Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Anmälan Timeattack.nu 2013
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (41287 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



HondaJalle skrev:
Hittar inga regler för club challenge? Samma som förra året?


De är de vi alla går och väntar på...

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465



Wärhner skrev:
HondaJalle skrev:
Hittar inga regler för club challenge? Samma som förra året?


De är de vi alla går och väntar på...


Det är klart nu. håll koll på hemsidan så kommer det upp under dagen skulle jag gissa på.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 103



Kommer banorna vara fulla av koner och chikaner för att upprätthålla regelverket med max 120km/h??
Eller har jag missat något??

_________________
John Kraft
Glidare: Honda NSX
Banbil: Honda S2000 kompressor.
Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 753



Ja för club och club Ch kommer dom nog vara det ja.

Skulle bli förvånad annars.
Bara bra för mig dock haha

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 753



Endast 15st i finalerna ja.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Tobias Nyström skrev:
plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?


+1 på denna

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 753



Supramannen skrev:
Tobias Nyström skrev:
plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?


+1 på denna



Läs mitt inlägg ovan.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



När jag räknar ihop det blir det ca 30 i alla klasser. Om man skulle va 50. Då måste det funnits plats till ca 20 till.

Jag vet 2 som ville vara med men aldrig fick besked

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Anton-Dekorteknik skrev:
Supramannen skrev:
Tobias Nyström skrev:
plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?


+1 på denna



Läs mitt inlägg ovan.


Hej Anton,

Ditt inlägg ovan svarar inte på någon av mina frågor... jag skriver dem igen numrerade och tydligt:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 753



Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Supramannen skrev:
Tobias Nyström skrev:
plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?


+1 på denna



Läs mitt inlägg ovan.




Hej Anton,

Ditt inlägg ovan svarar inte på någon av mina frågor... jag skriver dem igen numrerade och tydligt:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?


Det jag svarade på var att du skrev att det var 15 tävlande och borde finnas 25 platser över (antar att du menar 35)
Jag skrev då att det var 15st i finalerna alltså det var inte 15 bilar totalt.

Har du skickat något mail till Robin, Ralph eller Micke?

Finns även startlistor att kolla på om man är intresserad av vilka som anmälde sig.

Men även om det fattas några platser så är det ju inget krav att dom fylls från någon.
Svarar nu nog för alla TÄVLANDE att vi ser hellre att dom gör som nu att lägga tiden på tävlingen och dom
som tävlar i serien än andra som bara vill köra en gång.
För läggs det tid på det så är det annat som får stryka med.

Vi (dekorteknik) skippade både uppvärmning och träning bara för att hjälpa så många som möjligt få på dekalerna istället.

Alla som var på plats vet hur bra detta event var och kommer bli mera rutin för varje tävling nu så
kommer flyta på ännu bättre nästan gång.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



20 platser över borde funnits

Måste ju generera mer intresse för serien och allt vad det betyder även om inte alla köra hela serien.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Anton-Dekorteknik skrev:
Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Supramannen skrev:
Tobias Nyström skrev:
plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?


+1 på denna



Läs mitt inlägg ovan.




Hej Anton,

Ditt inlägg ovan svarar inte på någon av mina frågor... jag skriver dem igen numrerade och tydligt:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?


Det jag svarade på var att du skrev att det var 15 tävlande och borde finnas 25 platser över (antar att du menar 35)
Jag skrev då att det var 15st i finalerna alltså det var inte 15 bilar totalt.

Har du skickat något mail till Robin, Ralph eller Micke?


Hej,

när jag tävlat har alla deltagare vart med i resultatlistorna, så jag antog att det bara var 15st startande, my bad! Jag lägger till några frågor till till listan:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?
3. Hur många platser finns det till varje tävling?
4. Hur många startande var det på Rudskogen?

Jag har mailat massa med Ralph (och dig) om att få min bil godkänd, vilket jag fått (det är awsome!). Men eftersom ni aldrig skriver hur man anmäler sig så är det svårt att delta tyvärr.

Edit: så här kan en bra inbjudan se ut: http://www.sportvagnsmeeting.se/wp-content/uploads/2012/03/Inbjudan_20 . . . .

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 753



Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Supramannen skrev:
Tobias Nyström skrev:
plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?


+1 på denna



Läs mitt inlägg ovan.




Hej Anton,

Ditt inlägg ovan svarar inte på någon av mina frågor... jag skriver dem igen numrerade och tydligt:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?


Det jag svarade på var att du skrev att det var 15 tävlande och borde finnas 25 platser över (antar att du menar 35)
Jag skrev då att det var 15st i finalerna alltså det var inte 15 bilar totalt.

Har du skickat något mail till Robin, Ralph eller Micke?


Hej,

när jag tävlat har alla deltagare vart med i resultatlistorna, så jag antog att det bara var 15st startande, my bad! Jag lägger till några frågor till till listan:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?
3. Hur många platser finns det till varje tävling?
4. Hur många startande var det på Rudskogen?

Jag har mailat massa med Ralph (och dig) om att få min bil godkänd, vilket jag fått (det är awsome!). Men eftersom ni aldrig skriver hur man anmäler sig så är det svårt att delta tyvärr.



Gjorde en update ovanför efter du svarat. hehe

Men jag svarar som tävlande och jag är inte inblandad med anmälningar till förare på något sätt
utan jag svara på det som finns redan utlagt på facebook eller TA.nu

Ursäkta om ni fått det intrycket att jag är inblandad så långt, dock så har vi gått in som sponsorer i år
med dekor m.m.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Anton-Dekorteknik skrev:
Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Supramannen skrev:
Tobias Nyström skrev:
plato skrev:
finns de någon möjlighet att kunna köra någon deltävling? eller är ALLT fullt?


Jag ser att det bara var 15 bilar i resultatlistorna ifrån idag, så det borde finnas 25st "wildcard" platser för oss som inte vill köra hela serien?

Kan nån ifrån timeattack bekräfta?

Berätta gärna hur man anmäler sig till dom enstaka tävlingarna och vad det kostar?


+1 på denna



Läs mitt inlägg ovan.




Hej Anton,

Ditt inlägg ovan svarar inte på någon av mina frågor... jag skriver dem igen numrerade och tydligt:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?


Det jag svarade på var att du skrev att det var 15 tävlande och borde finnas 25 platser över (antar att du menar 35)
Jag skrev då att det var 15st i finalerna alltså det var inte 15 bilar totalt.

Har du skickat något mail till Robin, Ralph eller Micke?


Hej,

när jag tävlat har alla deltagare vart med i resultatlistorna, så jag antog att det bara var 15st startande, my bad! Jag lägger till några frågor till till listan:

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?
3. Hur många platser finns det till varje tävling?
4. Hur många startande var det på Rudskogen?

Jag har mailat massa med Ralph (och dig) om att få min bil godkänd, vilket jag fått (det är awsome!). Men eftersom ni aldrig skriver hur man anmäler sig så är det svårt att delta tyvärr.



Gjorde en update ovanför efter du svarat. hehe

Men jag svarar som tävlande och jag är inte inblandad med anmälningar till förare på något sätt
utan jag svara på det som finns redan utlagt på facebook eller TA.nu

Ursäkta om ni fått det intrycket att jag är inblandad så långt, dock så har vi gått in som sponsorer i år
med dekor m.m.


Ja nu har jag blandat ihop dig och Robin tror jag.

Du skriver att det finns anmälningslistor att titta på, vart hittar jag dem? Skulle vara kul att se

Kan nån som faktist är arrangör av Timeattack svara på frågorna nedan?

1. Hur anmäler man sig till en tävling?
2. Vad kostar det?
3. Hur många platser finns det till varje tävling?
4. Hur många startande var det på Rudskogen?

Sen självklart tror jag att det skulle vara kul att komma på en av tävlingarna, annars skulle jag inte fråga så mycket!
Men jag kan inte ens åka som det är nu för att enda sättet att vara med var att anmäla sig innan Julafton, och då var min bil inte godkänd att vara med. Nu när jag fått bilen godkänd så finns det inget sätt längre att anmäla sig, därför försöker jag få reda på hur jag ska gå tillväga. Vare sig jag vill köra alla tävlingar eller inte... Rudskogen hade vart kul, men som sagt, man kunde inte anmäla sig ens...

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Som Tobias säger

Måste det ju kunna va möjligt att medverka emellertid ett par tävlingar alla kanske inte har möjligheten alla.. Och hur ska man bli intresserad om man aldrig får chansen ?

Tror många kommer få blodad tand om man bara får chansen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 753



Supramannen skrev:
Som Tobias säger

Måste det ju kunna va möjligt att medverka emellertid ett par tävlingar alla kanske inte har möjligheten alla.. Och hur ska man bli intresserad om man aldrig får chansen ?

Tror många kommer få blodad tand om man bara får chansen



Jag tror som dom flesta andra sporter, att man börjar träna i detta fall på alla dom hundratals banåkningar som finns runt om i landet och se om det är något för personen och varför inte åka på en tävling och kolla för att känna på den underbara stämningen på plats?

Eller gör som många många andra i serien detta år och chansa och
jag har fortfarande inte hört någon som ångrat sig väl på plats.
Det ser man ju även då anmälningar blev fulla rätt snart till serien.

Bilsport gav väll också en chans till Time Attack i ett av sina event förra året.
Så finns all chans i världen om man bara vill och vågar.

Jag ser inte riktigt problemet om vissa deltagare inte kan åka på alla tävlingar.
Detta är ju faktiskt en serie inte en rad av event.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Anton-Dekorteknik skrev:
Jag ser inte riktigt problemet om vissa deltagare inte kan åka på alla tävlingar.
Detta är ju faktiskt en serie inte en rad av event.


Hej,

jag hör vad du säger, och om man vill ha bara folk som är med i hela serien så är väl det ok, men då borde man gå ut med det tydligt istället för att inte svara på frågorna som ställs.

Gjorde en liten jämnförelse med SPVM och om man skulle tvinga andra tävlingsserier på samma sätt skulle Roadsport A, B och C har totalt 9st deltagare under 2012 istället för 44st. Modsport I,II, och III skulle ha 6st deltagare istället för 22st. Och då har jag INTE räknat med dom som bara kört en tävling under året.

Kom gärna ihåg att det inte alltid handlar om att våga eller vilja, utan begränsningen är oftast pengar eller tid.

Hoppas att Ralph eller nån ifrån timeattack styr upp det här lite så man får klartecken... Jag vill att vi ska ha en bra timeattack-serie i Sverige!

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465



Tobias Nyström skrev:
Anton-Dekorteknik skrev:
Jag ser inte riktigt problemet om vissa deltagare inte kan åka på alla tävlingar.
Detta är ju faktiskt en serie inte en rad av event.


Hej,

jag hör vad du säger, och om man vill ha bara folk som är med i hela serien så är väl det ok, men då borde man gå ut med det tydligt istället för att inte svara på frågorna som ställs.

Gjorde en liten jämnförelse med SPVM och om man skulle tvinga andra tävlingsserier på samma sätt skulle Roadsport A, B och C har totalt 9st deltagare under 2012 istället för 44st. Modsport I,II, och III skulle ha 6st deltagare istället för 22st. Och då har jag INTE räknat med dom som bara kört en tävling under året.

Kom gärna ihåg att det inte alltid handlar om att våga eller vilja, utan begränsningen är oftast pengar eller tid.

Hoppas att Ralph eller nån ifrån timeattack styr upp det här lite så man får klartecken... Jag vill att vi ska ha en bra timeattack-serie i Sverige!


Först vill jag bara påpeka att det inte ligger någon prio på att svara på forumsinlägg utan vi svarar först och främst på mail.

Om du vill köra så skicka ett mail till Ralph och skriv att du vill vara med.
Jag vet inte vad det kostar då det inte är jag som håller i dom bitarna.

Varför skrev du aldrig att du ville vara med å köra när du fick din bil godkänd ?

1. Hur anmäler man sig till en tävling? ----- <man skickar mail till Ralph
2. Vad kostar det? ----- vet ej.
3. Hur många platser finns det till varje tävling? vet ej.
4. Hur många startande var det på Rudskogen? Många han inte klart och det blev runt 35 personer som kom till start tror jag.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Phantom skrev:
Varför skrev du aldrig att du ville vara med å köra när du fick din bil godkänd ?


Tjena!

Jag skrev i ett mail till dig 29 Mars (när jag fick bilen godkänd):

Citat:
"Vill gärna vara med på Tierp och på Kinnekulle. Kanske även Gelleråsen. Har inte sett nån info om hur man anmäler sig till enstaka tävlingar än?"

MVH
Tobiasn


Du svarade:

Citat:

Den biten är helt å hållet utanför min makt och ansvarsomården.

Du får höra med Ralph.

MVH Robin


då skickade jag följande mail till ralph:

Citat:
Tjena,

äntligen fått ok att vara med med min s2k!

Jag skulle vilja anmäla mig till tävlingen på Tierp, men hittar inget sätt att anmäla sig eller vad det kostar?

MVH
Tobias


Vilket jag inte fått något svar på... Så jag HAR mailat.

PS: tack för svaren på frågorna thumbs up

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Anton-Dekorteknik skrev:
Supramannen skrev:
Som Tobias säger

Måste det ju kunna va möjligt att medverka emellertid ett par tävlingar alla kanske inte har möjligheten alla.. Och hur ska man bli intresserad om man aldrig får chansen ?

Tror många kommer få blodad tand om man bara får chansen



Jag tror som dom flesta andra sporter, att man börjar träna i detta fall på alla dom hundratals banåkningar som finns runt om i landet och se om det är något för personen och varför inte åka på en tävling och kolla för att känna på den underbara stämningen på plats?

Eller gör som många många andra i serien detta år och chansa och
jag har fortfarande inte hört någon som ångrat sig väl på plats.
Det ser man ju även då anmälningar blev fulla rätt snart till serien.

Bilsport gav väll också en chans till Time Attack i ett av sina event förra året.
Så finns all chans i världen om man bara vill och vågar.

Jag ser inte riktigt problemet om vissa deltagare inte kan åka på alla tävlingar.
Detta är ju faktiskt en serie inte en rad av event.


Du verkar tro att alla är nya inför time attack. Time attack har funnit i många år i swe i allt från privat träffar till jdm face off och landracing. Inget nytt

Medans nu är det på gg att bli lite större I och med detta...

Om jag ska se på mig själv är jag sugen men har varken tid eller lust att åka alla, och betala 11 k för att köra 1-2 träffar är lite väl.. Men om jag får chansen att va med kanske man ändrar sug och känner att det kan va värt att satsa nästa år...

Åka och titta känns inte rätt liksom

Får maila Ralph jag med

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Allmänt banåkaforum
Anmälan Timeattack.nu 2013
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (41287 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande