Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -78 "ITSFUN2" | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18025 totalt) |
Hajjade inte riktigt hur man lägger in bilder men här är några länkar...
Teknisk info Bil: Porsche 911/930 turbo -78. Målsättning: Bygga en av Sveriges snabbaste allround-gatbilar alla kategorier. Konkurrenskraftig såväl på gata, racerbana som på strippen, med en mäktig multimediaanläggning och utställningsfinish. Men också plats för barn och med barnvagnen på takräcket. Ett projekt av: Jocke Qvarnström, JTI Motorsport och Thomas "Swippe" Westman på MDS Västerås i samarbete med bl.a MDS Sverige, Yokohama, OCL Brorssons, Bilskräddarna, Mickey Thompsson, Race Fuel 66, Ferrita, sportbilen.se, zatzy.com, Tommy Hjellström & Co Dekor & Design och BGM Motor. Kaross: Strosekbreddad. Dörrar, huv, bakvinge, lucka, fram och bakskärmar i glasfiber. Egendesignad frontspoiler med delar från bl.a Porsche 993 RSR, 964 RS, 964, 944 och DTM vinge i kolfiber. Egendesignad bakvinge med delar från bl.a 993 GT2 och DP3 med vingplan i kolfiber. 993 dörrhandtag och 993 takspoiler med inbyggt bromsljus. Framlyktor från Fiat Coupe. Ruf backspeglar. Avgasskydd i kolfiber. Motor: 6-cylindrig boxersugmotor på 3.6 liter från Porsche 964 Carrera. Dubbelturbokonverterad med Garret GT30BB och dubbla wastegates. Dubbeltändning med 2 tändstift per cylinder. Keramikbelagda smidda kolvar. Specialtillverkade Verdi vevstakar. O-ringat block och topp. Justerbara kamdrev. Hemliga kamaxlar. 993 Super Cup vipparmar. Natriumkylda ventiler. Rochester 960 cc spridare. MBE 941 insprutning med bl.a responssystem och launchcontroll. Dubbla plenumkammare med dubbla spjällhus och 6 st NOS nozzlar. Extraktorgrenrör med 3" dubbelt avgassystem i rostfritt med dubbla 5" slutrör. Kompression 7:5.1. Justerbart turbotryck. Allt viktjusterat. Effekt: Tillräckligt? (original Porsche 911/964 3.6 turbo, 360 hk). Prestanda: Teoretisk toppfart vid 7500 rpm ca 332 km/h. Transmission: 5-växlad Porsche G50/52 med lamelldiff. Sachs sinterlamellkoppling. 964 RS svänghjul. Slutväxel 3:44. Hjulupphängning: Modifierade Bilsteinfjäderben fram och bak av coilover typ. H&R fjädrar fram och bak. Rörkrängningshämmare. Fjäderbensstag. Bromsar: Porsche 930 3.3, samma som Le Mans vinnaren Porsche 917. Orangea Pagid racingbelägg. Racing bromsvätska. Aluminiumomspunna bromsslangar. Fälgar: AEZ olymp 8.5 x 18" & 10 x 18". BBS magnesiumfälgar 11 x 15". Däck: Svarvade Yokohama AVS Sport 245/35-18 & 295/30-18" alt Yokohama Advan 048R däck 225/40-18" & 285/30-18". Mickey Thompsson 26 x 11.5 x 15". Lack: Lamborghini-orange candy pearl av Swippe. Design av Ari Harjunpää. Dekor av Tommy Hjellström. Inredning: Rött skinn och matta. Sabelt-stolar omklädda i röd och svart alcantara. Heigobur. Dubbla brandsläckare. Sabelt 6-punktsbälten. TV-tuner, CD, DVD, Kenwood KVD 920. MDS Fanatic 4600 förstärkare, MDS 6,5" TV skärm bak. Framsystem Dynamic 6.5" och MT-9 diskanter. Fanatic 10" bas. Porsche 959 hastighetsmätare till 350 km/h, Porsche Motorsport 2.0-bars laddtrycksmätare med skvallernål, Autometer-varvräknare med shiftlight. Laserstörare, laservarnare, radarvarnare och polisradio. Mockaratt med snap-off. RS innerdörrhandtag. Alupedaler och fotstöd. Solfilm. _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Såg att man måste ladda upp bilder och det vet jag inte hur man gör fastän jag försökt och inte heller kunde jag radera föregående meddelande...ledsen om jag rubbat lugnet här...måste gå dataskola tror jag?!
MVH/ Jocke Qvarnström _________________ Joachim Qvarnström |
||||
har du inga bilder på bromsar, hjulupphängningar, motor etc?
förresten... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
det är enklare än du tror . t.o.m. jag har lärt mig detta. om du kollar uppe till höger, där står det "ladda upp bilder". öppna det fönstret och läs instruktionerna. välj kategori och år. klicka på bläddra och leta reda på bilden du vill ladda upp (observera stl!! max 180kb och 800pixlar i bredd). klicka på skicka och kopiera sen den blåa texten som dyker upp ovanför bilden. klistra in denna text på valfritt ställe i ditt inlägg. voila! du har just genomfört ditt första bildinlägg på rejsa. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Ja det omvända alltså Att bilder som ligger här används på andra forum. Men jag har lagt in en liten spärr som gör att det inte funkar rakt av iaf så det är lugnt _________________ Magnus Thomé |
||||
förlåt så j***a mkt då ber överhövdingen så mkt om ursäkt och kryper tillbaks under stenen _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
WOW!!! vilket bygge en som fattar att det inte bara ska gå fort rakt fram utan det ska gå att svänga också
hoppas man kommer se den i sommar in action _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Denna bil är i mina ögon den coolaste/mest potenta/snyggaste som rullar på våra gator i Sverige idag. Designen är klockren, stog och tittade på den i säkert 30min när den hade premiärvisning på Elmia. Att Qvarnis sedan visat att den går som ett skållat troll gör bar det hela ännu bättre.
Hur är viktfördelningen? Vilka tider har du gjort på våra banor?(stripptider är i sammanhanget ointressanta ) _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
En tuff bil och mycket fina bilder!
Vore kul att som flera efterfrågat att se detaljbilder också! Sen jag måste fråga. Är andra bilden uppifrån efterbehandlad? Skärpan är grym om den är tagen med kort slutartid!! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Kolla länken: http://www.itsfun.nu/teknik2.html osv 2,3,4
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Stereo måste man ju ha i bilen. Fast om man är van att ta bilen på trailer till träffarna så kan man ju ha stereon i dragbilen istället.
_________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 TURBO -78 "ITSFUN2" | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (18025 totalt) |