Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1602 72- 16v.
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (18775 totalt)
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



beemern skrev:
Lagnelov skrev:
M42 är ett bra val! Jag har en i min bil och håller på att renovera och trimma en som ska i så småning om


ja fan, tittat på din bil några gånger, riktigt fint stuk på den .

hade varit häftigt att få till den där 230+ m10an men kostar fan över 60k innan jag är klar, så tanken är att jag ska reggbes som ombyggt fordon med 318IS motorn med MS sprutet och e85 så de blir med i papprena, köra så en sommar och sen trimma bara lite.

de blir ju fortfarande separata spjäll som var tänkt på m10an och kanske försöka få tag på en m47 vev som tydligen ska göra 2,1 i litervolym, och kanske borra till 2,2-2,3 om det går för man lär ändå få byta kolvarna om man sätter i en m47 vev så är lika bra att borra lite. på de så lämnar jag in kammarna på slipning så man får lagom lyft på dom och sen ett bättre extraktor.

mycke mer än så tror jag inte jag trimmar, låter jag det vara ungefär de där grejerna så är den ändå hyfsat lättkörd både på gata o bana .

hur går din bil jämfört med m10? lär vara lätt att leka med utan problem, körde 318is,en innan den slaktades och var ju inga problem att leka runt me fullt hjulspinn på 2an fast den vägde 1145kg med mej och ca 15L i tanken.


Här har du en bra tråd om trim till M42 http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
beemern
östersund
Här sen Apr 2007
Inlägg: 44


Trådstartare
krister Andersson skrev:
beemern skrev:
Lagnelov skrev:
M42 är ett bra val! Jag har en i min bil och håller på att renovera och trimma en som ska i så småning om


ja fan, tittat på din bil några gånger, riktigt fint stuk på den .

hade varit häftigt att få till den där 230+ m10an men kostar fan över 60k innan jag är klar, så tanken är att jag ska reggbes som ombyggt fordon med 318IS motorn med MS sprutet och e85 så de blir med i papprena, köra så en sommar och sen trimma bara lite.

de blir ju fortfarande separata spjäll som var tänkt på m10an och kanske försöka få tag på en m47 vev som tydligen ska göra 2,1 i litervolym, och kanske borra till 2,2-2,3 om det går för man lär ändå få byta kolvarna om man sätter i en m47 vev så är lika bra att borra lite. på de så lämnar jag in kammarna på slipning så man får lagom lyft på dom och sen ett bättre extraktor.

mycke mer än så tror jag inte jag trimmar, låter jag det vara ungefär de där grejerna så är den ändå hyfsat lättkörd både på gata o bana .

hur går din bil jämfört med m10? lär vara lätt att leka med utan problem, körde 318is,en innan den slaktades och var ju inga problem att leka runt me fullt hjulspinn på 2an fast den vägde 1145kg med mej och ca 15L i tanken.


Här har du en bra tråd om trim till M42 http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471


jo lyckades hitta den där här om dan, de var där jag fick ideen om m47 vev . mycket bra tråd.

_________________
lars-erik edvardsen
Citera
beemern
östersund
Här sen Apr 2007
Inlägg: 44


Trådstartare
inte blivit så mycket på ett tag men motorn är nu tvättad, rensad på el och sitter i stativet.





även dragit på mej bredbandslamda



tvättade raggarbilen innför bes på lördag och spring meet som går av stapeln den 19e maj .



flyttar till ny större lägenhet i helgen också så kan bli klent med uppdateringar nån dag framöver .

_________________
lars-erik edvardsen
Citera
beemern
östersund
Här sen Apr 2007
Inlägg: 44


Trådstartare
i brist på sömn så fick de bli en liten uppis.

förutom flera timmars städande och sorterande i hela garaget så rensades motorn lite, nu söker jag efter s50 (m3 e36) spjällhus.



blev lite annat tok också

tog ut lillcrossen (som saknar sits på kortet) på en sväng. 125cc 4takt och går som satan och tog med oss värsting subarun på "en dag på crossbanan"




han försökte hänga på mej medans polarna tog kort åt oss, ser mer ut som han siktar mot stjärnorna :P, synd dom inte fick med landningen.








för den blev inte lika lyckad intryckt nedre balk vilket resulterade att övre kylaranslutningen sprack och fick ge oss för den gången, ska ta kättingen och rycka ut och förstärka den lite så den klarar lite mer stryk

_________________
lars-erik edvardsen
Citera
micke80
Karlskrona
Här sen Jun 2005
Inlägg: 88



Hur går det här då?

Hittade en uppsättning fälgar, om du fortfarande är på jakt?

http://www.autopower.se/?oppna=/powerborsen/annons.asp?id=310232

_________________
Mikael Färnström

BMW E24
BMW E28
BMW E39

BMW CS #3981
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Till salu på AutoPower:

Race fälgar 13"
13 tums lättmetallfälgar med 2 håldelningar, passande BMW 2002 samt Ford Escort. Bredd 10 resp 11 tum.
11 tumsfälgarna har ett ET20 och 10 tums fälgarna ett ET 12.
Vikt 7 resp 8 kg.
Pris för fälgarna 4000.-
Kan skickas med bussgods mot efterkrav
Börn Kinnby tel. 0708319620



_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



micke80 skrev:
Hur går det här då?

Hittade en uppsättning fälgar, om du fortfarande är på jakt?

http://www.autopower.se/?oppna=/powerborsen/annons.asp?id=310232


Jag var för sen...

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
beemern
östersund
Här sen Apr 2007
Inlägg: 44


Trådstartare
helt glömt bort att uppdatera läget..

har inte hänt spec mycket på ett par 3 månader just nu då man först blev av med jobbet pga dom skulle lägga ner verksamheten här, och sen har man haft lite annat att göra som tagit tid, och nu efter ett mindre psykist sammanbrott så har jag sagt upp både lägenhet och garage för att flytta hem till norge, MEN bilen kommer inte säljas, den tar jag med mej och bygger klart.

vet inte riktigt hur jag ska göra ang papprena på bilen, måste kolla med någon som vet men hade i tanken att:
bygga den helt klart enl de planer jag har, ta den på släp över till sverige för att göra den tänkta reggbes och vanlig bes så den går igenom här och sen importera den som färdig reggat som ombyggt fordon till norge, dock så kommer jag ju förmodligen få ändra lite saker på den enl norska regler men blir de alldeles åt helvete för mycket som måste göras om så skiter jag i det och plockar av reggplåtarna och kör den bara på bana istället..

återstår att se, men om någon annan är klokare på detta så tipsa gärna.

_________________
lars-erik edvardsen
Citera
norges02
norge
Här sen Aug 2012
Inlägg: 7



fortsætter uppdateringa litt da.

har nu kjopt s50 spjæll som er på veg med posten den 25e, færdigmoddade for m42.



stællbar btr og ms sprutet er slaktet og de som skall anvændas av elen ær dragen o kopplad mest overallt o væntar på att boxen blir sent till en i sodra sverige som lodar om den, dels for at de elsystem som ja fick me såg ut som skit og for att den skal anpasses for separate tændspoler, så nær boxen kommer tilbake så er det med en halv meter nytt elsystem, merket o med el-sjema m.m... kommer bli bra.


då jag ska ha korte kufangeren (like som på tii/turbo) så tas de bort for den långa i breddarna bak.


97% ferdig her, bare litt slining og finspackling kvar.



og i brist på ting att gjor så borja jag putsa rent innersjermene, kan ikke bestemme meg om den ska bli polert med massa klarlakk eller lakka i samme farge som bilen. tips?

_________________
Lars-Erik edvardsen
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1602 72- 16v.
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (18775 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande