Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 180zx S12 1988
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (17694 totalt)
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
Tja!

Vi kör igång direkt med mitt Nissan 180zx S12 1988 projekt!!


Efter att ha hållit på ett tag med min E30 med rörrams golv och cheva V8 på 5,7 liter så insåg jag att det projektet kommer inte bli klart på dom närmaste 2-3 åren. Så jag ställde det projektet på sidan för tillfället, och jag kände att jag ville ha en Drifting bil så snart som möjligt!. Så jag kollade runt lite efter bilar som är lämpliga inom drifting! ville ha en bil med lite old school känsla och som är bakhjulsdriven så klart och billig att köpa, Dock ville jag absolut inte ha nån volvo!

Hittade en enda nissan 180zx S12 ifrån 1988 på blocket för en billig peng utan motor och låda, med stålomspunna bromsslangar och sänkningsfjädrar, ringde snubben och han berättade lite om att den va fin i skicket och att den var skrapad och målad under och massa andra grejer. Killen lät vettig som fan över telefon så jag bad han mmsa lite bilder på den och den såg rätt fin ut på bild.

Jag och Filip Lindström bestämde oss för att åka iväg och kolla på den, och den va mycket mycket finare än vi väntat oss!! den negativa va att det saknades kåpor över lamprona fram, rutan hade en spricka och ena bakljuset var trasigt, vet att det är lite halvjobbigt att få tag på delar till denna modell då den inte är jätte vanlig, men jag köpte den och kände mig rätt nöjd faktiskt ändå!

Kom hem och började kolla igenom bilen lite nogrannare och såg då att den va riktigt fin i hela karossen, förutom att framskärmarna va ruttna så dom ska kastas!,




Så här ser planen ut för bilen:

Motor:
B230fk med olje sprut på kolvarna
Svarvade FK kolvar med nya kolvringar
H-profil stakar ifrån L-M-R.se
Genomgången 531 topp som kommer portas inom kort!
VX3 kam tillfälligt med som kommer bytas ut
Alla lager, packningar, och packboxar nya ifrån skruvat.se
Egenbyggt grenrör då ingen färdigköpt kommer passa i motorrummet
Egenbyggt insug med rakaspjällhus ifrån timos motor!
Turbo är inte bestämt än
Spridare är inte heller bestämt
Ordentligt soppa system
MS1V3 just nu men kommer bytas till VEMS

(motorn håller på att byggas ihop just nu så förändringar kommer ske hela tiden)

Koppling/svänghjul:
Lättat svänghjul med passande tryckplatta,
4-puck sinter lamell

växellåda:
Alpina B6 växellåda
Egen byggt spakställ


Kaross:
Kommer försöka hålla den rätt orginal i utseendet
Ombyggd torpedvägg då motorn skulle få plats och hamna så långt bak som möjligt
reservhjulsbaljan kommer kapas ur och i ska en fuel cell
Helbur kommer införskaffas

hjulupphägning/bromsar:
Riktigt feta Yellow-speed bromsar ifrån risetrade.se
Egen byggda coilovers
egen svarvade alu bussningar
XXR 002 Fälgar ifrån nipotrading.se


Övriga sakar jag har/ska skaffa mig!
Helbur [ ]
Två sportstolar [V]
Moca ratt [V]
Hydraliskhandbroms [V]
coilovers [ ]
Ordentligt diffad [V]
Måla lite mera under hela bilen [V]
polera upp bilen ordentligt [ ]
Fuelcell [ ]
Batteriet bak flyttat [V]
Rensad inredning [V]
Alu dörrsidor [V]
Glasfiber framskärmar [ ]
Flasfiber huv [ ]


OBS: detta är enbart en plan på hur bilen kommer byggas! Givetvis kommer förändringar ske hela tiden!



här är bild på när vi precis inrullat in den i garaget!


Tomt motorrum, väldigt smutsigt på bilderna!



Plockade bort hjulen och såg att bromsoken också är ny renoverade! (ingenting säljaren sa! )



Rev ur all inredning ifrån B-stolpen och bakåt och började måla svart (anledningen till det är att svart är en färg som inte bländar så mycket)



Har lackat på det svarta under listerna lite, ska på med ett lager till och sen lite klarlack


Ska måla på ännu mera under bilen!


Som den ser ut invändigt i dags läget!


Har stått stilla ett tag med bilen då vi bygger garage!
Dock tog jag och köpte en till S12 med motor, och lite andra grejer jag behövde, men karossen va helt rutten så den blir att skrota (inredningen finns kvar om nån är intresserad!)


Tog och polerade upp bilen lite! lackade fälgarna och på med sponsor dekaler!


Gjorde klart ena dörrsidan! (Fortfarande med elhissar!)



Så här ser liket ut just nu!



Jätte stor orginal turbo


Inredningen har det inte hänt mycket i! Har slängt dit en stor strömbrytare bara




Lyfte ur motorn ur reservdels bilen och stoppade ner den i min vita kaross



orginal motorn rasade jag (med flit faktiskt), jag ville se vad den höll för och det va inte1,5 bars laddtryck och 8000rpm! :P

Fick tag på en volvo 945 Ltt utav en polare som jag tog motorn ur och började montera ner i nissan.
Var tvungen att kapa upp hela torpedväggen för att få bak och ner motorn tillräckligt.
Bygga om växellådstunneln, och en massa andra saker!



Ny motorn håller på att test monteras



äntligen nere på sin rätta plats


Skööönt!!



Fick lov att svarva en hylsa mellan medbringaren och kardan
Ska svetsas runt om och sen balanseras


Här är bild när jag började med torpedväggen och kardantunneln






Köpte mig ett MS1V3 sprut!
Dock va jag tvungen att göra om hela kabelhärvan då den såg förjävlig ut,
Och boxen är tvungen att lödas om



Ny kabelstam gjordes när motorn var monterad!


Nu är motorn ur lyft igen och är isär tagen för renovering!


Blocket innan tvätt


Kolvarna rengjorda noggrant!, nu återstår enbart svarvning utav dom


531 topp med VX3 kam. ny renoverad inslippade ventiler


Motorn i luttvätten på farsans jobb


Blocket ny målat och snart klart!


Staydirt.com dekal på ventilkåpan såklart!

www.staydirt.com kommer sponsra mig med dom rätta kläderna!



Lite nya stolar! ska väll troligen byta till lite bättre märke snart!


stolar och ratt! Dock gammal bild innan växellådstunneln byggdes om
Samt att mattan är ut tagen!


dörrsidor klara ska dock ta bort dekalerna!


S13 ok fram, Dom ska bytas till nått värre när motorn och drivlina är 100% färdigt om inte nån riktigt bra sponsor hjälper mig




Bilen körde bort ifrån garaget idag.
Har sagt upp garaget pga skit dåligt kontrakt ifrån nya hyresvärlden!
Vi fick inte hålla på med heta arbeten, samt att vi enbart fick göra mindre reparations och justerings arbeten så som byta tändstift, däck osv.... inte riktigt vad vi sysslar med i garaget :P..

Inga problem! har nytt garage på gång så det kommer lösa sig inom en väldigt snar framtid



Bilen står förtillfället hemma i garaget men kommer flyttas i veckan till farsans jobb!
Polaren framför bilen med rätt märke på tröjan! Staydirt.com



Har målat massa delar till motorn nu!
Använder hellre hammarlack än sprayburk då hammarlacken är mycket hållbarare


Insugen målat och klart.


generator och servopumps fäste fördig målat!


Nu är blocket nästan färdigt



Har fått mina lager, packningar, packboxar bultar och kolvringar nu ifrån min sponsor skruvat.se!



ett härligt paket ifrån skruvat.se:D
www.skruvat.se kommer sponsra mig min diverse motor delar!



Har monterat nya ramlager och monterat vevaxeln, Dock ska jag byta ramlager bultar till nya ARP bultar!


Äntligen börjar det se ut som en motor igen .
kolvarna blev in lämnade på svarvning, toppen på planing och dom ska få borra ur lite dåliga pinbultar



nu har jag har kommit en liten bit närmare en färdig motor!

Så fort kolvarna är tillbaka så ska kolvringar slipas in och sen ska kolvar och stakar viktas tillsammans!
Toppen kommer nog lämnas in på en lätt portning!

Har fått sköna besked ifrån www.l-m-r.se!
Dom kommer hjälpa mig i byggandet och jag har nu fått hem vevstakar, kamremskit och vattenpump ifrån dom!


Vevstaken med lager och ARP bultar:D


En ordentlig kamrem ifrån l-m-r.se!


Nu börjar det lika en motor:D



Har provmonterat motornskabelhärva Har en stor kontakt mellan motor och chassie som gör det väldigt enkelt att lyfta ur motorn!



Har monterat på nya vattenpumpen nu!


Lite omgjord oljesticka, orginalet var för långt och tog i torpedväggen


Nu är kallsidan så gott som färdig


Jag håller på att göra ett nytt olje rör som går mellan motor och oljepump!
Min oljepump är ju vriden bakåt så motorn kunde hamna så lågt som möjligt


Har dock lite funderingar över insuget!
Funderar på orginal insug med ett 59mm spjällhus
Eller raka separataspjällhus med ett eget plenum!



jag har glömt att nämna att ni måste in och kolla på min FB sida också!
http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

Det som hänt idag är att jag målat lite mera på motorblocket samt gjort om oljepumpen lite så den ger bättre flöde!

Jag har funderat en massa över vilken växellåda jag ska använda mig utav och har nog bestämt mig nu! Äntligen!!
Kommer nog bli en som www.l-m-r.se ska få svetsa ihop åt mig!!

ska även försöka beställa diverse små saker till bilen ifrån skruvat.se och till mig själv ifrån staydirt.com!




Har snackat lite med risetrade.se och dom kommer hjälpa mig med riktigt feta bromsar till bilen!
304x26 mm skivor med 4-kolvs ok med märket yellow-speed som risetrade.se säljer


Och nipotrading kommer fixa riktigt snygga fälgar åt mig! dom kommer passa perfekt till min bil tror jag



Jag håller även på att ta fram ett design förslag på foilering utav bilen, och frågan jag ställer mig själv är om jag ska köra clean old school lock eller foilering?
Vad tycker ni? är jag helt ute och cyklar eller är det hyftas? Jag har gjort en liten grej i det fantastiska programet paint :P Givetvis så gör dekor firman det mycket, mycket bättre och dom kan det där med design!


MVH ante!

Vill tacka mina Sponsorer:
Risetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
Timosmotor.se
L-M-R.se
Nipotrading.se

http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
Satt hela kväll igår och försökte forska fram om AE86 framvagns delar passar på nissan S12?

Någon som har koll på de?

Techno Toy tuning har nämligen massa bra grejer!
Tänkte Beställa massa grejer så snart som möjligt ifrån dom !


Örjan ifrån risetrade.se är just nu på SEMA show! riktigt kul för han!
Så fort han kommit hem så skickar han Big brake kittet till mig!


Har suttit hela kvällen och hållit på med lite förslag på hur dekalerna ska se ut på bilen!
Blev hyfsat nöjd iaf då jag använde paint :P




Tror detta kommer bli hyfsat bra

MVH ante!

Vill tacka mina Sponsorer:
Risetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
Timosmotor.se
L-M-R.se
Nipotrading.se

http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2742



Toyota delar tror jag går dåligt... Däremot passar S13 och S14 grejer rätt bra!

Kör du med kompletta S14 ben så får du dessutom ganska mycke mer styrvinkel vilket knappast skadar om du ska åka drifting

Jag hade själv en S12 för.. få se nu... 6-8 år sen typ. Tanken med den var också att bygga drifting bil men intresset försvann och bilen såldes halvklar men körbar. Däremot kommer jag fortfarande ihåg att S14 coiloverben fram, 300zx bromsar runt om och s13 coils bak var en relativt enkel operation för att få klart mer styrvinkel, justerbar höjd och Bra bromsar

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Som Cassuies säger, inget från TOYOTAn passar förutom fälgarna.

Men vart är hardyskivan på kardanbilden ?

Kul bygge i övrigt, lycka till

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
hej kristian,

Dom säger att coilovers passar ifrån nissan S12 till AE86 och då borde det vara värt om också?
Samt att framvagns delarna ser iaf ut att vara identiska :O

Men om ni säger att det inte passar så tror jag er

Hardyskivan är inte monerad på bilden då jag enbart provade om hylsan passade över kardan.




MVH andreas

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2742



cevil90 skrev:
hej kristian,

Dom säger att coilovers passar ifrån nissan S12 till AE86 och då borde det vara värt om också?
Samt att framvagns delarna ser iaf ut att vara identiska :O

Men om ni säger att det inte passar så tror jag er

Hardyskivan är inte monerad på bilden då jag enbart provade om hylsan passade över kardan.




MVH andreas


S13 och S14 passar ju båda 2 garaneterat och dom delarna kan väl inte vara dyrare? Både S13 och S14 ger mer styrutslag också, S14 mer än S13

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Hur mycket tror du bilen kommer väga raceklar? Måste ju vara perfekt med en trimmad rödmotor i ensån bil thumbs up
Skaplig effekt. Låg vikt (gissar en bit under ett ton?) och framförallt bra körbarhet/tillförlitlighet!

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
knotan skrev:
Hur mycket tror du bilen kommer väga raceklar? Måste ju vara perfekt med en trimmad rödmotor i ensån bil thumbs up
Skaplig effekt. Låg vikt (gissar en bit under ett ton?) och framförallt bra körbarhet/tillförlitlighet!


Hej kontan!
Jag tippar på strax under ett ton, då dom tydligen är rätt tunga dessa bilar (Vad jag hört iaf)

Siktar ju på cirkus 450hk och under 1000kg! och det kommer nog bli väldigt roligt!

MVH ante

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2742



Dom ska väga 1150-1200kg original, men jag vet av egen erfarenhet att det är rätt mycke asfaltmatta i kupen och inredningen är rätt tung så strax under 1000kg "tjänstevikt" borde inte vara omöjligt

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
Cassius skrev:
Dom ska väga 1150-1200kg original, men jag vet av egen erfarenhet att det är rätt mycke asfaltmatta i kupen och inredningen är rätt tung så strax under 1000kg "tjänstevikt" borde inte vara omöjligt


Hej!
Okej riktigt roligt med kunniga personer :-)
Och all inredning och asfaltsmattor är borta så under 1000 borde det bli :-)

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
Tja!

Har inte hänt jätte mycket sen sista uppdateringen, Men jag har gjort mitt ett växellänkage så man får dom där riktigt tighta lägena

Jag håller även på att skissa på att bygga egna ställbara framvagns delar samt egna coilovers

Ska försöka lägga upp en bild i kväll med växellänkaget!

Jag har även skrivit kontrakt med en del utav mina sponsorer nu också! Ska man köra seriöst så ska allt runt om vara seriöst

MVH andreas

Vill tacka mina Sponsorer:
Risetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
Timosmotor.se
L-M-R.se
Nipotrading.se

http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
tjennare!

Har fixat en ny topp nu! den ser riktigt fint ut (på bilderna iaf) har nämligen inte fått hem den än
Blir en små portad 530 topp grupp-A kanaler, Så fort jag får hem den så ska den plockas isär och göras iordning ordentligt, ska lämnas in på en gat/ lätt race portning samt att ventiler och sånt ska göras iordning:D


Ska ta bort alla pinbultar och buta ut emot nya och fina


den är nyplanad, men den ska såklart in på kontroll planing!


Grupp-a, ska kolla upp om "vanliga" spridare funkar i dessa hål. Då blir det 8 spridare


Avgaskanalen, som sakt så ska den in på en bättre portning,


insugs kanalerna!



Är det nån som har information om grupp-A toppar så får ni gärna dela med er om dom

MVH Andreas

Vill tacka mina Sponsorer:
Risetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
Timosmotor.se
L-M-R.se
Nipotrading.se

http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



Tjipp.

Kul med en S12:a =)
Jag har en som står och väntar på att jag ska få skeppat iväg min Skyline.
Bur och lite roligt ligger och väntar.

Är det något du undrar över om S12:an så är det bara att fråga

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
Nikel skrev:
Tjipp.

Kul med en S12:a =)
Jag har en som står och väntar på att jag ska få skeppat iväg min Skyline.
Bur och lite roligt ligger och väntar.

Är det något du undrar över om S12:an så är det bara att fråga



Hej!

Vart köpte du din bur?
Har funderat på en finess bur men dom känns så jävla dyra.

Har du byggt på en 180zx eller ska du bygga på en nissan?

MVH ante

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15489



cevil90 skrev:
Nikel skrev:
Tjipp.

Kul med en S12:a =)
Jag har en som står och väntar på att jag ska få skeppat iväg min Skyline.
Bur och lite roligt ligger och väntar.

Är det något du undrar över om S12:an så är det bara att fråga



Hej!

Vart köpte du din bur?
Har funderat på en finess bur men dom känns så jävla dyra.

Har du byggt på en 180zx eller ska du bygga på en nissan?

MVH ante


Jag mätte upp hur jag ville ha min bur och skickade ritningarna till Guss (Gunnarsjö Svets och Smide).
Tror jag gav runt 4-5000 för den.

Den ska in i min 180zx, projektet har dock stått still i ett par år och jag handlade på mig en Skyline med för att få ännu mindre tid över.
Sen blev det ett par motorcyklar också

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
Hej!

Den nya toppen tillsnyggad!
Alla ventiler blästrade och sen in slipade och sen kontrolerat tätheten i ventilsätena,
toppen tvättad i luttvätten för att göra rent den grovt, och sen in i smådels tvätten för att göra rent i alla olje och vatten kanaler,sprayad med riktigt värme tålig färg,
Jag har även bytt tätningar också så nu är toppen som ny!

Va förbi en duktig motorbyggare i södertälje och kontrollerat portningen så den va ok och dom sa att det va en gat/race portning och toppen är god för runt 450-500hk

VX3 kamaxeln monterad men kommer nog inte sitta där länge till då jag håller på att kolla runt lite angående special slipad kamaxel



insuget fick sen en omgång med blästern samt matchportning till toppen!
Tänkte köra orginal insug första året då den funkar upp till 500hk ungefär, läste nämligen om en kille här på garaget som körde 500hk och orginal insug



Spridar hålen i toppen, tänken är att köra med mindre CC på två spridare istället för att köra med spridare med högt CC som är ofta riktigt dåliga sprutbild.



Avgaskanalerna+avgastempsgivarhålen



har setat och läst ihjäl mig angående placeringar på spridare, turboaggregat och grenrörs byggen, så nu har man mera kunskap och jag tror motorn kommer bli ett litet kraft monster när jag är klar .

(mina spridar placeringar är rätt optimala, det vill säga så att spridaren i toppen sprutar rakt ut över hela ventilens insida, om man ska ha en motor som ska gå riktigt fint på mellan och hög regi
ster)
riktigt högvarviga/högefektiga motorer ska man ha en spridaren hyfsat nära ventilen och en spridare lång bort ifrån ventilen gärna utanför insugsrunnern för att få en så fin blandning som möjligt

Och anledningen till att man har dubbla spridare är för att man kan ha mindre CC på spridarna som ger en mycket finare sprutbild än spridare med höga CC som ger en sprutbild som liknar en vattenslang.

Någon som har andra synpunkter?

MVH andreas

Vill tacka mina Sponsorer:
Risetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
Timosmotor.se
L-M-R.se
Nipotrading.se

http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
Tavi
Gnesta
Här sen Aug 2008
Inlägg: 101



ser riktigt bra ut , kul o se den sladda i sommar

_________________
//Johan Taavitsainen
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
I fredags så hämtade jag fälgarna ifrån www.streetwheels.se!
Och jag har änligen fått tummen ur !@#%¤$ och fraktat upp bilen till farsans jobb för att kunna svetsa klart torpedväggen!


Fälgarna är XXR002 16X8 ET0, Kommer sitta riktigt fint! Ska slänga på R888 fram och några driftingdäck bak



Bilen lastas av in på farsans jobb! Riktigt skönt att kunna använda riktiga verktyg och fri tillgång till allt man behöver


Time to svetsa!


Nästan färdig!


Jag hade inte riktigt tid att montera fälgen med här är en litet titt på hur det ser ut!
(Jaaa ljuddämparen ska kastas!)

Nu har bilen äntligen fått ett nytt hem!
Den står nu i min fasters 3 bils garage tillsammans med en gammal fin buick!
Kommer nog bild under nästa helg, då även fälgarna ska provas ordentligt
Samt att jag pratade med Örjan på www.risetrade.se idag angående bromsarna, Så nu är dom beställda och kommer om va 3-4 veckor!


MVH andreas

Vill tacka mina Sponsorer:
Risetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
Timosmotor.se
L-M-R.se
streetwheels.se

http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
cevil90
Trosa
Här sen Dec 2010
Inlägg: 21


Trådstartare
Hej!

Nu är bromsarna på väg enligt www.risetrade.se och det känns riktigt bra:D
Grenrörs delar ifrån www.l-m-r.se är också på väg!

Jag har även varit och provmonterat fälgarna nu och det kommer bli riktigt porrigt!






Jag tror det blir bra:D




Har fixat med karossen hela veckan så den är så gott som färdig!


Har kittat alla svetsskarvar och målat med invändigt och utvändigt!



Växelspaken och handbromsspaken provmonterade, ska dock göra växelspaksknoppen mindre och växelspaken ska göras snyggare i alu!



Har slängt på några sponsordekaler!
www.l-m-r.se
www.staydirt.com


Har även köpt mig en 50mm wastegate!
Så nu väntar jag bara på att mina grenrörsdelar så jag kan börja bygga


Lite ventilation till toppen!

och lite ventilation till blocket. Dock så ska det på en slang så det kommer upp en bra bit eller en catchtank




MVH andreas

Vill tacka mina Sponsorer:
Risetrade.se
Staydirt.se
Skruvat.se
Timosmotor.se
L-M-R.se
streetwheels.se

http://www.facebook.com/Nissan180zxB230TurboProjekt

_________________
Andreas Törnqvist
Citera
Tommy^_
Norrköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 38



spännande bygge helt klar! Väldigt snygga fälgar också thumbs up
Vevhusventilation måste fråga om du har suttit en klack ner mot oljedrevet så det inte hoppar ur?
Ett tips är att fixa en catchtank med filter på istället Volvo motorer kan spy endel olja om du laddar på ordentligt tyvärr

_________________
//Tommy Fredriksson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Separat vätskebehållare kommer ej funka i längden till handbromsen tyvärr.

gör "rätt" genom att dra en icke trycksatt 10mm slang från orginalbehållaren
i motorrummet tillbromsen, & skaffa en back/fördelningsventil från Sellholm/KLRacing

mvh K
GOD JUL

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 180zx S12 1988
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (17694 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande