Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Kinnekulle - önskar feedback på spårvalet
10638 besök totalt
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287


Trådstartare
Har nu efter flera års uppehåll kört ett par varv på Kinnekulle. Tacksam för allmän feedback på mitt spårval. Sorry för oljudet i filmen! Bilen är en GT3:a.


_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Går ju bra det där thumbs up Ser dessutom väldigt kul ut

Du bad om kommentarer så här kommer det åsikter Med STOR reservation att jag inte kör bakmotor och att Kullen är känd för att elvor har lite annorlunda spår så kommer några små ideer (som säkert inte stämmer med allas ideer )


- In under bron, personligen skulle jag ta aningens mer rattvinkel precis innan och fram till "dippen" i apex och sen räta upp ratten lite lite efter apex. För att överdriva: bryta in lite innan och i dippen - släppa ut ordentligt efter apex. Krävs antagligen justering av ditt spår från turn in till apex för att bli rätt. Vid 2:20 är det mer som jag beskriver thumbs up men vid 1:15 och 3:10 håller du in lite mycket efter apex.

- Över Mohlins så svänger du. Funkar det bra, är bilen trygg över krönet? Funkar det så kör på bara så thumbs up , men om bilen inte är 100% stabil nerför backen efter krönet med inbromsning och turn in så kika kanske på det.

- I tvkurvan släpper du inte ut bilen så långt mot höger i slutet innan du går upp på tvkrönet. Kortare väg iof, funkar kanske kanon med elvor? De bilar jag vart med i har ofta funkat att släppa ut lite längre precis när man vänder upp mot krönet. Det du har är kanske ett elvaspår? Du får lägre fart över krönet kanske men högre fart där måste man ju iof ändå skrubba bort i nedförsbacken för att komma in till apex innan rakan så jag kanske ska testa ditt spår i tvkurvan på söndag thumbs up Vid 6:03 får du släpp lite på krönet för att du pga att du måste svänga med mer rattvinkel precis krönet än om du släppt ut bilen lite längre innan krönet (längre ut precis vid 6:00) och då svängt runt lite mer innan du når krönets topp. Vid 8:06 och 9:11 tycker jag det blir bättre IMHO (trots omkörningen preciiiis innan)


- Tillbaks-under-bron-vänstern-mot-Mohlins: Själv brukar jag bryta lite aggresivt precis precis innan och fram runt apex för att få apexet lite senare än vad du tar det de flesta varven. Konen står korrekt men du släpper apex strax innan den ofta. När du är ikapp en röd elva så tycker jag du sätter (mitt favoritspår ) bättre vid 8:54 och framåt, bara ta samma spår men snabbare när ingen bil är ivägen thumbs up IMHO kan man bryta in mot apex fram till kanske högst en meter efter apex men sen måste man öppna (räta upp ratten lite) och låta bilen löpa lite friare uppför backen. Nu snackar vi om små-finputsning verkligen...




Elva på Kullen i regn.... inget för mesar eller folk med dåligt hjärta thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Bara väntar på mothugg från nån på mina förslag

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005
Inlägg: 287


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Bara väntar på mothugg från nån på mina förslag

Tack för feedbacken. Ska titta igenom. Återkommer!

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Banga inte att säga att jag pratar i nattmössan och tänker fel både här o där. Vi är ju alla glada amatörer

_________________
Magnus Thomé
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Kinnekulle - önskar feedback på spårvalet
10638 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande