Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R 2010 såld och inte saknad Nu lönnmek på 02a
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (24586 totalt)
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Nej det får väl vara dags att sluta mesa på och starta upp en egen projekttråd om min R golf.
Det blir väl en hyfsat lång historia.

Som alla sagor så hoppas jag på ett lyckligt slut (om nu trådar får det någon gång )
Det var en gång en medelåldersman i sina bästa år dvs Jag som kom sig för att köpa sig en av de nya R golfarna då det kändes som en mkt lagom bil att köra i org skick året runt. Den hämtades ut juni 2010 och redan i augusti började det spåra ur, ingen av mina vänner var speciellt förvånad konstigt nog
En bra ide med andra ord som gick riktigt åt helv*** redan under 2010 och som 2011 ledde till ett Europabästa på 402m för R golfar med K04 och smak för banåka dök upp tätt åtföljt av turboras Och läge för uppgradering
Och det kommer vi till om ett litet tag.. Målet är en Golf som ska kunna åka en låg 11 rattlås och harva sig runt ringen på en tid neråt 7,45 minst eller på sin höjd eller hur man nu ska formulera sig
innehållsförteckning kommer tillsammans med lite bilder när jag inte sitter på jobbet och har tillgång till mer material att lägga upp.
Over and out/ Erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Nu får du ju fixa fram lite bilder och annat smaskigt också. Seså, fixa

I övrigt, intressanta mål Hoppas du får tid att köra lite på de mer lokala evenemangen också

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Det var på tiden thumbs up

Tuff satsning på Ringen

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
wolfbane1967
Göteborg
Här sen Dec 2006
Inlägg: 262



Ingen dålig tid du satsar på ringen
Kört många varv innan ?

_________________
Jerker Garpensten
718 GT4
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Inte en meter annat än dataversionen, men jag påstår inte att jag kan köra ringen på 7.45 ( skulle säkert köra vilse på den) eftersom att när det börjar ta slut på björkar så hittar jag direkt mkt sämre .
Däremot ska nog bilen klara av det med rätt förare... Men det blir förhoppningsvis ett försök 2013 då det ska vara utsorterat klart.


Vinterdäck på team dynamics o dubbfria bridgestone.

Än så länge kändes det bra org bil bra knuff , snygg i mina ögon men liiiite mer pulver skulle inte skada, så stertman motorsport kontaktades och tycke uppstod..
Steg 1 skulle det bli , kanske lite mer, så steg 1.5 typ börjades ny mappning, milltek + DP monterades
Sedan skulle det vara bra.. Bilen gick mkt bättre höga 12:or 170 slutfart . Skitbra tyckte jag = nöjd ett tag...
Känns det igen ngn?
To be continued..
Over and out / Erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Balle....... Just nu känns bugrun längre bort än nyss, iaf i full racekostym . Helt klart så finns det ett helt annat tänk på service support och hålla leveransplaner på andra sidan jordklotet...och även vissa tyska leverantörer hur kan man totalt blanda ihop bilmodeller,årsmodeller, leveranstider och deadlines och skicka så jävla fel grejor så mkt för sent... Suger så jävla mkt...... Ursäkta språkbruk alla.
Jag tror att jag ska börja virka grytlappar eller tälja trägubbar i stället...
Kan bara tacka Jimmy & Mattias på stertman som jobbar på utan bara fasen för att få ihop koncept evilR med alla mina oneoff lösningar
( om ni smygläser särås o Mattias så vet ni att jag tror på Er)

Bilen rullar iofs just nu på en ikörningsrunda på 70-80mil men långt ifrån klar... Kanske det löser sig men vågar inte hoppas på Max attack läge men att jag kan kanske finåka lite som inkörningsperiod... Suck

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Äntligen en tråd

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Jaha ja, tyvärr lite snålt med bilder ännu..
Som nämnt tidigare så spårade det lite, nuvarande setup hoppar vi till direkt
Milltek avgas , decat, vfbigpipe intake moddat, rs4 spridare , eurojet IC , bsh catchtank ,engine mounts och lite annat krafs, Hr cupchassi , snowpreformance meth/injektion "hemlig"turbolösning just nu iaf Porsche 996 Turbo bromsar med lagoma tillbehör runt om, + en jäv** massa grejor till ska fylla på med...när alkoholen gått ur kroppen och bilden klarnat lite...
+ lite bilder kanske om ngn vill se?
Erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
mayer
Göteborg
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Klart vi vill se!

Skall bli kul att läsa mer om denna!


_________________
Jonatan Mayer
Citera
Erajk

Här sen Feb 2012
Inlägg: 447



Inge snack om saken... bomba på med bilder!!!

_________________
Erik Adolfsson
Renault Megane RS Cup 2011

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
roobin

Här sen Feb 2008
Inlägg: 191



sluta snåla med bilderna nu Erik

_________________
Robin Raita

Åker Bmw M-coupe 2012

Tack till:
VR Motor Stockholm AB
Stertman Motorsport
Bilmodecenter
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



http://www.youtube.com/watch?v=4mQgTLgWT5A

Här e väl nåt å bita i ..... trimma ordentligt nu å sätt dom andra 2,0l's bilarna på plats

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Roxnäs skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=4mQgTLgWT5A

Här e väl nåt å bita i ..... trimma ordentligt nu å sätt dom andra 2,0l's bilarna på plats


Hejsan hoppsan, nja den effekten siktar jag inte på, men det finns en APR Rgolf som gjort bra ifrån sig och det är väl närmast den tiden som jag siktar på i rattlåskörning sedan blir nästa mål 2013.. Är inte billgt att bygga så mkt på så kort tid och jag vet inte om min bottendel är nog stark för mer mos än vad jag siktar på..

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
! Nix det blir en lugn och stilla resa på bugrun, senaste bud var att det som saknas till min bil kommer på fredag.... Och sist jag kollade så hade ett dygn bara 24 timmar och då är det helt kört för att hinna bli klar..
Så det får bli att köra in koppling , parkera snacka skit och dricka ö*, de 2 sista är ett par av mina bästa eventgrenar så det är ju tur . Finns det några åkbara event runt om eller mellan s-Holm och Umeå från mitten på juni och ett par veckor framåt då det blir flyg ner och en resa hemåt någon gång där emellan? Och detdräller inte med bankörning på min hemmaplan...ska fan bo i Norrland och ha rejsambitioner..

Ang bilder så kommer det, men tyvärr så hade en projekttråd inte planerats då det brukar spåra ur när man börjar med en sådan, och jag tänkte hålla golfen på en lagom nivå.. så det där med bilder har väl inte prioriterats under resans gång. Men det finns en del här och där och lite filmsnuttar här och där. Kommer vid tillfälle.
Med vänlig hälsning, Erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Angående events så ordnar Umeå Gatbilar en körning i Åmsele 17 juni, brukar vara trevlig bana. Sen körs det ju en hel del på Mittsverigebanan också, håll koll på inför-avdelningen här.
Race i norr håller till uppe i Fällfors men dit har jag aldrig varit faktiskt

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Jo Åmsele kan det kanske bli var där i fjol och körde, fast Rejs i norr kör samma dag i fällfors mittsverige kan det nog bli en sväng med i sommar "bara" ca 30 mil dit ju
Ev är det så att jag tar E21:an till åmsele och kör superstage med 1,5km hjulspinn
Men just nu Bugrun..

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



gasekke skrev:
Ev är det så att jag tar E21:an till åmsele och kör superstage med 1,5km hjulspinn .


Pax för att få se och uppleva det thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Inte ens nära... Kort sammanfattning av min bugrun tripp, som väntat så strulade det in i det sista och inte en meter rejsåka blev det . Men nu så har iaf alla bra att ha grejor anlänt så det ska väl förhoppningsvis bli ngn form av slutmontering inom en hyfsat snar framtid.

Ett STORT problem dock, jag behöver hitta fälgar som sväljer mina Porsche framok nu är jag i det usla läget att mina org 19" har för breda ekrar och mina 17" vinter varken tar skivor eller ok .

Jag hoppas på att de fälgar jag tänkt köpa loss från herr roxnäs funkar med en lämplig spacer utan att äta upp skärmkanten...
Lasse tror du det går att få låna en fälg med däck att testa på riktigt , just nu står bilen hos stertman för lite finlir och det vore mer än kanon om jag kunde få testa en fälg med skivor och ok monterat.
Snälla snälla snälla

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Hoppsan då. länge sedan jag uppdaterade så jag tjippar väl in lite bilder och en hysadt specad lista på vad som är på G för den här säsongen
(om man nu hinner ut det tar en sådan kosmisk tid att bygga med grejor som måste fixas moddas väntas på m.m m.m) Fast det vet ju alla hur det är att bygga bil

Säsong 20120bjuder på den här setupen
Performance DSG 500whp Clutch Package
VF Engineering Big Pipe K04 Intake Custom modificated by Stertman Motorsport
Eurojet Intercooler
Milltek Turbo-Back system GIAC
LOBA LO???
SSP
RS4 B7 Injectors
RS4 B7 Fuel Pressure Regulator
BSH Oil Catch Can
BSH Pendulum Mount (Includes Torque Mount)
BSH Integrated Throttle Pipe
Autotech High Pressure Fuel Pump
LOBA Big Brake Kit
PerformanceFriction 08 Brake Pads in front
Carbotech XP8 Brake Pads in the rear
Stoptech Brake lines in the front and rear
PerformanceFriction RH665 Brake Fluid
H&R Swaybars
H&R Club Sport Nürburgring Coilovers
snowpreformance water/meth injektion
Och lite annat smått o gott..

provar väl med lite bilder också på skrotet




_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
Fler bilder då..


Mera bromsbilder






Ny look för året mattvit med div loggor från hjälpsamma firmor

såg ut så här 2011


första versionen med awe insug snyggt var det men räckte inte till när det blev lite urspårat...

H&R Club Sport Nürburgring Coilovers
chassisats nr 2 kit nr 1: var deras testchassie

avancerad pallbocks racing pågår..

Det är även andra fälgar nu köpta från roxnäs till bra pris team dynamics motorsport , fast jag ska klä den MPSC däck 225/40 -18
Mappning pågår och förhoppningsvis ska det funka..

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 804


Trådstartare
: , förb**** kopplings tjafs, jag står kvar på ruta 1 med min ssp koppling, men nu verkar det lossna, efter en mängd frågor, huvudkliande och diskussioner med stertman och ssp preformence verkar en lösning vara på G. Återkommer med info så fort jag har det, men min nya deadline närmar sig med stormsteg. Jag tänkte ta mig till action meet 4/8 men förmodligen så måste motor ur och låda ner , koppling bytas. Fast det är det värt bara det hittas/ löser sliret. Sedan ska det mappas ju och säkert ngt mer som man inte vet ännu..

På den positiva sidan är att bigbrakekitet sitter på , enda som finns tror jag? Det rymdes precis innanför de nya fälgarna med en lagom spacer. Och att methkitet är på plats, kommer att bli spännande att försöka få den genom besiktningen nästa år, då den inte riktigt ser ut som den gjorde när den lämnade vag fabriken .
Finns det ngn här som kan göra en snygg täckande motorkåpa i kolfiber som gömmer bort allt krafs?

Bilder kommer men jag får inte upp dem från ipaden?? finns det ngn iTunes App för rejsa?
Erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf R 2010 såld och inte saknad Nu lönnmek på 02a
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (24586 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande