Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
7469 besök totalt |
EJ TILL SALU! Annons sparas för framtida bruk.
Provar att sälja igen då det dykt upp ett objekt jag är sugen på. P.g.a. platsbrist måste denna säljas om jag ska kunna köpa det andra objektet. Annonsen är uppdaterad sedan förra försäljningsförsöket. Nybesiktigad och går fram till 141031. ![]() Avställd, det är vinter ju... ![]() Chassie: * Stötdämpare/fjädrar: D2 Track Racing coilovers. Fram 13kg/mm fjäder och bak 12kg/mm. Bak originalplats = delade coils. Detta är nytt för i år och gått endast fyra trackdays och mindre än 300 mil på gata! * Bussningar: Strong-flex gula polyuretan överallt (90ShA) utom bärarmar fram. Bärarmar fram original Meyle E36 M3 3.0 excentriska = mer caster. * Krängningshämmare: original fram 25mm, 323ti bak 16mm. * 2mm brickor mellan spindel och fjäderben fram för mer camber. * X-brace. * Fartfabriken förstärkningsplattor bakre fjäderbenstorn. Bromsar: * Fram: E36 ventilerade skivor. Borttagna bromssköldar. Står just nu med Biltema-belägg p.g.a. något till Bilprovningen behövdes då jag trasade sönder race-beläggen på sista träffen i år. Ena skivan är lite skadad på ytan p.g.a. detta och behöver svarvas/bytas. Gick dock igenom på Bilprovningen. * Bak: original med Biltema-belägg. Har funkat i fyra år nu! * Goodridge stålomspunna slangar runtom. * ATE Superracing Blue bromsvätska, ny för i år. Motor/låda/diff: * Motor: original M42B18 140hk. Andas lite friare genom 2"-rostfritt efter kat som är 7kg lättare än original. * Motorfäste: Volvo 240 rallykuddar (höger) i egentillverkade koppar. * Växellåda: original. * Växellådsfästen: Biltema universal gummikuddar (hårda!) art.nr: 63104. * Diff: original obromsad. Hjul: * Gatåka: BMW original Styling 18, 7.5x17 fram och 8.5x17 bak. GoodYear F1 225/45-17 fram och Dunlop 245/40-17 bak. Ca 3-4mm mönsterdjup. * Banåka. BMW original 7x15 ET20 (smidda E32 750i-fälgar). Slitna Toyo R888 205/50-15. Vikt: * Ca 1060kg fulltankad (utan förare med 17" vardagshjul). Övrigt: * Taklucka igensvetsad. Sparar närmare 20kg om man tar bort innertak, solskydd m.m. på bra ställe. * Plasthuv, 7.5kg mot original 15kg. * I övrigt original kaross utv. med bortplockade dimljus och bakre torkararm + motor. * Inv. lättad på det mesta utom dörrsidor fram. * Momo rörramstol, 10kg. * 95mm djup moccaratt med diameter 350mm. * Sänkt rattstång 35mm. * Biltema MC-batteri 19Ah, 7kg. * Bortplockad AC-anläggning, 12kg. * STRI shiftlight. * 1.5l Biltema-spolartank. * Skärmkanter runtom valsade ca 1cm. * BMW Original catchtank som monteras nere i tanken, art.nr: 16112229656 * Rensad på innerskärmar fram. Just nu sitter främre originalstolarna i p.g.a. besiktning. Ratten höjd till originalläge, nästan... Baksätet och dess bälten är redan urtagna efter besiktningen och finns kvar (för bes. skull). Fel och brister? Rost finns, mest i skärmkanter, särskilt höger bak = två hål som är igenspacklade och målade med brunt rostskydd. Höger främre skärmkant dålig och ful efter valsning. Ett hål i golvet passagersida fram där golvet är dubbelt, inte hål in i kupén således. Detta sitter ej i något bärande men anmärktes på besiktningen. Dags att åtgärda. Även bakre domkraftspunkter kexiga och också påpekade på Bilprovningen = dags att åtgärda. Kan få ett klapprande ljud bakifrån (diffen) i dragläge efter hård bankörning. Fick panik första gången det hördes för 3.5 år sedan men bilen bara går och går och jag har lärt mig leva med det. ![]() Läcker in lite vatten framifrån som hamnar på golvet, har ej hittat källan. Bryr mig inte så mycket då den är plåtren inv. Ej från takluckan, den är helt tät! Ett annat smått vinterprojekt är redan påbörjat, kofångarna demonterade för att lätta i balkar och fästen, detta finns alltså löst vid sidan om. Klicka på min signatur så har ni 29 sidors spännande läsning om bilen. ![]() ![]() OBS! Jag har inte alla inredningsdelar från den kvar, en del är slängt. Inte möjligt att återställa till original utan att skaffa delar på annat håll således. En del kabel är också bortrensat. Jag skulle önska en ????? kr i alla fall. Måste absolut inte sälja den och är inte i behov av pengar, provar för att jag som sagt är intresserad av ett annat objekt. Vinterdäck finns ej. Skickas ej... ![]() PM eller david_glantz (snabela) hotmail.com el. 0708-441885 ![]() ![]() |
||
En liten uppning så här i helg och bilköpartider.
![]()
![]() ![]() ![]() |
||
Ev. byte kan övervägas. Är i så fall intresserad av en "sommarglidare" att njuta av under tiden jag sparar ihop till en ny banbil. Gärna veteran men inget måste. Alfa GTV, BMW 02 E3 E23 E24 E28 E32 (740i/750i) E34 (540i), Jaguar, jänkare (ej pilsnerhäck), Miata, Mini och toksänkt VW Bubbla är av intresse i så fall. Endast besiktigade bilar i trafik!
![]()
![]() |
||
![]() Ställs av ikväll. Ändå inget kvar på perioden så priset är oförändrat. ![]() Edit: Nu avställd. Jag kommer ha den till salu ett tag till. Men när pelletsen är levererad och nerburen i pannrummet åker bilen in för vidare projekt och därefter får den åka på annons vid ett annat tillfälle. |
||
|
||
Nu står den i garaget och jag börjar snart plocka med den = ej till salu längre för den här gången. Skynda och köp!
![]() Edit: Nya prylar beställda, därför ej till salu. Sparar annonsen för ev. framtida bruk. |
||
Nytt år, nytt försök till försäljning!
Tanken var att mecka vidare under vintern och köra även 2014 med denna, men det har dykt upp ett objekt jag är seriöst sugen på så jag provar att sälja nu. Första inlägget med all fakta är uppdaterad och dagsfärskt! ![]() |
||
![]() ![]() ![]() Detta kit ingår i priset och finns löst vid sidan om. Ett vanligt sportchassie som jag körde med innan jag monterade D2-chassit. Komplett med fjäderbenslagringar både bak och fram, bara att bulta på m.a.o. Lite fult men 100% funktionsdugligt! De lösa topplagringarna finns ej. ![]() |
||
En sista uppning för den här gången. Tänker att det är dags att börja skruva för att ha den klar när säsongen drar igång. Efter helgen drar jag igång och lägger då ner annonseringen.
![]() Ev. provar jag sälja till våren/sommaren igen. Men då är den dyrare då det kommer att sitta nya/renoverade delar och övriga minusposter som t.ex. den rost Bilprovningen satt Bra-att-veta på vara lagade. En annan bra grej jag inte nämnt är förbrukningen. Bara 1.6l/mil på bana. ![]() ![]() |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
7469 besök totalt |