Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 7852 besök totalt |
2012-09-22 och 2012-09-23 SuperStage Emmaboda (2+0 platser)
Emmaboda / Superstage 22-23 September 2012 med Swedish Subaru Club! Vad kostar det? 1000 :- per dag (Medlem i SSC betalar 1500 :- för två dagar). Hur många? 15 förare per dag, först till kvarn! Hur? Anmälan i tråd på http://www.subaruclub.se/forum/showt Betalning? Inom fem dagar till SSC BG 746-0256. Märk betalningen med "SS Förnamn Efternamn". OBS Ingen återbetalning (om du inte hittar ersättare) När? 9.00-17.00 (Lunch 12.00-13.00) Samling ca 8.30 Andra krav? Giltig SMA personförsäkring (engångslicens går att teckna på plats, 150 kr). Hjälm, heltäckande bomullsklädsel. LJUDNIVÅ MAX 95 db! Bilen skall genomgå besiktning på plats, inga övriga krav än enligt ovan. Mvh Stefan Söderberg, Swedish Subaru Club (ste.soderberg@gmail.com eller 073 68 70 644) _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Re:
Jag har bara kört 1.27 men ska nog ner på de tiderna vad det lider. ![]() ![]() _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Re:
Måste du säja så där, nu blir det ju svårt att låta bli ![]() Har redan dåligt samvete att jag bara kört 3 gånger med speedster i år (varav en på bana) Hade varit kul att hänga på, får se om tiden räcker. _________________ Erik Lange. Snabbare än Gullabo i superstage ![]() |
||||
Re:
Klart jag måste, alltid kul att reta upp eller tagga någon. ![]() _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Re:
Väldigt bra fråga faktiskt, lever på "gamla rekommendationer".. Men om jag inte är helt ute och cyklar, är det inte individen som är försäkrad? Vad händer om någon voltar? Kan inte SMA och deras villkor, men hur är det med ev olyckor? Olycksfall? Arrangör? ![]() _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Vet inte hur försäkringsbolag tolkar just Superstagebanan, men händer något där så borde rimligtvis en vanlig bilförsäkring gälla?
Arrangören har nog inget ansvar då det bruka sägas att all körning sker på egen risk, dvs arrangören fråntas allt ansvar. Och vem är arrangör, bilsport eller personen som hyrt flygfältet? Allt ovan är rena spekulationer. _________________ Sebastian Gottfridsson ![]() Mazda Rx-7 -94 |
||||
Re:
Nu har jag läst på lite och haft en mail-konversation med Fredrik Skoghag. Lagen om Motortävlingsförsäkring kräver att arrangören av ett motorsportevenemang på inhägnat område ska ha en motortävlingsförsäkring. Där finns valet mellan SBF och SMA. Vi kommer att teckna en arrangörsförsäkring via SMA för att slippa personligt ansvar om något händer, den täcker tredje part och tredje parts egendom. Dvs publik och funktionärer. Dvs såna som inte är tävlande. De tävlande bör teckna en personlig del i det hela för att vara försäkrad om olyckan är framme. Jag tror inte den egna bilförsäkringen täcker om en olycka är framme. _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Då beslutar jag nu att Zebb och jag tar de två sista platserna på lördagen så det inte bara blir boxersång, utan även lite wankel. Kan tänka mig att köra på söndag också om man få lite rabatt.
![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Har helt missat att du skrivit här, tur man har folk som säger till. ![]() Har du en Subaru kan du självklart bli medlem och få köra billigare! ![]() _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Härligt! Nu ångrar jag verkligen inte att det blev en Subaru som tjänstebil
![]() Hoppas på bra väder någon av dagarna iaf. Är ju lite vanskligt så här på höstkanten. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Det är ju det, men vi körde förra året på hösten oxå med toppen väder! Något svalare temperatur brukar göra att laddtrycket skenar lite. ![]() Fått en ombokning vilket gör att det finns en dubbelplats kvar! _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Ja, det ska bli kul med lite revansch. Lördagen verkar blir blöt och sladdig, medans söndagen ser ut att bli torr och fin.
![]() _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 7852 besök totalt |