Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-10-07 Sviestad LMS gatbilsdag säsongsavslut
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
14 besök idag (26964 totalt)
@lex
Rimbo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 171



Tack för en kanon dag på Sviestad!

_________________
//Alexander Modenius
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Kul med massa bilder! thumbs up

_________________
Citera
Tommie M
Nyköping
Här sen Okt 2012
Inlägg: 11



thumbs up Tack för en fantastiskt trevlig bandag!! thumbs up

_________________
Tommie Mattsson
Citera
Speedsterspeed
Spånga
Här sen Aug 2006
Inlägg: 185



Vilken dag det blev, vilket fäste... tur jag åkte till träffen.
Första gången på länge, blir mer åka nästa säsong

_________________
Mikael Ankler
Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Mikael, vad var det som hände med din bil ner i rondellen? Plötsligt tappade du all fart och så brann det rejält ifrån vänster bak, länge... Synd att jag inte hade kameran på just då

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210



Grymt kul dag!
Stort tack till alla från en nybörjare. Hoppas inte den gröna Miatan var i vägen alltför mycket.

När vi kom fick vi veta att det var omkörningsförbud på baksidan innan man kommer till svängen in i rondellen då det hade varit en incident med en bil som skulle in i depån och blev påkörd av en annan som kom i full fräs bakifrån.
Vet inte om alla var medvetna om det då det ibland var lite stökigt på det stället.

Sjukt kul hur som helst, längtar till nästa säsong!

/C

_________________
Christopher Zell
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873


Trådstartare
CZ skrev:
När vi kom fick vi veta att det var omkörningsförbud på baksidan innan man kommer till svängen in i rondellen

Jag såg också att det var flera som missade den regeln. Kanske var några som inte var med på förarmötet och inte fick den infon innan de körde?

Iofs är det svårt när någon ska in i depå och kör 70km/h över krönet, hastighetskillnaden blir rätt enorm och det blir väldigt fort en lååång kö bakom där om man har omkörningsförbud.

/Magnus

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

jag hade ingen aning om att det var så. I.o.f.s. Brukar jag sällan köra om folk där, men jag sääpper gärna om...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
JcKE
Spånga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 27



Jag missade tyvärr den regeln helt (fick ingen info om detta, men missade å andra sidan förarmötet pga sen ankomst) och ber om ursäkt för dom jag körde om där.
Fick reda på detta i slutat av dagen och lydde då snällt denna kloka regel.
Sorry!!!

Magnus K skrev:
CZ skrev:
När vi kom fick vi veta att det var omkörningsförbud på baksidan innan man kommer till svängen in i rondellen

Jag såg också att det var flera som missade den regeln. Kanske var några som inte var med på förarmötet och inte fick den infon innan de körde?

Iofs är det svårt när någon ska in i depå och kör 70km/h över krönet, hastighetskillnaden blir rätt enorm och det blir väldigt fort en lååång kö bakom där om man har omkörningsförbud.

/Magnus

_________________
Jocke Lundin
Citera
JcKE
Spånga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 27



Hej Mikael!

Kul att snacka lite innan, synd bara att jag helt missade dig på banan, borde ha försökt lära mig lite spår från dig eftersom vi kör liknande bilar.
Har du någon koll på vilka tider du körde på?

Jocke

Speedsterspeed skrev:
Vilken dag det blev, vilket fäste... tur jag åkte till träffen.
Första gången på länge, blir mer åka nästa säsong

_________________
Jocke Lundin
Citera
Speedsterspeed
Spånga
Här sen Aug 2006
Inlägg: 185



P.P. skrev:
Mikael, vad var det som hände med din bil ner i rondellen? Plötsligt tappade du all fart och så brann det rejält ifrån vänster bak, länge... Synd att jag inte hade kameran på just då


Enligt org. ecu så var det misständning... förmodligen för att jag kör med fet blandning ihop med vatten/etanol blandning och det i kombination med stift som kanske borde bytas. Hoppas du menar på höger sida där avgassystemet sitter.. Det som sitter i mitten bak är bara för utseende. Får gå ut och titta till bilen så jag inte missat ngt. Bilen gick fint efter omstart...

_________________
Mikael Ankler
Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002
Citera
Speedsterspeed
Spånga
Här sen Aug 2006
Inlägg: 185



Hej Jocke,

Jag gjorde det till en kort dag då jag var nöjd med vad bilen visade, har dock lite för höga avgastemperaturer för att ligga och köra på max. Har lite att göra med tändningen tror jag och den feta blandningen kanske ;-). Vi bor ju inte så långt från varandra så vi kanske finner anledning att snacka mer och lägga en strategi för nga träffar nästa säsong thumbs up.

Har dock ingen som helst koll på varvtiderna, sorry!


JcKE skrev:
Hej Mikael!

Kul att snacka lite innan, synd bara att jag helt missade dig på banan, borde ha försökt lära mig lite spår från dig eftersom vi kör liknande bilar.
Har du någon koll på vilka tider du körde på?

Jocke

Speedsterspeed skrev:
Vilken dag det blev, vilket fäste... tur jag åkte till träffen.
Första gången på länge, blir mer åka nästa säsong

_________________
Mikael Ankler
Exige V6 CUP 2013, Speedsters Turbo 2002
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



CZ skrev:
När vi kom fick vi veta att det var omkörningsförbud på baksidan innan man kommer till svängen in i rondellen då det hade varit en incident med en bil som skulle in i depån och blev påkörd av en annan som kom i full fräs bakifrån.

Nej, jag blev inte påkörd.

Det här hände vid en tidigare träff på sviestad och såhär uppfattade jag händelseförloppet. Var på väg in i depå, höll högerkanten samt blinkade höger. Blev i hög fart omkörd precis innan högfartsknicken som faktiskt inte är rak när det går 180-200. Asfalten räckte inte till för omkörande ekipage som kom ut lite på gräset till vänster efter knicken, fick sladd, snurrade tvärs över banan, slog i asfaltkanten vid motorcykelchikanen, luftfärd med helikoptersnurr, landning och sen hårt i räcket vid posteringen där man svänger in mot rondellen.

Min åsikt är att det borde vara ok att i högfartsknicken på sviestad försiktigt köra om bil som blinkar och är på väg in i depå, men... då måste man också ta det försiktigt. Det vill säga inte så hög hastighetsskillnad.

Att i hög hastighet åka jämsides genom högfartsknicken borde definitivt vara förbjudet vid banträffar på sviestad. Misstänker att de som tävlar i MSLS inte heller tycker att det är särskilt angenämt att åka i bredd just där?

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210



Vi kom också sent och frågade specifikt om det var nåt man skulle tänka på då det var första gången på banan. Dånämndes just detta med omkörningen och att det stod på hemsidan om detta så det kändes lite som man förutsatte att att folk hade läst allting på hemsidan.

Kanske skulle man kunna ha extra obligatoriska förarmöten varje heltimme när det kommer nya besökare under de första timmarna. Men det är ju lite extra jobb. Alternativt om man ger ut ett tryckt blad med några huvudpunkter och förhållningsregler i samband med att man betalar för träffen?

Och sen skulle man ju kunna skriva sånt också i försnackstråden utan alltför mycket möda.
Känns som många läser här på rejsa innan?

Hur som helst, jag upplever det inte som att det var ett stort problem men finns det regler som är till för att öka säkerheten för alla så kanske man bör försöka kommunicera detta tydligare.

Bara ett tips i all välmening.

MVH

Christopher

_________________
Christopher Zell
Citera
AR156
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5



Tack och stor eloge till LMS för ett härligt arrangemang.

Som bromskloss i den bebibsblå Alfan, se ovan, tackar jag även övriga deltagare.

Hänsynsfulla och skickliga omkörningar rakt av. Också gott om utrymme för mig i kurvor utan att det kändes som att de [betydligt] snabbare förarna s a s klättrade upp på ryggen.

Jag kände mig riktigt, riktigt välkommen och det gav mersmak. Rekommenderas för alla att pröva.

Tack också till Fredrik för bilden. Gjorde min dag!

_________________
Robin Berzelius
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Vet inte hur stort intresset är, men jag lägger upp en lite mer film.
Jagar en Peugeot 205 och senare en Porsche 944. Tillslut svischar Jocke förbi i sin Lotus... Möte, typ.




Samt mitt snabbaste varv. Frågan är bara hur man ska kapa dryga två tiondelar...


_________________
Citera
JcKE
Spånga
Här sen Maj 2005
Inlägg: 27



Mannen!!!! Shit va du kör snyggt å fort!,
Lova mig att du aldrig köper nått snabbare än din röda lilla racer!,,

Mvh Jocke

NiklasFalk skrev:
Vet inte hur stort intresset är, men jag lägger upp en lite mer film.
Jagar en Peugeot 205 och senare en Porsche 944. Tillslut svischar Jocke förbi i sin Lotus... Möte, typ.




Samt mitt snabbaste varv. Frågan är bara hur man ska kapa dryga två tiondelar...


_________________
Jocke Lundin
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



JcKE skrev:
Mannen!!!! Shit va du kör snyggt å fort!,
Lova mig att du aldrig köper nått snabbare än din röda lilla racer!,,

Mvh Jocke

Tack! Du får se till och fixa en kamera, så vi kan se hur snyggt du kör. thumbs up
Jo, det kommer jag nog göra. Hoppas jag iaf...
Man kan ju inte ha samma bil hela livet...

_________________
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Här kommer en liten film från mig.
Går inte fort men skoj är det.


_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Äntligen så var man med på lite film, typiskt bara att du fick med just det varvet när jag körde med två hjul utanför banan i Torparn. Man ser iaf damm-molnet på filmen.

Det var riktigt skoj att köra i söndags, typiskt bara att det var första och sista bankörningen för i år.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
dennis_h
"Degerdala"
Här sen Nov 2006
Inlägg: 54



Stort tack för ett bra arrangemang.

Trevligt väder samt ypperliga förutsättningar för bra banåka.

Bra initiativ med mat och fika under dagen.....

Tackar alla övriga på banan för stor hänsyn och bra körning, vi får ses nästa år...

Dock

Fick bryta lite tidigare efter det att mitt bakre motorfäste hade gett upp, blev i alla fall 18 mil ! trevligt

/ Dennis

_________________
Dennis Holmström
Alfetta GTV -77, Alfa Romeo GT- 70
Citera
Eftersnack
2012-10-07 Sviestad LMS gatbilsdag säsongsavslut
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
14 besök idag (26964 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande