Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-09-30 Landracing Speedfestival/Multibil | 1, 2 >> 13367 besök totalt |
Ja tävlingen kördes i strålande landracingväder som vanligt, mycket balla bilar 64 st besiktades. Inte alla orkade ta sig upp till förarmötet (skäms på er ) men efter det var avklarat rullade gatdäcksbilarna ut.
Det var snorhalt till en början o i slicks o R-däcksklasserna spann det hejdlöst första varven. Tyvärr fattade inte alla vad trackday/timeattack är för typ av event utan körde som om de var på gatebil tex, fullt uppställ i varje kurva och riskerade att torpedera de seriösare åkarna med sina volvobilar. Trotts 3 tillsägelser från funktionärer så fortsatte eländet, varvid tävlingsledaren svartflaggade heatet och samlade skocken utanför NGK huset på start/målrakan. Där förklarade han för samtliga att dessa herrar var klara för i dag och varför, en av dessa herrar tackade så mycket genom att ställa sig och burna på trailern i depån. Hela depåområdet rökfylldes och brinnande gummirester låg o brann på marken. Tack för det. Men i övrigt flöt det mesta på, en oljesanering gjorde ett naturligt avbrott på dagen inför finalen i timeattack. 19 st stod i linen och starten gick rullande efter pacecar. Då såg man verkligen att det gick fort på banan. Resultat timeattack 1. Puppan 2. Richard "supramannen" 3. Mackan Insane Samtliga tider finns på www.amigoo.se http://www.amigoo.se/event/394 Endast 2 pokaler delades ut i multibilstävlingen tyvärr Helgens joker måste vara Micke Wunderbaum, han tävlade i powerdrift finalen på lördagen och vann en STOR pokal där men fick inte nog och stannade till söndagen och körde med oss oxå. Med en camber som gjorde att däcksytan rakt fram var stor som på en dragsters fruntrunners, blev ju bromspunkterna aningens tidiga :-) Men det räckte för en 1:28.241 tid som bäst Så han tog pokal i både drifting och bana med samma setup. Något vi saknade var ju alla snabba jappsar det talas om och INGEN ur timeattack.nu var på plats heller??? Trodde ni gillade sånthär skoj? Tack alla som gjorde detta möjligt tex NÅKAB RESCUE som var där med 3 bilar, SWR motorsport, alla i Landracing, Mantorp Park och framförallt alla ni som deltog. Vi kommer tillbaka 2013 igen med mer timeattack och trackdays _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
Litet urval av bilder från dagen.
Ni med facebook kan se mer på https://www.facebook.com/Landracing. _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
En sak som slog mig.
Pga dålig uppslutning i klassen släpptes "formelbilarna" ut i karossklassen men ingen har sagt ett ljud om det i år. Förra året var det ett jäkla liv om saken. Det gör ju frågan om framtiden aningens knepigare att besluta om Förövrigt, vår egna tävlingsrapport: http://www.landracing.se/apps/blog/s _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
Märkligast är väl hur man kan få en Cobra att bli en formelbil, då borde även tex en miata vara det |
||||||
Ja och en BMWz3, honda S2000 mm :-) _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
fanns ju inga formelbilar med vad jag såg iaf..... närmaste man kan komma är ju Radicalen och den är inte klassad som formelbil utan sportvagn... och sportvagnar får man blanda med karossbilar och görs även på andra tävlingar inom racing....
även om jag inte skulle vilja sitta i en radical när en 1,5tons nascarbil sitter i sidan, räckte med 700kg Saker sportvagnen som jag satt i och fick nascarbilen i sidan och Sakerbilen är ändå fullstor i storlek. Men ok är det och händer ganska ofta. (formelbilar är ensitsiga och har friliggande hjul Gson ) |
||||||
Klart jag OXÅ är av den uppfattningen. men med tanke på debatten som blev förra året om radicals vara el icke vara så åkte ju superseven och cobra medi samma sväng.
Men en cobra är ju lika mkt formelbil som en z3 ja och även vipercab... och så vidare Personligen anser jag att det är upp till föraren att ställa upp, men ett flertal andra röster är ju starkt emot det. Man måste trolla fram en enkel lösning på problemet _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
enkelt är.... blanda inte bilar med friliggande hjul med andra.... |
||||||
Ja så är det för mig oxå.. lite ensamt för Knotan bara hehe _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
Ha pass speciellt för bilar med friliggande hjul men lämna det fritt att vilka andra bilar som helst som väger max 900 kg får köra på de passen också om de vill? Bara tänker lite fritt nu asså.... _________________ Magnus Thomé |
||||||
Liten rapport från en som tog sina första stapplande racing steg på detta event. jag har valt att fatta mig kort
tack för ett bra arrangemang jag hade S*IT KUL! mvh//den röda något lättade siroccon _________________ kristofer oscarson Sicrocco |
||||||
Detta måste nästan varit den snabbaste bilen, vad var det för bil??
|
||||||
Om det är den Thomas Pehrson jag tror så är det en gul/svart kompressormatad Corvette C6.. |
||||||
Den hade slicks denna dag.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Du måste ha missat poängen, köra ihop skiter folk i är tävla i samma klass folk sparkar bakut om... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Ja det kan mycket väl vara så, jag trodde ni karossbilar inte ville köra med dem för att ni var rädda om dem hehe. :-) Jag fick ju inte många poäng på hela dagen Men en klart cool och udda intervju, den borde vara värd några poäng iaf _________________ Joakim Gustafsson |
||||||
Eftersnack 2012-09-30 Landracing Speedfestival/Multibil | 1, 2 >> 13367 besök totalt |