Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15   >>
18 besök senaste veckan (184205 totalt)
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg kort testtur ca 50km for at kore stempelringe osv til, jeg korte med lave omdrejninger men sluttede med at give lidt gas, den korer fint ,men kan ikke vurdere om den har 160 eller 190hk, alt er tæt og jeg odelagde ikke noget så jeg er glad. Nu er jeg ved at lave nyt benz. system med fazet lav tryks pumpe og en 2 ltr surge tank så kan den også få benz når jeg korer på bane i lange sving



Tog også fordæk af da de er for hoje, der kan ikke være rallyslicks på da de er 650mm i dia. nu monterer jeg 225-40-18 mich. pilot sport, de er ca 2 cm mindre i dia. Fælgene fik lige en nu gang lak så de ser friske ud


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så blev benzinsystemet klar, ligner en blæksprutte men den kan starte og det virker fint, kun et sted hvor den er lidt utæt


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Gott jobbat! Fint stuk på bilen och du håller humöret uppe! thumbs up

Fast jag tycker en WRC-replica ser bra ut med heckspoiler...

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Optur- lille nedtur- stor optur og STOR nedtur........................
Det her er så min tors-fre og lordag. Jeg var blevet inviteret over på Sturup til et firma arrangement hvor medarbejderne fra det firma kunne få "hot laps" i en racerbil på bane. Min bil er jo færdig og skulle bare have justeret lidt hjulvinkler så var den klar, jeg havde bestilt tid fredag middag, da jeg henter bilen torsdag aften korer den fint hjemad men pludselig bliver koblingen underlig som om den ikke kobler ordentlig ud, men jeg får den hjem. Spænder så kablet lidt op og får den til at virke igen, jeg kommer ud og får den justeret og det hjalp gevaldigt på korslen men nu var der igen noget med koblingen, ham der sporer den er tilfældigvis gammel peugoj mekanikker og mener det er udrykkerlejet som er def, jeg korer så bilen ud til en ven og tænker lidt, men hvor ofte har man mulighed for at kore en hel dag på bane med benzin betalt. Jeg tager så en beslutning at gearkassen skal af, fredag kl.16 og ca 17.30 er den afmonteret og et stk def. leje afmonteret, så skal jeg lige finde en bil så jeg kan hente stumper, kl 18.30 får jeg fundet et nyt leje hos T.Hansen og så hjem og spise aftensmad og så derud igen, på med lejet og op med kassen igen, på med frisk olie (det gamle havde da også kort næsten 100km :-) )Så virker den sgu og kobler perfekt ud. Korer lige en lille provetur og alt er godt. Vi læsser bilen på transporter. Hjem og sove ca kl.1. Op igen kl.5 og over på banen. Pakke ud, lidt morgenmad og så ud på banen. jeg tager det roligt de forste 3-4 omgange og alt virker faktisk ok, den skal have noget mere caster vinkel da den er noget urolig men ellers ok, jeg begynder så ar kore med folk og korer den stille og roligt lidt længere ud i gearene (startede med max 6000) efter 6 omgange mere hvor jeg 2 gange har kort den til ca 7500omdr begynder den at lugte mærkeligt, jeg korer så ind og kigger. der er temmelig meget olie i motorrum og efter lidt fejlsogning finder jeg ud af at det kommer fra krumtapsudluftningen, jeg tager tændror op og på cyl3 er det mærkelig vådt og allerede ved tomgang kommer der meget oliedamp ud Ja det var så der jeg havde lyst til at sparke til noget.........Det eneste jeg kan tro er at den har fået for lidt benzin ved hoje omdr. jeg har skiftet min benz.tryk regulator ud og den gamle stod der 2,5bar på og den nye har jeg sat til 2,8 bar men måske er den blevet presset på så den har leveret hojere tryk. Nu kommer den i garagen og skammer sig nogle uger så jeg lige kan bruge noget tid på alt det andet jeg har tilsidesat de sidste par uger.................OVER AND OUT

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Nu har jeg kobt en 98mm krumtap så jeg kan bygge ny motor på +2300ccm, det har givet ny energi Men jeg vil gerne bruge duratec stempler og de har en krydspind på 21mm men mine plejlstænger har kun o20mm hul, Hvad gor jeg så ? Kan man fræse hullet op eller sætte ny bosning i ??

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg fået min krumtap den er fin og spec. lavet ved Farandon i GB. Har fundet brugte 2,3 Duratec stempler og se hvad der lige kom med posten idag


Nye brugte (kort 500km) plejlstænger med friske ARP bolte, manifold er også brugt da der er en lille revne i den jeg korer med nu så vil jeg gerne skifte. Ja de bedste julegaver er dem man selv kober

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



Ska du köra med original grenrör? Har tyvärr inte själv haft möjlighet att jämföra original mot det jag monterade i min bil, men vad jag hört(!) så ska det ge en strypning efter 200hk.
Det lär väl bli en 250-270hk med 2.4 l?

Varför föll valet på duratec-kolvar? Vad ska du köra för borr? Varvtal? Kammar?
Många frågor nu då jag har påbörjat ett bygge på 2,24 liter (88x92)

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Hej Alexander
Duratec stempler fordi kolvbolten sidder meget hojt næsten inde bag olieringen og den får 98mm i slag så det er godt og de er billige. De kolver har o21 kolvbolt så skal have lavet nye bosninger til plejlstang. Den er 87,5 i borr så bliver den 2355 ccm. Regner med at kore den til ca 7800 omdr. Den har mekaniske loftere og 11,35 i loft. Jeg bygger den ikke for max effekt så jeg starter med alm. GTI manifold, jeg håber at ligge på ca 220 hk og 240 nm og så kan den forhåbentlig holde længe. Er det en krumtap fra en ew12 du bruger?

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



Ah, okej. Min gamla motor levererade 226hk och 231Nm på 2,05 liter (87x86) på bensin ~12.0:1 komp med separata spjällhus och original grenrör, så jag tror inte det ska vara några problem. Får du den att andas bra så ska 260Nm inte vara några problem
Kammarna jag körde med:
Cat cams 4903108 - IN / UT 236 / 233° (vid 1mm) 12.00 / 11.20mm lyft

Det blir en vevaxel från XUD21 i mitt bygge där jag har stakar anpassade till dieselveven.
92mm slag
164mm vevstakar (custom, finns dock en uppsättning stakar till salu)
24.5mm komphöjd på kolvar. (Xsara kit car kolvar med reducerad dome från 9cc till 5cc och 18mm kolvbult)
0.3mm deckning av block

Stakar och kolvar kommer från: http://www.xrallyparts.com/

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Det lyder som en god motor du får samlet der. Her er billede af duratec stemplet til venstre og alm. xu10j4 til hojre, der kan man tydelig se foreskel på hojden, der skal stadig drejes ca 2mm af toppen af stempler for at de ikke rammer toppen og ventiler kan være der, jeg kommer også til at ligge omkring 12-1


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



sirhiss skrev:
Her er billede af duratec stemplet til venstre og alm. xu10j4 til hojre


Är det xu10j4 eller xu10j4rs?

Har du några mått på komphöjd, staklängd och om kolvarna är plana eller inte.
Vilken topp ska du göra? J4RS?

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
clarohr
Lyngby, Danmark
Här sen Sep 2009
Inlägg: 28



Tag så lidt materiale af som muligt over overste ring. Der skal være så meget som muligt til at absorbere varmen mellem forbrænding og næste indsugning (kolingen, ca 5/1000sek.).. => tykkeste pakning.
Er det samme kombination, som Agergård brugte?

_________________
Claus Rohr
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Jeg har 2 xu10j4rs motorer liggende men det underlige er at den ene har 22mm krydspind, burde den ikke have 20. Topstykke er fra en j4rs med dobb, ventilfjedre. Jeg ved at andre har brugt stempler fra en opel c20 som der også skulle drejes af. Dem jeg har fundet er dem, der passer bedst med mindst mulig modificering, stemplet bliver næsten helt fladt når der bliver drejet 2mm af, lommen er 2,3mm. Mener Aagergaard brugte spec. stempler og orig. plejlstænger. Jeg skal kore med 158mm stål staker PEC g030. Til venstre orig. og til ho. Duratec.


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



Jag får inte ihop det.
Xu10J4RS-blocket är 235mm högt
98mm slag
158mm stakar

detta ger att komphöjden på kolvarna borde bli 33mm för att de ska bli flush.
Informationen jag hittar är att duratec är 28.5mm och sen svarvar du av 2mm till så blir det 26.5. dvs kolven vänder 6.5mm under blockets kant. :O
Jag börjar bli högst skeptisk mot kolvarna om du inte har en annan komphöjd än den jag hittade. Sen känns det som du får för lite material mellan toppen på kolven och första kolvringen om du svarvar. Stor risk för värmekoncentration iom tunt med gods.

Skriv gärna ut all info alt. skicka ett PM

Du vill inte byta ut dina mekaniska lyftare mot min kam som är gjord för hydraliska?

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1495



Coolt med någon som bygger Peugeot, och stöddig XU-motor! Men jag har en kanske dum fråga: varför sugmotor och inte överladdning? Är det en personlig preferens, handlar det om att vara "korrekt" eller vilken är orsaken?

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
clarohr
Lyngby, Danmark
Här sen Sep 2009
Inlägg: 28



Blockhojde - halva slag - starkarlængde = kompressionhojde (v. flush)

Blockhojde målt fra vev-centrum (!).

235mm - (98/2)mm - 158mm = 28mm

Skrevet på Öresunds-svansk; findes ikke i Google translate! ;-)

_________________
Claus Rohr
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



clarohr skrev:
Blockhojde - halva slag - starkarlængde = kompressionhojde (v. flush)

Blockhojde målt fra vev-centrum (!).

235mm - (98/2)mm - 158mm = 28mm

Skrevet på Öresunds-svansk; findes ikke i Google translate! ;-)


Nu kom jag på vad jag gjorde för fel, räknade på 44 och inte 49.. 98/2 != 44. My bad!

Oavsett så blir det att den vänder en bit under kanten

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Jeg gik ud fra at normal slaglængde er 86 og den ny er 96 så er der 12mm i forskel som deles med 2 så skal kolvhojde være 6mm mindre hvis den skal være flush med kanten, men så bliver komp ca.13-1 som er lidt hojt så jeg sigter efter 12-1 så jeg kan kore på alm.99 og der er lidt mere plads til ventiler, det vigtigste er at bygge en stabil motor med fornuftig effekt, hold kæft jeg lyder gammel
Sugmotor fordi jeg måske vil bruge bilen til rallysprint og der må man ikke kore med eftermonteret turbo.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



Har du möjlighet att mäta hur många CC som ryms i kolven? Skulle gissa på runt 8-10cc.

87,5x98 borr/slag
235mm block
158mm stakar
svarva av 0,5mm på kolvarna (28mm comp height)
Är det en dish på 6cc efter svarvning
1,3mm toppackning (88mm borr)

Ska enligt mina uträkningar/excelark ge 12,35:1 och 0mm deck height och 1,3mm piston to head clearance.
Jag har räknat detta på 38cc combustion chamber volume. Jag har mätt upp detta men minns inte, google ger mellan 37,5cc och 39cc. Skulle dishen vara större än 6cc så går det att gå ner på toppackningen vilket är att föredra. Skulle nog rekommendera ner åt 1,0mm.

Detta skulle nog kunna vara görbart på bensin.

Kolla uträkning här, EVO3 (bortse från camshafts, har inte fyllt i någon data):


_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Jeg har længe tænkt om jeg kunne kore uden servo(spare 10 kg og mere simpelt) så nu prover jeg uden men gemmer hele opsætningen hvis det skulle blive nodvendigt, jeg er måske mere tyndarm end jeg tror. Jeg har også taget en ny beslutning ang. motor. Jeg havde lidt fritid i julen så lavede jeg en for/imod liste for 2,4 ltr. ombygning kontra en ew10j4rs , Det var både okonomien og rally godkendelse, lettere motor osv. Der vandt den nyere og lettere ew10 rimelig stort, det kunne være sjovt at lave den motor men så skal den næsten i en 306 i stedet. Så der kom en ew10 med fragtmand for et par dage siden kobt af flink fyr i Nord Jylland. Så prover jeg at lege lidt med den i stedet, jeg er også lidt træt af at lave motor. Jeg har nu fået den ned på værkstedet og afmonteret servopumpe og ac kompressor, fandt så en rem på 82cm så kan det ikke blive mere simpelt. God weekend







_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er den gamle motor ude igen



Jeg har også justeret mine tårnlejer da den ikke kunne få nok castor, justeret med sav og fil


Er også ved at montere min nye bredbåndslambda måler da jeg er træt af at odelægge motorer, den morke til venstre



Min nye EW10 motor skal lige have stort service for den kommer i men det kommer der mere om, har indkobt lidt godis thumbs up



God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15   >>
18 besök senaste veckan (184205 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande