Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 192, 193, 194   >>
36 besök senaste veckan (1138745 totalt)
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
fuling skrev:
Citat:
1:16.2 på Mantorp igår och 2a plats i Unlimited på Timeattack Festival / King of Mantorp.

????


Det var ett långsamt första attackvarv utan referenspunkter med försiktiga bromspunkter. Synd att det ska behöva räknas som årets höjdpunkt

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Kristofer Å
Södertälje
Här sen Sep 2012
Inlägg: 153



Riktigt trist att inte få testa bilens fulla potential...

Vidtas några åtgärder för att minimera risken för liknande problem kommande säsonger? Är det värt att investera i en till låda eller finns det några reservdelar som kan vara värda att ha på hyllan tex? Gissar att det inte är helt gratis, men det kanske går att sälja vidare utan jätteförlust i ett senare skede?

Det bästa man kan göra av en kass situation är ju ofta att se till att det iaf inte händer igen, om öht möjligt

/Kristofer

_________________
Kristofer Åhlin
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Kristofer Å skrev:
Riktigt trist att inte få testa bilens fulla potential...

Vidtas några åtgärder för att minimera risken för liknande problem kommande säsonger? Är det värt att investera i en till låda eller finns det några reservdelar som kan vara värda att ha på hyllan tex? Gissar att det inte är helt gratis, men det kanske går att sälja vidare utan jätteförlust i ett senare skede?

Det bästa man kan göra av en kass situation är ju ofta att se till att det iaf inte händer igen, om öht möjligt

/Kristofer


Det är verkligen värt att fundera på. Att riskera att bli stillastående en halv säsong är varken roligt eller bra ifall man går vidare och tar in större sponsorer.
Smidigast vore en hel reservlåda. Ett alternativ kanske är att ha en uppsättning extra drev och slutväxel. Men det förutsätter att Kaps kan dela med sig av tillräckligt mycket information för att man ska vilja ge sig på att skruva med lådan själv.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Von_Zipper
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 37



Är som sagt riktigt surt med allt strul du har haft i år Gustaf. Man är ju löjligt nyfiken på hur fort det egentligen kan gå på Mantorp

Förutom ev. reservdelslager, kan du avslöja några tankar/planer på vad som händer med bilen inför nästa säsong?

_________________
Mvh,
Johan Allert
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Von_Zipper skrev:
Är som sagt riktigt surt med allt strul du har haft i år Gustaf. Man är ju löjligt nyfiken på hur fort det egentligen kan gå på Mantorp

Förutom ev. reservdelslager, kan du avslöja några tankar/planer på vad som händer med bilen inför nästa säsong?


Tack. Jag är också riktigt nyfiken på vad den kan prestera på Mantorp Jag har en hyfsat klar bild teoretiskt baserat på loggarna på hur mycket som borde kunna kapas på 16.3 tiden och det är mycket


Men det blir ingen mer körning i år. Kaps eller TNT har tappat bort lådan. Ingen vet var den är Varit borta i över en vecka nu. Och en stor trälåda på 85 kg är inget som bara råkar försvinna...

Det finns ett par olika vägar att gå inför nästa år. De är vitt skiljda och några av dessa innebär enormt mycket arbete. Just nu vet jag inte alls. Ska försöka få igång inspirationen under hösten och ta ett beslut senast december.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Ricke W
Linköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 241



GustafB skrev:
Von_Zipper skrev:
Är som sagt riktigt surt med allt strul du har haft i år Gustaf. Man är ju löjligt nyfiken på hur fort det egentligen kan gå på Mantorp

Förutom ev. reservdelslager, kan du avslöja några tankar/planer på vad som händer med bilen inför nästa säsong?


Tack. Jag är också riktigt nyfiken på vad den kan prestera på Mantorp Jag har en hyfsat klar bild teoretiskt baserat på loggarna på hur mycket som borde kunna kapas på 16.3 tiden och det är mycket


Men det blir ingen mer körning i år. Kaps eller TNT har tappat bort lådan. Ingen vet var den är Varit borta i över en vecka nu. Och en stor trälåda på 85 kg är inget som bara råkar försvinna...

Det finns ett par olika vägar att gå inför nästa år. De är vitt skiljda och några av dessa innebär enormt mycket arbete. Just nu vet jag inte alls. Ska försöka få igång inspirationen under hösten och ta ett beslut senast december.


Nej, fan så tråkigt när det börjar strula! Hoppas att det löser sig och att lådan hamnar rätt.

_________________
Rickard Wiberg
Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass
Instagram: @rickardwracing
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802



Hoppas inspirationen kommer tillbaka efter du varit på WTAC

Bara höra av dig om du behöver hjälp med något

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
Von_Zipper
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 37



GustafB skrev:
Von_Zipper skrev:
Är som sagt riktigt surt med allt strul du har haft i år Gustaf. Man är ju löjligt nyfiken på hur fort det egentligen kan gå på Mantorp

Förutom ev. reservdelslager, kan du avslöja några tankar/planer på vad som händer med bilen inför nästa säsong?


Tack. Jag är också riktigt nyfiken på vad den kan prestera på Mantorp Jag har en hyfsat klar bild teoretiskt baserat på loggarna på hur mycket som borde kunna kapas på 16.3 tiden och det är mycket


Men det blir ingen mer körning i år. Kaps eller TNT har tappat bort lådan. Ingen vet var den är Varit borta i över en vecka nu. Och en stor trälåda på 85 kg är inget som bara råkar försvinna...

Det finns ett par olika vägar att gå inför nästa år. De är vitt skiljda och några av dessa innebär enormt mycket arbete. Just nu vet jag inte alls. Ska försöka få igång inspirationen under hösten och ta ett beslut senast december.


Amen nu får väl Murphy ta och ge sig! Instämmer med tidigare och hoppas verkligen inspirationen infinner sig - känns som det kan bli en härlig silly-season då

Hade varit riktigt kul om du tidsmässigt kunde stressa Rickards (SMR) monster-Porsche lite nästa år

_________________
Mvh,
Johan Allert
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Von_Zipper skrev:
GustafB skrev:
Von_Zipper skrev:
Är som sagt riktigt surt med allt strul du har haft i år Gustaf. Man är ju löjligt nyfiken på hur fort det egentligen kan gå på Mantorp

Förutom ev. reservdelslager, kan du avslöja några tankar/planer på vad som händer med bilen inför nästa säsong?


Tack. Jag är också riktigt nyfiken på vad den kan prestera på Mantorp Jag har en hyfsat klar bild teoretiskt baserat på loggarna på hur mycket som borde kunna kapas på 16.3 tiden och det är mycket


Men det blir ingen mer körning i år. Kaps eller TNT har tappat bort lådan. Ingen vet var den är Varit borta i över en vecka nu. Och en stor trälåda på 85 kg är inget som bara råkar försvinna...

Det finns ett par olika vägar att gå inför nästa år. De är vitt skiljda och några av dessa innebär enormt mycket arbete. Just nu vet jag inte alls. Ska försöka få igång inspirationen under hösten och ta ett beslut senast december.


Amen nu får väl Murphy ta och ge sig! Instämmer med tidigare och hoppas verkligen inspirationen infinner sig - känns som det kan bli en härlig silly-season då

Hade varit riktigt kul om du tidsmässigt kunde stressa Rickards (SMR) monster-Porsche lite nästa år


Det blir såfall en Timeattack battle på Trackdays, jag är klar med Timeattack,nu för ett tag framåt...

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Finns det inte jobb skapar man sig jobb

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Sandberra
Töreboda
Här sen Apr 2014
Inlägg: 41



tycker din bil är helgrym Gustaf

4 cylindrigt är de enda rätta och en tuff aero är pricken över i:et

Lycka till!

mvh David

_________________
David Sandberg
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Sandberra skrev:
tycker din bil är helgrym Gustaf

4 cylindrigt är de enda rätta och en tuff aero är pricken över i:et

Lycka till!

mvh David



Tack!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Nu är man ju sugen på silly season. Vad händer 2018? Vilka snabba bilar kommer vi få se bli ännu snabbare? Vilka bubblare finns det som kommer slå till rejält? Några nya byggen med potential i stugorna?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



GustafB skrev:
Finns det inte jobb skapar man sig jobb


Jo tack, känner igen det där med jobb. Skall du byta skrud på bilen till nästa år? Ser ut som du strippat bilen från det gröna.

Det är grymt vad bilen går, sådär en evighet snabbare på varvet än jag presterar med 964'an. Måste vara en riktigt vass chaufför.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
964RS skrev:
GustafB skrev:
Finns det inte jobb skapar man sig jobb


Jo tack, känner igen det där med jobb. Skall du byta skrud på bilen till nästa år? Ser ut som du strippat bilen från det gröna.

Det är grymt vad bilen går, sådär en evighet snabbare på varvet än jag presterar med 964'an. Måste vara en riktigt vass chaufför.


Håller på att förbereda tak och bakdel för att gjuta av. Kommer bli tak inklusive A-stolpar osv i kolfiber samt hela bakdelen också ink bakluckan.
Efter 60-70h prepp är det snart redo att gjutas av

Tackar! Det finns en del att hämta i varvtid men det blev å andra sidan bara ett enda försök på Mantorp i år med full attack så jag fick aldrig möjlighet att börja flytta fram bromspunkter osv.
Men det är mycket som ska stämma även för ett 1:16 varv så det gäller att hålla tungan rätt i mun

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
claes t
Söråker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 829



Vad är den förväntade viktminskningen? Blir det samma form som tidigare på tak/bakdel eller skall aerodynamiken vässas ytterligare?

Mvh /Claes

Bygg på, du sporrar oss andra 944ägare!

_________________
Claes Tykosson
Porsche 944 trackdayracer
Porsche RSK replica
Subaru Impreza STI Type-R
VW Transporter 1966
BMW 318i cabriolet
mm.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
claes t skrev:
Vad är den förväntade viktminskningen? Blir det samma form som tidigare på tak/bakdel eller skall aerodynamiken vässas ytterligare?

Mvh /Claes

Bygg på, du sporrar oss andra 944ägare!


Vet inte hur mycket vikt vi kommer spara men på nivån bilen är på nu så finns det inte så mycket vikt att leta längre. Så vi går på allt vi hittar, smått som stort

Bakluckan kommer få lite annorlunda design baktill och bakskärmarna får en mindre uppdatering. I övrigt typ som innan. Aeron i övrigt kommer få sig en uppdatering med AMB Aero

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802



Hur mkt vägde bilen raceready innan ni plockade ner den nu?

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Christian Hedblom skrev:
Hur mkt vägde bilen raceready innan ni plockade ner den nu?


Drygt 1140 utan soppa eller förare.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1802



En billet-motor och allt i kolfiber borde väl ge endel i vinter?!

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12840



GustafB skrev:
Vet inte hur mycket vikt vi kommer...


Jag brukar inte kommentera så mycket i den här tråden, men jag måste bara skriva av mig hur jäkla coolt jag tycker detta projektet är. Även om du skriver vi i vissa inlägg, så har jag förstått det som att du (i princip) är ensamt lok i det mesta som görs. Helt sjukt extrem prestation att producera en bil i den här kalibern, sortera ut den (utan att knäckas) och dessutom vara så kompetent förare att köra riktigt jävla snabbt.
Allt detta på relativt få år (jämfört med många andra projekt *host host* ), dessutom utan att gå in i väggen och tröttna av alla motgångar. Utan att veta hur resten av ditt liv ser ut, så gissar jag ändå att du ungefär har lika lite tid över som oss andra för bilhobbyn...

Som sagt, verkligen imponerande projekt. Läser här ofta, men kommenterar alldeles för sällan. Antar att det blir så när trådskaparen har koll på sitt projekt - då finns det sällan något att anmärka på och "tummen upp" poster blir enformigt...


Fanns rejsagalan så hade jag nominerat dig till årets rejsaist!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 192, 193, 194   >>
36 besök senaste veckan (1138745 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande