som man själv tycker....


_________________
Arne Anka
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Erik Nilsson
Köping






Här sedan: 28 Jun 2014
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Jul 2017 18:35     Re: Citera

ButterflyRacing skrev:
Erik Nilsson skrev:


Är den inte så styv som det är tänkt eller har den hamnat lite lågt efter reparationen?


Är drn någonsin så styv som man själv tycker....


Jag kan inte tala för dig, men....


_________________
/ Erik Nilsson
Kör en Impreza WRX STi PSE
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm






Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Jul 2017 18:52     Re: Citera

Erik Nilsson skrev:
GustafB skrev:
Kort rapport för de som inte följer på Instagram eller Facebook.
Nya uprights blev färdiga vid halv fyra på morgonen natten till onsdag och sen var det en jäkla resa att bygga klart bilen. Men vi hann få ihop bilen och dessutom hann vi sova minst ett par timmar
1:18.8 och 3e plats i Unlimited på Mantorp trots att jag fick släppa gasen 240 meter före bromspunkten pga splittern som studsade i backen.



Bra kämpat!

Är den inte så styv som det är tänkt eller har den hamnat lite lågt efter reparationen?


Tackar! Den saknar lite styrka jämfört med innan kraschen. Vi ska göra ett par förstärkningar och sätta vajrar för att säkra upp.


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - 1:16.2 Mantorp
tråden läst  
688267 ggr 
<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137  Nästa sida>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>