Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-04-28 BMWSC/BMWCS Spring Break Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
11 besök idag (27535 totalt)
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



tomasfriberg skrev:
Slänger in lite bilder jag tog.

Börjar med snabbaste bilen i helgen!!





Trevliga bilder Frippe! thumbs up

Skön ironi

Rakt fram går det undan, sen ska man ju bromsa sent och svänga rätt

Kul var det iaf, får tacka BMWSC, BMWCS för ett bra arrangemang på min BMWSC premiär

/Otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5679



Lite film från min bil, BMW Cup. Känns bra att vara på gång igen efter 1 års uppehåll från tävlandet med egen bil

Deltävling 1, del 1
http://youtu.be/_vbTv6v32C8

Deltävling 1, del 2
http://youtu.be/MFn_HDu-W1w

Deltävling 2
http://youtu.be/YKh7H024opw

_________________
Patrik Skoog
Citera
E3-otto
Norrahammar
Här sen Aug 2005
Inlägg: 403



Lite bilder från söndagen :












/Otto

_________________
Magnus Ottosson

Peoples Choice BOS 2015
Masterstarter 2011 2012 2:a
Kulbil: BMW 2800 -71
Kulbil glidare: 735ia -84
Bruksbil: BMW 323ti -00
Citera
Fredrik E

Här sen Feb 2004
Inlägg: 115



Fotade lite på lördagen.

Klicka för större bilder!

Lyfta lite på innerhjulet.

_________________
mvh. Fredrik Eklöf

wastegate.se
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



E3-otto skrev:




Hehe kul att du fånga just när jag fick provköra, syns att jag inte sitter helt optimalt i Sjöströms bil, högt och lite långt fram, ser dock värre ut på bilden än vad det var

_________________
Viktor Starkman
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Roxnäs skrev:
Magnus Thomé skrev:
PS: Snackade med flera om den ypperliga trådlösa däckstrycksmätaren som jag verkligen är superdupernöjd med, här är länkar för den intresserade.



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=70812


Den här ser ut att vara samma som jag har fast det står ett annat namn tryckt på den: www.tyrepal.co.uk/products/tpms-for-cars-specification (just nu för £ 125 vilket är ett snäpp dyrare än vad vi köpte för på Ebay.

Har två st uppsättningar i kartong till salu om någon är intresserad

Sålda

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Magnus Thomé skrev:
Jag kunde bara komma på lördag men kompenserade det med att köra 28 mil på banan under dan. Av dessa hade jag passagerare 27,5 mil Tror endast Micke BTG kan vara i närheten på det rekordet under lördan.


Ja, utan att räkna exakt så hade jag när söndagen övergick i eftermiddag ännu inte kört ett enda varv solo i bilen. Det löste sig dock angenämt under eftermiddagen då det vanliga hard-core gänget körde tills det stängde. I princip har man Mantorp för sig själv då.
Totalt blev det +50 mil på banan i helgen, en perfekt mega-shake-down inför ringen nästa vecka. Bilen skötte sig också exemplariskt. thumbs up

En mycket tråkig grej inträffade dock under söndagseftermiddagen, min klocka försvann. Jag hade lagt den ovanpå instrumentbrädan när jag bara snabbt skulle sätta på nya klossar och skivor (och hinna bädda in dem inför ringen). Men när jag var klar med arbetet så var klockan puts väck...
Jag har letat igenom varenda skrymsle och vrå av både bil och packning samt området runt om bilen men jag kan inte hitta den någonstans.
Jag är väldigt förtjust i min klocka och om någon skulle hitta den betalar jag självklart hittelön.

Klockan är en Omega Speedmaster.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



BTG skrev:

Klocka putsväck!


Usch vad tråkigt. Hoppas verkligen att den kommer fram igen.

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



http://bmwsc.com/website1/1.0.1.0/397/1/index.php


Grattis till segern i deltävling 1 i MINI Cup:

Klass I: Björn Petersson, MINI
Klass II: Viktor Örtegren, BMW

_________________
BMW MC-klubben
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



BTG skrev:
.. min klocka försvann...


En anekdot,

För några år sedan så höll en god vän på att renovera en gammal 911, i ett mekgarage som delades
med ett 20-tal andra entusiaster. Under tiden han höll på att montera växellådan på bilen, så lade
han upp sin dyrbara klocka på biltaket, eller någonstans, och jobbade vidare i några timmar.

När han var färdig, gick han direkt ut, släckte, låste och åkte hem..

Nästa dag kommer han på att han nog har glömt "finklockan" i garaget och åker ut för att hämta
den - men den är borta.

Ja, ni fattar direkt vilken kedja av misstänksamhet som detta utlöser, men samtidigt är han ju
inte helt säker på var han hade lagt klockan - så han håller sig i alla fall hyggligt lugn och förbannar
mest sin egna tankspriddhet..

Något år senare, klockan är i princip glömd nu, och bilen står såklart fortfarande på pallbockar,
så tar han ner växellådan igen för fortsatta renoveringar.

På växellådan ligger hans klocka - något dammigare än senast han såg den, men annars välbehållen...

Så, BTG: Hoppas du hittar klockan på någon finurligt ställe.

_________________
--
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



FredrikÅ skrev:
Så, BTG: Hoppas du hittar klockan på någon finurligt ställe.

Tack Fredrik.
Det är som du beskriver som jag hitills försöker hantera det. Dvs inte misstänka stöld utan förbanna min egen tankspridhet. (Det är bara det att jag inte är så tankspridd av mig, särskilt inte med klockan...)

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1105



Underbar träff i vanlig ordning. Inte mycket att klaga på, körtid fanns det så det räckte till och blev över. Lyckades få in 130varv eller nåt sådant i orangea faran utan större missöden.

Tack så j*vla mycket ni som ser till att träffarna blir vad de blir

Jag har runt 40Gb filmer från google-bilen som jag ska försöka få ihop något vettigt av.



Tips om lättanvända redigeringsprogram önskas. Gör inget om de inte är superdyra heller

_________________
Peter Sternersson
Citera
Japan
Norrahammar
Här sen Mar 2010
Inlägg: 187



Grymt bra helg!
Och min 318is fick smaka rejält och den gick över förväntan! R-däck kommer göra susen till nästa träff!

_________________
Gustav Kassermo

Legendcar

http://www.garaget.org/?car=275575
Citera
HKanton
Strängnäs
Här sen Feb 2011
Inlägg: 40



Drar ett strå till stacken och lägger ut en film från eftermiddagspasset. Förföljer en svart E46 M3 och därefter en svart E36 m3.. Första gången jag monterade go-pro:n utanpå bilen. Hörde ett konstigt ljud i kurvan efter start mål. Var 100% säker på att jag tappat kameran.. men den satt kvar. Dom kanske är bulletproof dom där sugkopparna?

Videoediteringen är quick and dirty.

http://www.youtube.com/watch?v=xMjFnwSJpXI&feature=youtu.be

_________________
Anton Axling M3 3.2 E36
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



BTG skrev:

En mycket tråkig grej inträffade dock under söndagseftermiddagen, min klocka försvann. Jag hade lagt den ovanpå instrumentbrädan när jag bara snabbt skulle sätta på nya klossar och skivor (och hinna bädda in dem inför ringen). Men när jag var klar med arbetet så var klockan puts väck...
Jag har letat igenom varenda skrymsle och vrå av både bil och packning samt området runt om bilen men jag kan inte hitta den någonstans.
Jag är väldigt förtjust i min klocka och om någon skulle hitta den betalar jag självklart hittelön.

Klockan är en Omega Speedmaster.


Otroligt tråkigt Micke. Jag hoppas verkligen den kommer fram, vill ju inte tro att det finns så fräcka o klåfingriga personer på våra träffar, ännu värre om det är en medlem :-(

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Japan skrev:
Grymt bra helg!
Och min 318is fick smaka rejält och den gick över förväntan! R-däck kommer göra susen till nästa träff!


Blir ni sugna på att tävla vet ni vad det finns en bil till salu;)..i Gisebo..

http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_E30_318is_40057995.htm?ca=17&w . . . .

och man kan vara flera förare på samma bil i BMW Cup!

_________________
olof Johansson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



wirus skrev:
BTG skrev:

En mycket tråkig grej inträffade dock under söndagseftermiddagen, min klocka försvann. Jag hade lagt den ovanpå instrumentbrädan när jag bara snabbt skulle sätta på nya klossar och skivor (och hinna bädda in dem inför ringen). Men när jag var klar med arbetet så var klockan puts väck...
Jag har letat igenom varenda skrymsle och vrå av både bil och packning samt området runt om bilen men jag kan inte hitta den någonstans.
Jag är väldigt förtjust i min klocka och om någon skulle hitta den betalar jag självklart hittelön.

Klockan är en Omega Speedmaster.


Otroligt tråkigt Micke. Jag hoppas verkligen den kommer fram, vill ju inte tro att det finns så fräcka o klåfingriga personer på våra träffar, ännu värre om det är en medlem :-(


Vill man ju verkligen inte tro! Och när bromsarna byttes var det väl inte ens många kvar? Väldigt märkligt, vi får hålla tummarna att den dyker upp nånstans i bilen, min erfarenhet säger att saker kan hamna på dom mest konstiga platser.

_________________
Viktor Starkman
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag kunde bara komma på lördag men kompenserade det med att köra 28 mil på banan under dan. Av dessa hade jag passagerare 27,5 mil Tror endast Micke BTG kan vara i närheten på det rekordet under lördan.


Ja, utan att räkna exakt så hade jag när söndagen övergick i eftermiddag ännu inte kört ett enda varv solo i bilen. Det löste sig dock angenämt under eftermiddagen då det vanliga hard-core gänget körde tills det stängde. I princip har man Mantorp för sig själv då.
Totalt blev det +50 mil på banan i helgen, en perfekt mega-shake-down inför ringen nästa vecka. Bilen skötte sig också exemplariskt. thumbs up

En mycket tråkig grej inträffade dock under söndagseftermiddagen, min klocka försvann. Jag hade lagt den ovanpå instrumentbrädan när jag bara snabbt skulle sätta på nya klossar och skivor (och hinna bädda in dem inför ringen). Men när jag var klar med arbetet så var klockan puts väck...
Jag har letat igenom varenda skrymsle och vrå av både bil och packning samt området runt om bilen men jag kan inte hitta den någonstans.
Jag är väldigt förtjust i min klocka och om någon skulle hitta den betalar jag självklart hittelön.

Klockan är en Omega Speedmaster.


Har oxå torskat en Omega, dock inte på banan. Hur som helst är det mycket beklagligt. Du får se det positivt - förhoppningsvis kommer den tillbaka, eller så kan du köpa den där Rolexen du igentligen vill ha

_________________
Stefan Larsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

lillebror skrev:
Supertrevlig träff (även om jag inte körde själv utan njöt av vackra bilar och trevligt ljud)
kul att min lilla jägerE21 kom med på bild också
:
Orange är den snabbaste BMW-färgen just nu har jag hört thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672



Magnus Thomé skrev:
lillebror skrev:
Supertrevlig träff (även om jag inte körde själv utan njöt av vackra bilar och trevligt ljud)
kul att min lilla jägerE21 kom med på bild också
:
Orange är den snabbaste BMW-färgen just nu har jag hört thumbs up


thumbs up

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



Multitasking.......


_________________
Johan Christensson
Citera
Eftersnack
2012-04-28 BMWSC/BMWCS Spring Break Mantorp
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
11 besök idag (27535 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande