Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
STULEN: BMW M5 E34 3.6 -90! Stockholm/Vallentuna
2 besök senaste veckan (2229 totalt)
erssn
Täby
Här sen Nov 2012
Inlägg: 4


Trådstartare
Hej, natten mellan lördag och söndag stals en av familjens bilar från min fars företag i vallentuna. Bilen har regnr OLE903 och var avställd vid stölden. Det stod en antal bilar ivägen för carporten där bilen stod som personerna har flyttat på på olika sätt. De har sedan bogserat eller puttat upp bilen för en backe för att sedan förmodligen plockat upp bilen på en biltransport eller dylikt.

Jag ber om er hjälp! Hittelön utlovas till den som delger information som leder till att bilen återfinns!

Bilen är väldigt speciell och skiljer sig från "vanliga" m5or, den är svensksåld och har endast gått 11500mil. Skodd med ovanliga, nyrenoverade Borbet B fälgar i 17".

Förmodligen kommer bilen att plockas ned och motor+vxllåda användas till nåt turboprojekt eller dylikt då dessa motorer är eftertraktade, dvs en S38B36.

Om någon som läser denna tråden får nys om att en sådan motor eller övriga tänkbara delar från bilen är till salu, tveka inte att kontakta, PM eller ring på 072225442!


Bilder nedan:



Alltså, vet ni något? ring på 0722225442! REGNR: OLE903

HITTELÖN UTLOVAS!

Stort tack på förhand, bilen är värd oerhört mycket för min far.

MVH
Lucas Ersson

_________________
Lucas Ersson
Citera
erssn
Täby
Här sen Nov 2012
Inlägg: 4


Trådstartare
Liten update:

Har fått tag i en övervakningsfilm där man ser händelsen, får se om det ger något.
Håller er uppdaterade om det händer något.

_________________
Lucas Ersson
Citera
erssn
Täby
Här sen Nov 2012
Inlägg: 4


Trådstartare
Jag har goda nyheter! Polisen följde upp våra tips och misstankar och gjorde en rannsakan i ett garage där de bland annat hittade vår bil! Enligt polisens stöldtekniker var bilen oskadad, rattlåset bör dock vara brutet. Men bilen står hos polisen för undersökning nu! tack för all hjälp och alla tips!

_________________
Lucas Ersson
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



erssn skrev:
Jag har goda nyheter! Polisen följde upp våra tips och misstankar och gjorde en rannsakan i ett garage där de bland annat hittade vår bil! Enligt polisens stöldtekniker var bilen oskadad, rattlåset bör dock vara brutet. Men bilen står hos polisen för undersökning nu! tack för all hjälp och alla tips!


Härligt! thumbs up
Är väl tyvärr ganska ovanligt att det går så här bra, men skönt att er bil kom till rätta på bästa sätt!

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kul för er, hoppas de kan bevisa vilka som gjorde stölden också

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
erssn
Täby
Här sen Nov 2012
Inlägg: 4


Trådstartare
Mats Th skrev:

Härligt! thumbs up
Är väl tyvärr ganska ovanligt att det går så här bra, men skönt att er bil kom till rätta på bästa sätt!


Ja tur har vi haft, måste ändå ge en stor eloge till polsien, när man hör om liknande fall så brukar de lägga en anmälan och sen inte göra ett smack.

steffe skrev:

Kul för er, hoppas de kan bevisa vilka som gjorde stölden också


Det är nog inga problem, faktum är att den misstänkte personen tidigare har jobbat på min fars företag och han hade ställt bilen i ett garage han hyr. Förutom bilen hittade de även lite andra oärliga ting med höga värden, så han åker nog dit ordentligt.

_________________
Lucas Ersson
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



thumbs up

Kul att få läsa om en sån här historia med lyckligt slut för en gångs skull.

Extra bra om förövaren åker fast så kanske andra slipper få sina saker stulna också.

_________________
Martin Öberg
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Wow! Kul å höra att den verkar komma till rätta men framför allt kul att ni är nöjda med polisens insats. Som sagt, det hör ju till ovanligheterna.

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6260



En eloge till farbror blå är på sin plats ibland.

Solskenshistoria.

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
STULEN: BMW M5 E34 3.6 -90! Stockholm/Vallentuna
2 besök senaste veckan (2229 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande