Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - 1:16.2 Mantorp
tråden läst  
689092 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 133, 134, 135, 136, 137  Nästa sida>>

Fredrik Hård
Vibble (Gotland)

Här sedan: 22 Jun 2010
Tipsa Facebook   Inlägg  03 Jul 2017 22:26     Citera

Grym prestation att få ihop allt så snabbt, imponerande. Grattis till en tredje plats trots att materialet inte var hundra (splittern)!

Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm

Här sedan: 27 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Jul 2017 10:43     Citera

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm

Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 08:02     Citera

1:16.2 på Mantorp igår och 2a plats i Unlimited på Timeattack Festival / King of Mantorp.
Vill påpeka att det här var första och ENDA fulla varvet på slicks hittills där inget har strulat. Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter. Nu är man ju sugen på att åka tillbaka och kapa en sekund vilket finns rätt "lätt" i körningen

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
sweanders
Malmö

Här sedan: 13 Feb 2004
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 08:14     Re: Citera

GustafB skrev:
1:16.2 på Mantorp igår och 2a plats i Unlimited på Timeattack Festival / King of Mantorp.
Vill påpeka att det här var första och ENDA fulla varvet på slicks hittills där inget har strulat. Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter. Nu är man ju sugen på att åka tillbaka och kapa en sekund vilket finns rätt "lätt" i körningen

Wohoo!

Såg att du kom tvåa med fem hundradelars skillnad och undrade om just det du skrev. Hur många varv du hann köra och hur grejerna lirade.

"Don't put the power on until you know you never have to take it off." - Jackie Stewart
Våra race- och banåkarbilar
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cammo
Västervik

Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 08:28     Citera

Ja, fast 1:16.2 är sjukt fort. Spännande att se när du fått lite mer "vana" med slicksen

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator i ett av underforumen

Här sedan: 20 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 08:43     Citera

får du bara mekaniken att lira... så tror jag du blir favorit på Karlskoga thumbs up

den tror jag passar din bil bättre än dom andra snabba som richard och speedlab och puppan....

Auktoriserad Hastighetsmäklare
Fredrik Skoghag
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad

Här sedan: 03 Dec 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 09:09     Citera

Stort Grattis, kul att se din utveckling av denna bil, imponerande bygge.

Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
GustafB
Stockholm

Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 09:28     Re: Citera

Fredrik - SLC skrev:
får du bara mekaniken att lira... så tror jag du blir favorit på Karlskoga thumbs up

den tror jag passar din bil bättre än dom andra snabba som richard och speedlab och puppan....

Jag tycker också det borde vara så men av någon anledning har det varit större gap mellan mig och Rickard och Puppan där än Mantorp. Tror Puppan var ca 1,5 sek snabbare på Mantorp förra året men minst lika mycket snabbare på Gelleråsen som är en kortare bana.

Men jag har gjort ett stort kliv framåt med balansen i bilen nu jämfört med förra året så jag hoppas det kommer avspeglas i tiderna på Gelleråsen

Phantom

Här sedan: 12 Jul 2009
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 11:43     Re: Citera

GustafB skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Jag tycker också det borde vara så men av någon anledning har det varit större gap mellan mig och Rickard och Puppan där än Mantorp. Tror Puppan var ca 1,5 sek snabbare på Mantorp förra året men minst lika mycket snabbare på Gelleråsen som är en kortare bana.

Men jag har gjort ett stort kliv framåt med balansen i bilen nu jämfört med förra året så jag hoppas det kommer avspeglas i tiderna på Gelleråsen

Jag tror faktiskt att Mantorp är väldigt bra för din bil, aeron får jobba på ett bra sett.
På tex Karlskoga så tror jag att du ligger lite efter pga att du har lite sämre mekaniskt grepp.
Och de låga dipparna i fartena passa porscharna fint med stora feta slicks bak och ett riktigt fint mekaniskt grepp.

Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Wärhner
Huddinge

Här sedan: 05 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 12:44     Re: Citera

GustafB skrev:
Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter.

Vad hade du för hastighet innan inbromsningen inför Mjölby? Från depåtaket där jag stod så såg det sjukt sent ut, typ straxt innan 50-skylten (70m?)

Nu: 997.2 turbo PDK 2010
Tidigare: 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01 RHD, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Supramannen

Här sedan: 11 Feb 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 12:48     Re: Citera

Wärhner skrev:
GustafB skrev:
Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter.

Vad hade du för hastighet innan inbromsningen inför Mjölby? Från depåtaket där jag stod så såg det sjukt sent ut, typ straxt innan 50-skylten (70m?)

GustafB
Stockholm

Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 12:54     Re: Citera

Phantom skrev:
GustafB skrev:
Fredrik - SLC skrev:

Jag tror faktiskt att Mantorp är väldigt bra för din bil, aeron får jobba på ett bra sett.
På tex Karlskoga så tror jag att du ligger lite efter pga att du har lite sämre mekaniskt grepp.
Och de låga dipparna i fartena passa porscharna fint med stora feta slicks bak och ett riktigt fint mekaniskt grepp.

Ja svansmotor-bilarna har svårslaget grepp ut ur långsamma böjar. Tror även balansen i min bil passar långa svängar typ parisern väldigt bra.

GustafB
Stockholm

Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 13:10     Re: Citera

Wärhner skrev:
GustafB skrev:

Hade låga 233 km/h igår. Fanns liite kvar att vrida på i laddtryck och motvinden var brutal. Förmodligen slår motvinden ännu hårdare mot min bil.

Ser dock i loggen att jag faktiskt bromsade ca 30 meter för tidigt
Påbörjade inbromsning, märkte att jävlar vad det bromsar det här kommer ju inte bli någon fart kvar vid apex, släpper bromsen under 35 meter, duttar till gasen och sen bromsar till lite grann igen innan apex.

GustafB
Stockholm

Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 13:40     Citera

Ang skyltarna så bromsade jag nog runt 150 m tror jag.

Wärhner
Huddinge

Här sedan: 05 Nov 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 13:58     Re: Citera

GustafB skrev:
Ang skyltarna så bromsade jag nog runt 150 m tror jag.

Då måste det varit din andra broms dutt jag såg då, makes more sens

Nu: 997.2 turbo PDK 2010
Tidigare: 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01 RHD, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
GustafB
Stockholm

Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 16:56     Citera

Film tajm
http://youtu.be/GqpWiYXl_uA

Lasse Karlsson
Arvika

Här sedan: 23 Aug 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 17:11     Citera

Kul o se bilen, o grattis till bra tid.
1a gången jag kollat på Time attack, riktigt jul att se din bil o alla andra bilar med. Så många fina byggen.

Allt snurrade på rätt så bra hela dagen, inte tråkigt någon gång.

//Lasse

Rickard-v
Västerås

Här sedan: 21 Dec 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 18:11     Re: Citera

GustafB skrev:
Film tajm
http://youtu.be/GqpWiYXl_uA

Väldigt kort kameraman. Man ser ju knapp ut.

erikjakan
Sthlm

Här sedan: 31 Dec 2004
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 19:24     Citera

Fan vilken kurvhastighet

Aeron måste göra så mycket!

Mvh Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
MarcusKarlsson
Katrineholm

Här sedan: 02 Jul 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 21:12     Citera

Hur mycket snabbare hade det gått om du haft samma vind i ryggen?

GustafB
Stockholm

Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 09:20     Re: Citera

erikjakan skrev:
Fan vilken kurvhastighet

Aeron måste göra så mycket!

Mvh Erik Wedlund

Man vänjer sig och tänker att så här är väl alla bilar

Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - 1:16.2 Mantorp
tråden läst  
689092 ggr 
<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 133, 134, 135, 136, 137  Nästa sida>>

<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>