Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-10-06 BMW Sport Club Mantorp
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14786 totalt)
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Haha, det var en snygg passning

_________________
Viktor Starkman
Citera
Micke Lindell
Nora
Här sen Aug 2011
Inlägg: 21



Mycket trevlig dag som vanligt ;-)

Och kanske ännu trevligare kväll
Trevligt snack med alla!!!

Ses till våren garanterat.

Mvh Micke

P.s hon som ska ta licens till våren hälsar ;-)

_________________
_____________________________
Micke Lindell
Citera
Japan
Norrahammar
Här sen Mar 2010
Inlägg: 187



Bra dag utan tvekan! Varit mycket bra träffar iår!

Ingen som sitter med bilder?

_________________
Gustav Kassermo

Legendcar

http://www.garaget.org/?car=275575
Citera
s2dennis
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 433



guldgossarna tackar för en kanon körning med bra väder och en väldigt trevlig fest.
tackar och bockar för priset vi fick
håll gärna tummarna för oss i helgen när vi kör årets sista 8-timmars på just mantorp.
mvh dennis






















































































































alla bilderna finns i nef fil om någon har tid med bildredigering maila mig så skickar jag.
dennis.hansson@borjessonsbil.se

_________________
Dennis Hansson
Lärare fordonsprogrammet Ängelholm
Förare/mek Guldgossarna Racing
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Grymt med lite bilder på denna fina dag Dennis! Ser ut att ha varit trevligt galej på kvällen. Att inte fler fotade? Fokus på körningen, det är förståeligt!

Jag har film från min iPhone på större delen av min eftermiddags varv. En del bilar finns i bild när de far förbi (jag jobbar på att hålla kvar dem i bild men går lite sådär).
Har ni har minne av en svart E92 i baken vid något tillfälle så hör av er så kan vi se om jag kan ha något av er.

Smakprov:
Skönt att jag släppte av tidigt på rakan för lite nervös blir en nybörjare av att köra blint.



Smakprov 2:
Stod E30:n still på start&mål? Blev lite konstigt där iaf och försöker sedan hänga efter en E46a.



Det var delar av de två mest spännande varven jag hade på en för övrigt skitkul första körning med BMW SC. Stort Tack! till arrangörerna samt trevliga deltagare. Jag tror jag gillar det här med bankörning, så lite bättre däck kanske skulle vara något..

//Johan

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Några Cup-bilder








_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Härliga slottsbilder, men söp ni inget..? Ulvestål var ju med!?

_________________
Stefan Larsson
Citera
90q20v
Halmstad
Här sen Jul 2010
Inlägg: 263



Smakprov 2:
Stod E30:n still på start&mål? Blev lite konstigt där iaf och försöker sedan hänga efter en E46a.



Det var delar av de två mest spännande varven jag hade på en för övrigt skitkul första körning med BMW SC. Stort Tack! till arrangörerna samt trevliga deltagare. Jag tror jag gillar det här med bankörning, så lite bättre däck kanske skulle vara något..

//Johan[/quote]

Tack arrangörer och alla deltagare.
Det var en perfekt helg! Toppendag och en riktig höjdare på kvällen!
Det var min andra bankörning med bmw cs.
Äntligen fick man kört lite längre tid!
Från att mest ha varit i vägen och blivit omkörd på förmiddagen, så tycker jag själv att jag fick bättre spår på eftermiddagen.
Sista passet var grymt.. Minns inte hur länge jag var ute , men tror det var en 30-35 minuter.
J-klar vad den kränger..
Har sett det på bilder , men på film. Får bli bättre väghållning till nästa år.
Det är ju min gamle svarte Audi framför.. Köpte den -96, och den är fortfarande nästan lika slö.
Har du mer filmat när du kör efter den gamle, så förnedra mig gärna och lägg upp det

Det blir en fattig vinter, då bättre väghållning och nya R-däck är ett måste.
Sen får jag lära mig hantera mina knappt 200 sughästar och samtidigt ha bra uppsikt i bakspegeln..

Ha en bra höst och vinter!

Mvh Emil Nilsson

_________________
Emil Nilsson
Ordförande Audi Clubsport
Team Tidsoptimisterna Racing
Audi Club Sport
Citera
Japan
Norrahammar
Här sen Mar 2010
Inlägg: 187



90q20v skrev:
Smakprov 2:
Stod E30:n still på start&mål? Blev lite konstigt där iaf och försöker sedan hänga efter en E46a.


Ha ha ha hade plattan i mattan lite klen motor tyvärr! Men hade iallafall bra fart in och igenom parisen :-)

Med vänlig hälsning, bromsklossen!

_________________
Gustav Kassermo

Legendcar

http://www.garaget.org/?car=275575
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



90q20v skrev:

J-klar vad den kränger..
Har sett det på bilder , men på film. Får bli bättre väghållning till nästa år.
Det är ju min gamle svarte Audi framför.. Köpte den -96, och den är fortfarande nästan lika slö.
Har du mer filmat när du kör efter den gamle, så förnedra mig gärna och lägg upp det

Haha, ja det ger nog mkt att se sig själv på film. Jo, du kränger på "lite". Är det original dämpare/fjädrar från fabrik så kan nog en uppgradering ge körningen lite mer krydda. Jag har själv liknande problematik på mitt originalchassi. Jag har nog inte så mkt mer "förnedring" tyvärr, du släpper förbi mig ett par gånger (rakan och Mjölby bara) men inte mkt att se.
Japan skrev:

Ha ha ha hade plattan i mattan lite klen motor tyvärr! Men hade iallafall bra fart in och igenom parisen :-)

Hehe, är det så?! Var övertygad att "någon" snurrat och stod still då Emil tvärnitade ut ur depåkurvan. Som du säger hade du klart fått upp farten lagom till och igenom paris. Vet inte varför jag gick tight ute i skiten där men som tok-rookie försökte jag alltid hålla mig undan för alla "räsers". Mer fokus på min egen körning nästa gång.
Önskar jag hade din vikt och grepp, Gustav.. men sparar gärna effekten.. =)
Ett par trevliga varv till på mina Hankook Ventus med lite mindre trafik: http://youtu.be/ZTH0q__AYnk

//Johan

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



höfläkt skrev:
Härliga slottsbilder, men söp ni inget..? Ulvestål var ju med!?


Flertalet gick och la sig innan kl. 02:30.
Det var bättre förr
Fast det är möjligt att Schmiedmann-ungdomsgänget fortfarande håller på att återhämta sig

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Håkan Johansson
Säffle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 60



Jag vill också passa på att tacka för det här året och framförallt en eloge till dom som arrangerat träffarna och BMW Cup tävlingarna! thumbs up

Lite incar från final rejsen, dock inga vidare bra varvtider denna kalla dag tyvärr



_________________
Håkan Johansson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Måns Ulveståhl skrev:
höfläkt skrev:
Härliga slottsbilder, men söp ni inget..? Ulvestål var ju med!?


Flertalet gick och la sig innan kl. 02:30.
Det var bättre förr
Fast det är möjligt att Schmiedmann-ungdomsgänget fortfarande håller på att återhämta sig


Du höll dig ju faktiskt uppe ett tag, inte dåligt , kan ju gott erkänna att jag behövde en del återhämtning efteråt, inte riktigt en sådan dag man kännde för o köra hela vägen hem, men det viktigaste av allt, jag blåste 0! Men det botade ju inte huvudvärken direkt

_________________
Viktor Starkman
Citera
Japan
Norrahammar
Här sen Mar 2010
Inlägg: 187



Japan skrev:
90q20v skrev:
Smakprov 2:
Stod E30:n still på start&mål? Blev lite konstigt där iaf och försöker sedan hänga efter en E46a.


Ha ha ha hade plattan i mattan lite klen motor tyvärr! Men hade iallafall bra fart in och igenom parisen :-)

Med vänlig hälsning, bromsklossen!


Ha ha rättelse! Ja jag snurrade på start och mål läste fel! Trodde du menade efter parisen och ut på rakan :-)

_________________
Gustav Kassermo

Legendcar

http://www.garaget.org/?car=275575
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Lite film från race 1:
http://www.youtube.com/watch?v=gnY_hZ3GkGQ&feature=autoshare

Tyvärr så blev minneskortet fullt
Race 2 glömde jag kortet i laptopen efter jag laddat över filerna +

Typiskt , för dessa race var en av de bättre av alla jag kört. Riktigt kul att ligga och jaga någon som gör få misstag och där båda ligger på absolut max! thumbs up

Kom tyvärr i mål som 2:a, men kan trösta mig med att ha bäst tid i båda racen

_________________
Patrik Skoog
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Håkan Johansson skrev:
Lite incar från final rejsen, dock inga vidare bra varvtider denna kalla dag tyvärr
Bra film dock syns bristen på grepp för er bägge rätt tydligt. Någon enstaka sekund kan nästan tro att ni ställt upp i en sådan där modern "bresladdtävling". Kampen är god och snygg de varv den varar.

Patrik: Den där Lundvall har en elak förmåga att öppna upp luckan du just stängt och väl är ifatt så får du inget läge. Säkret mycket frusterande men underhållande att se jakten.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



GunnarÖ skrev:
Patrik: Den där Lundvall har en elak förmåga att öppna upp luckan du just stängt och väl är ifatt så får du inget läge. Säkret mycket frusterande men underhållande att se jakten.


Ja jäkla Skåning!
Precis så här skall racen och kamperna vara, mycket kul att tävla då och väldigt utvecklande!
Nästan som 2009 då jag & brossan

_________________
Patrik Skoog
Citera
MathiasLBR
Säve
Här sen Dec 2002
Inlägg: 458



Filmer från bil nr 25 i Standard-klassen




_________________
/Mathias Cardevik

3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672



Här kommer mina filmer från Mantorp. körde till mig en lucka på ca 2-3oo meter som jag sen kunde hålla, men det gick inte att slappna av. kul att kunna köra på full attack ett helt race utan att överhetta däcken!

slutade som etta i båda racen!

http://www.youtube.com/watch?v=9ThKkOdjsGg

http://www.youtube.com/watch?v=mkV7RgOTRqE&feature=relmfu

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Eftersnack
2012-10-06 BMW Sport Club Mantorp
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (14786 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande