Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Deltävling 4 Mantorp Park 23/9
9158 besök totalt
Oscar J
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 432


Trådstartare
Någon som vet hur det gick på Mantorp?
Klassvinnare? Väder?
Inga tider på MyLaps än.

_________________
Oscar Johnsson

#13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing
Citera
abro
Braås
Här sen Jun 2010
Inlägg: 12













Tack alla funktionärer som hjälper till. thumbs up


_________________
Andreas Broström
Citera
Oscar J
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 432


Trådstartare
Fina bilder och framförallt: Stort grattis till den fina placeringen!!

Såg att Mellqvist och Jägermeister fick bryta tidigt, någon som vet vad som hände?

//

_________________
Oscar Johnsson

#13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing
Citera
abro
Braås
Här sen Jun 2010
Inlägg: 12



Hej,

Tack, ja det var kul att få en placering till. Vi hade både flyt och missflyt, tappade 5:ans växel på träningen men det var ju lugnt för vi hade gott om tid för lite felsökning och skruvande. Men tiden gick och helt plötsligt brann det i knutarna. Efter mycket filande och justerande startade vi från depån på startvarvet så där tappade vi inte så mycket trots allt men det var lite svettigt, iallafall för Jocke som skruvade .
Sen fick vi tyvärr gå in en extra gång för teknisk flagg på höger bromsljus ur funktion men det var snabbt fixat då det bara vara lamphållaren som hoppat loss (får låta bli å köra på kirbsen men ibland bara blir det så ).
Jäger fick tyvärr motorhaveri (ram eller vevlager-oljud) och Mellqvist vet jag inte, tror det var en drivaxel.

Syns vi på Knutstorp?

Ha det gott
//Andreas

_________________
Andreas Broström
Citera
Oscar J
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 432


Trådstartare
abro skrev:
Hej,

Tack, ja det var kul att få en placering till. Vi hade både flyt och missflyt, tappade 5:ans växel på träningen men det var ju lugnt för vi hade gott om tid för lite felsökning och skruvande. Men tiden gick och helt plötsligt brann det i knutarna. Efter mycket filande och justerande startade vi från depån på startvarvet så där tappade vi inte så mycket trots allt men det var lite svettigt, iallafall för Jocke som skruvade .
Sen fick vi tyvärr gå in en extra gång för teknisk flagg på höger bromsljus ur funktion men det var snabbt fixat då det bara vara lamphållaren som hoppat loss (får låta bli å köra på kirbsen men ibland bara blir det så ).
Jäger fick tyvärr motorhaveri (ram eller vevlager-oljud) och Mellqvist vet jag inte, tror det var en drivaxel.

Syns vi på Knutstorp?

Ha det gott
//Andreas


Alltid trevligt med lite stressmeck..

Jodå, vi är anmälda och vi känner pressen nu inför hemmabanan.

mvh

_________________
Oscar Johnsson

#13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing
Citera
abro
Braås
Här sen Jun 2010
Inlägg: 12



Några bra tips för en som aldrig kört på Knutstorp?

_________________
Andreas Broström
Citera
Mattepat
Saxtorp
Här sen Jul 2008
Inlägg: 224



abro skrev:
Några bra tips för en som aldrig kört på Knutstorp?


Några tips:
Svär extra mycket var gång ni traskar runt i "idioten". Och våga hålla stumt över krönet

Skämt å sido. Det är en väldigt spännande bana med mycket av allt. Krönet är lite läskig om man fegar mitt uppe på, och idioten finns det inget bra spårval till för oss framkrafsare (eller nån annan för den delen)...

_________________
Mattias olefeldt
Team Blyfot
Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Ricky Berg
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 444



Hårnålen (högern) efter krönet gjorde jag allsköns försök i, sen diskuterade jag saken med en instruktör och han sa bara "glöm hela svängen, ta dig bara igenom och kör in tid någon anna stans i stället"..

Annars är det lätt att man fegar både inför det blinda krönet iu uppförsbacken, detsamma gäller i nerförsbacken..

Passa transmission och färdriktning, det är lätt att det spinner då du passerar krönet i uppförsbacken.

Under mina första varv på banan undrade jag hur fan jag alls skulle fixa att ta mig runt men efter några pass gick det bättre.

En RIKTIGT rolig bana!!

_________________
Ricky Berg
Corvette 1972
Citera
Team Qvarnen Racing
braås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 6



Tur man är en gamal rallyräv, det med skymda krön det diskar man av på första tränings varvet.
Värre i skogen där får man bara en chans..........hehe.

Knutstorp är en rolig bana,finns lite av varje,det är som Ricky skriver "hur fan man tar sig runt" på bra sätt.
Alla sätt utom de dåliga är bra..............först in sist ut,inte bra.........

Till kollegan Andreas.
Det är bara ett läge som gäller.

Vi ses på knutan.
Team Qvarnen Racing

_________________
Joakim Gustafsson
Citera
hedegaard
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 27



kolla träden från ssm https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=81944
många bra filmer och bilder från banan

_________________
Bjarne Hedegaard Christiansen

Lotus s1 (Helga)
Lotus s1 (Wicktoria)
Citera
Allmänt banåkaforum
Deltävling 4 Mantorp Park 23/9
9158 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande