Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
20 besök senaste veckan (184209 totalt)
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



barre skrev:
sirhiss skrev:
Så har jeg kobt nye/brugte original lygter til 206eren og et sæt OZ turismo i 8x18. Jeg tror at diferentialet er svejst så den har 100% spær, hvordan er det at kore med en forhjulstrukket bil med 100% spær på asfalt?? Eller er det bedre at kore med et originalt åben diff? kom med jeres erfaringer


kan lova dig att det är jobbigt att köra låst 4WD på asfalt....har testat på min urquattro....det är tungt att köra & hugger hela tiden när man svänger.....manligt men inte praktiskt

Barre Framhjulsdrift var frågan

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Ja Tonny du har ret men jeg tror jeg monterer et alm. diff istedet.
Jeg var på Sturup til trackday i går og det var stor succes Jeg korte ca 30 omgange og der var ikke noget der gik i stykker og bilen korte fint. Men en bil med så mange hk bor nok kore på lidt storre baner, jeg korte 80% af banen i 2 gear 10% i 1 gear og meget lidt i 3. Men den går også ca 140kmt i 2. Bremser bider godt og bilen korer stabilt men jeg skal have nogle bedre dæk og de skal være bredere foran.
Her er lige lidt billeder







Og en glad mand..........


Og så skal vi hjem igen.... Rimelig besværgeligt når bilen er så bred, men med smalle baghjul og nogle brædder så går det fint.



Det var en rigtig god dag og super fedt efter 6 års ombygning at se at alt det man selv har opfundet virker, så nu kan jeg vaske den og kore i garage så den står klar til næste gang......

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Og her er lige lidt video fra Sturup

http://youtu.be/-gPhorYgmUI

Så kan i da se at den kan kore........God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



volymmannen skrev:
Barre Framhjulsdrift var frågan


självklart kanske, men jag tog för givet att det var 4wd....skyller på reptilhjärnan

Det var gott ljud i bilen thumbs up man blir lite förvånad när man hör mullret av en V8a & ser en Porsche komma farande, men gott låter den Den ser lite råare ut med svarta fälgar & den matchar förarens kläder bättre

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Porschen er til salg, den er i god stand og hurtig med 365hk-518nm til 1150kg bil,motoren er standard ls1 og har kort ca 35000km den har stort tunings potentiale og gearkasse(nyrenoveret 930) og kobling kan klare 6-700 hk der medfolger både Techart hjul og Trackday hjul. Pris 220.000 skr send PB ved interesse. Kan nok komme på Svenske plader med lidt arbejde. 0-100 på 4,5 og ca 270 kmt.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Her er lige lidt flere billeder fra Sturup


Og et til



God dag..........

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg lavet min indsugning færdig, startede med noget kloak ror og strips

Nu er det gjort rigtigt med alu overgang og samco slange


Og så er jeg også gået igang med at "pimpe" min Peugeot med ny malede 8x18 OZ fælge og jeg fik lige et sæt rally slicks i går så den kan snart stå flot på sine nye hjul igen


Det er jo altid godt med lidt små projekter, god ferie...........

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er hjulene blevet klar med et sæt brugte Yokohama A006 rally slicks i SS (supersoft) så de burde hænge godt i


Og jeg ville lige kigge på den ekstra gearkasse jeg fik med bilen for jeg monterede den, jeg kunne se der var losnet nogle skruer og bestemte mig så for at se efter om alt var som det skulle være. Ved forste kig så alt ok ud men da jeg kiggede efter så jeg pludselig noget der manglede, kan du se hvad det er


Der var en der havde fjernet 7 af de 8 bolte der holder det store diffrentiale hjul, hvor længe mon man kan kore med 1 så nu har jeg bestilt en kasse m10x1 bolte og lidt olie og pakdåser så den kan blive samlet ordentligt igen. Undskyld dårlig mobil billede kvali.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er der bolte igen og gearkassen er samlet og klar hvis nogen har brug for m10x1x25 mm bolte styrke 10.9 så har jeg 92 stk til salg.


Det rode er flydende pakning. Så skal den snart monteres. God dag.......

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så skal jeg ud og teste lidt dragrace med Porschen på onsdag i Malmo på SRIF banen. Selvom den er bygget til bane så bliver sjovt at se hvad den kan ligeud og om alt holder......Bliver forhåbentligt God dag......

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Den kan godt kore ligeud.......


Det gik ok i Malmö men det var lidt forvirrende når man aldrig har provet det for, de talte om faldende gran og andre sjove ting men bilen blev besigtiget og godkendt, så var det bare at kore op til de vold tunede Amerikaner biler i koen. Forste tur gik med spin i 1-2-3 gear men anden tur provede jeg en lille burn out og så var der greb hele vejen, sidste tur korte jeg mod en Nissan GTR men der trykkede jeg så hårdt på speederen at gas kablet knækkede man vil jo gerne vinde. Min bedste tid blev 7,94 og 144 kmt. God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er der kommet ny (brugt) gearkasse på Peugeoten med alm. diff og den står nu på sine 18" hjul for forste gang thumbs up nu skal den bare sænkes lidt ned.


God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg fundet et nyt remhjul til Porschen da det gamle voblede ca 3mm op og ned, jeg har fået lavet en overgang så jeg kan bruge remhjul fra VW så det jeg korte med var fra en Golf3, det originale ls1- v8 var til 2 remme og meget stort(tungt) i stobejern. Jeg bruger det kun til generator.


Nu har jeg kobt et fra en Diesel da det er ca 15% storre så der kommer lidt flere omdrejninger på generatoren, den bruger en del strom med el vandpumpe og 2 benz. pumper.


Så burde det virke.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Jeg var til et arrengement på Jyllands ringen på grund af Porsche 911 50års jubilæum i sidste weekend. Der blev kort race i mange klasser og også et 40 min. lob kun for gamle Porscher. Der var udstillet ca 45 Porsche 911ere i alle årgange.




Vi fik alle sammen lov til at kore et par opvisnings omgange på selve banen. På vejen hjem modte jeg endelig en bil jeg gerne ville kore race med men han gad ikke thumbs down


Og her er lige et ekstra billede fra hjemtur

Jeg fik kort ca 700km i min Porsche uden problemer så det var en god tur.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Kan man kore på is med almindelige dub dæk eller skal man have specielle is dæk? Må man godt kore med rally bil uden nr.plader på en is bane? Jeg skal jo ikke vinde noget bare have det sjovt.......

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så sker der igen lidt med 206eren.
Den har fået ny servo beholder fra en VOLVO da den der sad der var fejl monteret så den sad for lavt så væsken ikke kunne lobe ned i servopumpen, nu virker det perfekt


Så har jeg også skiftet et bremseror da den forrige ejer har trukket det så det blev klemt ikke så sikkert at kore med



Jeg monterede også en ny olie catch tank da den gamle var gim og rusten og sad i vejen for mine forlygter


Og så svejsede jeg et ekstra ror i buret så der er noget at montere sele til passegeren på, den gule tape er bare så jeg monterer det lige.



Jeg har faktisk lige kobt ny telefon med fint kamera i men nu har den fået vand så nu er billederne igen dårlige God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
S6_johan
Hässleholm
Här sen Mar 2010
Inlägg: 493



Kul läsning i din tråd thumbs up

Du får lov att gasa på med vad som helst på isen, brukar ju vara helt på eget ansvar all sån körning.
Dubbdäck går ju köra på men det släpper och är halt. Rallypigg är ju klart mycket snabbare.

_________________
Johan Rydh
Audi V8-direktörsvagn på villovägar med massa dekaler.
AudiClubSport
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Tak for svar, jeg tror jeg prover lose skru dubber i alm. dæk. Fik lige svejset roret i


Trevlig kvall..........

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er kabinen ved at være klar, venter bare på lidt spec. ojebolte til mine H seler som jo skal monteres for sæderne/seler kommer helt på plads igen


Jeg er også ved at spartle overgangen ved bagskærm så den ikke er synlig mere


og jeg har afmonteret bagkofanger så jeg lige kan fikse nogle små revner i den.


Så det går langsomt fremad. Trevlig helg......

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732



Ska du redan sälja Porschen..?

Hur funkar det elektriska vattenpump-systemet du använder...
-Har du termostat?
-Är pumpen styrd att slå på vid en viss temperatur?

Jag funderar också på att köra el-pump på min LS3:a (också i Porsche, fast fram!).

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Hej
Jeg har ikke Porschen til salg mere men hvis der kommer et fornuftigt bud så må vi se. Jeg har kobt en del koleting fra Renegade Hybrids og korer med en Meziere vandpumpe som er sat over tændingen så den korer når der er tænding på, så kan den også cirkulere vandet når motoren er stoppet hvis jeg onsker det. Jeg har monteret en termostat fra en gammel BMW måske en e21 som er en los termostat der sidder på slangerne

Det virker fint, den bliver 80grader på 5-6 minutter i tomgang og holder den temp. ved gade korsel, på bane og med god gas ligger den på ca 95grader på min vdo måler. Jeg har en stor alu. koler ca 50x40x7 cm og en alm. termo switch i kolerslangen der starter blæser ved ca 95 grader. Til din 944 ville jeg vælge adapter fra Toyjet model WPA-2
http://toy-jet.com/Index119.html
en Meziere pumpe som denne her
http://www.meziere.com/displaycategory.aspx?id=244,352,388,175
jeg ville styre kole blæser via ECU/styrbox.
Håber at det kan hjælpe dig lidt.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3, ... 13, 14, 15   >>
20 besök senaste veckan (184209 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande