Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång... | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17 >> 8 besök senaste veckan (129881 totalt) |
Suget är stort! Kan ju dock inget om å svetsa... Fast det som sätter mest stop e väll att jag vill ha helbur isåfall... och som jag fattat det så går det inte att besikta bilen för vanlig väg då? Har även en del annat som måste hinnas med, göra klart golv reparationen (slipa lacka och monterat tillbaka lite saker under), byta lite bussningar i fram samt ordna bromskylningen... i min värld så behövs det typ ½år för att klara det |
||||||
Tur de finns skruvade varianter Går att plocka i och ur under en blinkning Klurat färdigt på bromsskylningen? _________________ |
||||||
Hehe, jo men dom kostar därefter. Vad jag förståt så är det 20k som gäller då? Ne får klara mig en säsong till utan bur. (behöver ju inte stoppa tillbaka inredningen för det ) Nja, ska riva ner lite innerskärmar och byta (kördes sönder på säsongens sista varv...) Sen får vi se... tänkte kolla först hur mycket jobb det kan tänkas vara att modda dit de utan att beställa en massa dyra kolfiberprylar från staterna.. (letar efter en "snål-smajli" men hittar ingen) |
||||||
Hej Erik!
Det var blygsamma uppdateringar du bjöd på över vad som gjorts under vintern Har bakvagnen varit nere? Vore kul med bilder i så fall. Angående skruvbur. Riktigt så dyra är dom inte. Tror det blir ungefär samma som att svetsa en egen i slutändan (nästan iaf). En fia-certad Wiechers fullbur går på ca 10 plus moms. +- några tusen beroende på design. Man brukar kunna göra vissa val om man t.ex vill ha dubbla dörrsträvor och X i taket. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Tyckte jag tog massvis med bilder... men så här efteråt blev det knappt några bakvagn, tank, kardan... ja typ det mest undertill har fortfarande kvar att slipa och lacka invändigt... kan bjuda på lite bilder som e under bilen... vissa saker såg jag är fotograderade innan det är färdigsvetsat... Här e dom jag hade i telefonen nu allafall Klicka för större bilder! Ok, ja då kanske man skulle försöka skrapa ihop pengar till en bur... är det Wiechers man handlar av direkt eller ska man gå genom någon återförsäljare? |
||||||
Jag håller på med ett M3 E46 bygge just nu som skall stå klart inom kort och jag har har köpt en hel del grejer av Christian på Raeder Motorsport i Nurburg, Jag köpte min bur därifrån och leveranstid/pris var helt okej!
_________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Var karossen kaputt? Mycket å laga?
Det finns säkert många bra ställen att handla på. BEhöver du tips om hur du beställer en Wiechers så kan jag eller blixt hjälpa dig reda ut begreppen. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Typ... Inga sprickor men bmws punktsvetsar hade gett upp på ganska många ställen... Så nu har jag typ helsvetsad kaross från bakvagnen och bak |
||||||
Intressant att se en bil som vad man kan se av bilderna tidigare fått förstärkningsplåtarna installerade vid själva subframe infästningarna och sedan spruckit på flera andra ställen.
Tror inte jag sett en i Sverige med så mycket sprickor förut. Ser ut som att de som monterat förstärkningarna undertill inte har gjort det invändiga i bagaget. Har din bil gått länge med coils eller mkt bana eller så? Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Tråkigt att se alla skador som uppstått och intressant som Wärhner nämner kring förstärkningsplåtarna.
Ska själv riva bakvagnen inom kort på min m3 och det känns som man kan få en tråkig överraskning där... Lycka till nu med åtgärdandet /Jonas _________________ Jonas Sommar E46 M3 Laguna Seca https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393 E30 M3 Lysholm Såld http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539& |
||||||
Det kan man kalla dynamisk sportbakvagn som är väldigt följsam i blött väglag?
Det blir ju bra nu iaf! _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||
Finns garanterat fler, men dom vågar väl inte berätta det lika öppet som jag gör när jag pratade med BMW var dom inte ett dugg förvånade... Förstärkningen på insidan är ju egentligen ingen förstärkning... Är ju bara det att man ska kapa upp där för att svetsa plattorna bättre... Har kört bilen typ 400 mil på bana med rdäck, hälften med coilovers. Det är ju faktiskt inga direkta sprickor... BMW har valt att lägga små små punktsvetsar med typ 1dm avstånd vid alla skarvar, det är dessa som fläkt upp. Men nu är allt helsvetsatt så nu jävlar |
||||||
Min hade gått 8k mil när förra ägaren satte dit förstärkningarna, då var det inga sprickor heller. Bilen hade inte rullat något på bana med rdäck då. Så om din bil aldrig har varit på en bana då kan du bog klara dig. |
||||||
Hehe, jag svor alltid över att det fällbara ryggstödet gnisslade... Men det var nog plåten BMW dom kan bygga bilar dom!!!.... |
||||||
Haft städdag i garaget, körde ut bilen så vi kom åt med sopmaskinen... Tror det är dags för en ordentlig tvätt och polering i veckan samt köpa ett kapell
|
||||||
_________________ Jonas Sommar E46 M3 Laguna Seca https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393 E30 M3 Lysholm Såld http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539& |
||||||
Kände att jag behövde lite motivation att få klart bilen så trotsade det kassa vädret och gav den en tvätt
Har även fått fit nya länkarmar fram med milway bussningar, nu måste jag köpa en fettspruta till räcerbilen |
||||||
Går sakta framåt... har ju 3½ veckor "semester" kvar så varför stressa?
Har gett bilen en behövlig vaxning, tänkte försöka ge den en riktig polering (finns en del tvättrepor) men efter att ha läst en del om det så bestämde jag mig för att lämna den till ett proffs i sommar när den är lagom full med däckrester och annat skit som är jobbigt att få bort själv Bildbevis med dålig iphone kamera Ska boka tid för hjulinställningar och är vet varken in eller ut... Förra året körde jag med -3,5camber fram (max som gick) bak blev det dock bara -1 grad (max det också). Hade toe out fram och toe in bak, ganska lite utav båda om jag minns rätt (sjävklart har man ju slängt pappret ) Bilen var galet överstyrd, roligt, fast inte så värst effektivt Vad rekommenderar ni för iår? Vill INTE ha en understyrd bil, hur mycket camber bak? -2,5? eller ännu mer? Finns det någon generell regel mellan fram och bak? (typ 1 grader mindre bak än fram). Tacksam för all input |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång... | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17 >> 8 besök senaste veckan (129881 totalt) |