Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Track Addict HD - iPhone logger+video
1 besök senaste veckan (15812 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
http://www.racerender.com/TrackAddict/

Har själv ingen iPhone så har noll koll på denna

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Det här låter intressant "Predictive Lap Timing" kommer inom överskådlig tid till racechrono oxå thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Tänkte slå ett slag för den här underbara appen.

Jag använder en gopro och en iphone 4s med trackaddict.
Sen lyfter jag över filerna till PCn och fixar i racerender.
Det smidiga är att man kan starta gopron från mobilen,
vilket gör att den kan monteras lite varstans samt att
filerna automatiskt blir synkade. Dessutom tycker jag att
trackaddict är mycket enklare och mindre rörig än t.ex.
Harrys.

Mycket smidigt!

Det man skulle behöva sen är en extern gps för att hastigheten
skulle bli lite mer exakt.

Här är ett exempel på hur det kan se ut (utan extern gps)


_________________
Fredrik Moberg
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Hur ser visningen av sektortiderna mm ut jämfört med Racechrono?

Jag har sedan förra säsongen bytt tjänstetelefon till Iphone 5S och skulle vilja börja filma med OBD overlays mm men vill självklart inte bli av med Racechronos fina visning av varvtider/sektortider mm.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Jag har inte kört den på bana ännu, men alla banorna finns i ett bibliotek med start-mål inlagd.
Däremot verkar det inte finnas splitlinjer.
Får helt enkelt återkomma om detta.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Har kollat nu och i nuläget verkar det inte finnas splittider. Lite synd eftersom den annars är den bästa appen jag provat. Jag gillar Racechrono också, men den stödjer ju inte externa kameror via WiFi. Det innebär ju att man måste starta kameran manuellt (vilket är ett problem eftersom jag inte når den när jag är fastspänd) och desutom åker man på det extra gisslet att behöva synka filerna manuellt. Får väl maila TrackAddict och fråga dem om de har några planer på att lägga till sektortider.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Skip skrev:
Har kollat nu och i nuläget verkar det inte finnas splittider. Lite synd eftersom den annars är den bästa appen jag provat. Jag gillar Racechrono också, men den stödjer ju inte externa kameror via WiFi. Det innebär ju att man måste starta kameran manuellt (vilket är ett problem eftersom jag inte når den när jag är fastspänd) och desutom åker man på det extra gisslet att behöva synka filerna manuellt. Får väl maila TrackAddict och fråga dem om de har några planer på att lägga till sektortider.


Jo, håller med om att appen verkar riktigt bra, installerade igår men saknar den splittiderna så går den tyvärr bort för mig då jag använder mig mkt av den funktionen när jag kör TA.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tänkte på det där med problem att starta gopro när man är fastspänd. Dom har ju både fjärr alternativt att du kan använda deras finfina app som blivit riktigt bra. Skall dock testa denna, skall bara ha en bil att testa den i oxå

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Johan Sjöström skrev:
Tänkte på det där med problem att starta gopro när man är fastspänd. Dom har ju både fjärr alternativt att du kan använda deras finfina app som blivit riktigt bra. Skall dock testa denna, skall bara ha en bil att testa den i oxå


Jo, men man kan inte ha en fjärrkontroll på sig när man kör formelbil
Tyvärr tappar man bort många av fördelarna om man inte startar kameran med TrackAddict.
Men jag har mailat dem för att höra om splittider är något som kommer snart.

För övrigt tycker jag att det är jättekonstigt att inte Racechrono har GoPro-features,
då hade ju saken varit biff. För jag håller verkligen med om att Racechronos sätt att visa tider är överlägset.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Kanske inte rätt att kladda ner den här tråden med info om racechrono men jag mailada Antti som utecklar racechrono om den här featuren att dra igång kameran via appen och fick detta svar,


"I have already done some prototyping on this. Will be at least an experimental feature during this season I hope."

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Kanske, kanske inte. Men det är klart relevant tycker jag

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Nu har jag äntligen fått möjlighet att testa Trackaddict lite mer. Jag har appen på en gammal iPhone 4s och
en extern GPS i form av en XGPS160. Mycket smidigt att man startar GoPron från telefonen.
Nackdelarna kvarstår att det inte finns sektortider samt att GoPron drar ganska mycket batteri med WiFi
påslaget (men det löser man ju med extern strömmatning).


_________________
Fredrik Moberg
Citera
Pelleflash
Linköping
Här sen Feb 2015
Inlägg: 106



Ser bra ut!
Antar att man kan använda telefonen som enda kamera också?
/Pelle

_________________
Pelle Thorén
-VX220 turbo -03
-Porsche 944 -84 "Gulf" (banpreppad) SÅLD
-BMW 330i -06 (vardag)
-Triumph Rocket III -08 (fritid)
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Track Addict HD - iPhone logger+video
1 besök senaste veckan (15812 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande