Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Mk III -2014 | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30 >> 14 besök senaste veckan (388613 totalt) |
_________________ Claes Åström. |
||
_________________ Claes Åström. |
||
It's quite relieving knowing I dont have to deal with that stupid thing, I dont think it works terribly well anyways. This is a fantastic build though, I'm looking forward to following suit!
_________________ William Lewis |
||
Då har man varit och fått bilen reggad, så nu är det bara att vänta på att plåtarna ska dimpa ner i brevlådan.
Fabrikat:AJDÉN MK III Färg:Flerfärgad Fordonsslag:PB Fordonsår:2014 Skattevikt, kg: 980 Tjänstevikt, kg: 985 Totalvikt, kg: 1200 Ursprunglig totalvikt, kg: 1200 Max släpvagnsvikt, kg:1100 Max släpvikt kg, obromsad: Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B: 2300 Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B:3050 Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 215 Kopplingsanordning : KULA Max axelavstånd axel 1-2, mm: 2340 Däckdimension axel 1: 205/50R16 Fälgdimension axel 1: 7X16 Däckdimension axel 2: 225/45R16 Fälgdimension axel 2: 8X16 Längd, mm: 3500 Bredd, mm: 1850 Drivmedel 1: BENSIN Tankvolym, liter: 45 Motoreffekt, kW: 147,0 Effektnorm: DIN Ljudnivå dB, vid körning: 82 Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 181,0 g/km _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
GRATTIS!
Det var som.... Lika bred som corvette c5, en meter kortare och hög som en gocart. Hur fick du till 1100 kg på släpvagnsvikt? Jag fick uppgift på min att det är max 750. Kanske lönt att bråka om det när det blir dags? _________________ Magnus nilsson |
||
Det var det jag dimensionerade draget mot, skrev en rapport med analyser för att bevisa att det skulle hålla, det håller förmodligen för mer än 1100kg men tyckte det var lite onödigt. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Har för mig at det går ganska fort, på hundkojan jag byggde tror jag det gick på under en vecka. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
_________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Jodå på det stora hela funkade det bra, lite mappning till och en vettig styrning till turbon, sitter just nu bara en slang mellan wastegate och turbo ska dit en magnetventil så jag kan få en mjukare effektkurva. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Eftersom Claes är lite snål med uppdateringar tänkte jag hjälpa till lite med det.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Förbredd för bankörning imorgonkväll på mittsverigebanan om vädret tillåter.
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Trevligt Då kanske vi ses, jag är lite sugen på att testa lite. |
||
Monterat dit ny värmasköld med logga, så folk vet vem de blir omkörd av. :-)
Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Hur gick bankörningen på Mittsverige?
Har du bytt fjädrar sedan sista gången då jag vill minnas att du tyckte den var för mjuk. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
På det stor hela gick det bra, dock så känns det som man saknar en växel mellan 2:an och 3:an varvstoppet på 2:an ligger straxt över 100 medans 3:an först har fullt laddtryck vid 100. Så i kurvor som man åker en bit under 100 så känns det lite brutalt att slänga i tvåan men blir lite klen på trean. Lösningen på problemet får nog vänta tills i vinter då det förmodligen blir en ny topp från en sugmotor med andra kammar, och ny turbo med twin entery så ska förhoppningsvis effekten och laddtrycket komma längre ner i registret. Upptäckte även framåt slutet av kvällen att batteriet skvimpade ut syra så det blev till att åka hem tidigare än tänkt och sanera, nu sitter det ett gel-batteri på plats så nu ska det problemet vara borta. Tiden blev 1,12,7 som bäst på de varv jag mätte, sista vändan jag körde hade tidtagaren slagit av sig så då blev det inte några tider. Var även en extra chikan av koner på E4:a-rakan för att det skulle vara tillåtet att köra med gatreggade bilar. Finns nog en hel del tid att kapa när jag vant mig mer med bilen och fått göra lite justeringar. Vad det gäller fjädrarna så var det inte det som var felet, hade snetänkt när jag ritade rockerna till i bak så fjädringen blev omvänt progressiv, hjulkonstanten blev alltså mindre ju längre in den fjädrade men det fixades med nya rockers. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Våra race- och banåkarbilar Ajdén Mk III -2014 | << 1, 2, 3 ... 27, 28, 29, 30 >> 14 besök senaste veckan (388613 totalt) |