Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15   >>
19 besök senaste veckan (184206 totalt)
clarohr
Lyngby, Danmark
Här sen Sep 2009
Inlägg: 28



Prov at få en snak med Jorgen Agergård..
Da de korte DTC med 306 og 307 havde de problemer med trækakslerne. Mener, de fik speciallavet..

_________________
Claus Rohr
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
clarohr skrev:
Prov at få en snak med Jorgen Agergård..
Da de korte DTC med 306 og 307 havde de problemer med trækakslerne. Mener, de fik speciallavet..

Tak for svar Claus jeg tror jeg prover at undersoge trækaksler fra 406-605 for at se om de kan bruges, det skulle jo gerne være billigt og lækkert
Jeg har også fået lavet lidt, tag scoop er færdigt


Jeg har lavet et koldluft indtag til luftfilteret i kofanger med en rustfri 2,5" 45gradr bojning og noget flexslange



Jeg har også fixet hovedafbryder og kabel til. Fik stovsuget og monteret seler, dorside i pass. siden kommer snart


<jeg provede at kore en lille tur og lod den stå og blive varm indtil blæseren startede og alt virkede og var tæt

thumbs up
Nu mangler jeg bare en corner vejning lidt 4 hjuls udmåling og en tur på rullefeldt så er den klar men nu er sæsonen jo næsten slut...............Hvorfor der der kun 24 timer i dognet
Jeg glæder mig til at hore den med 8000 omdr på rullefeldtet


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er der sket en hel masse, ny Lifeline brand, skum slukker


Jeg har også fået monteret træk oje for og bag(de er lidt store )


Men så kan officials da se dem hvis den skal trækkes op af sand fælden. Fik også vejet den og den vejer sgu mere end jeg regnede med'


1032 kg og den vejer 1050kg som standard gade bil
Jeg har også fået den 4 hjuls udmålt så den korer lige og 2 grader negativ camber for.


Og så har den været på rullefelt, den skulle have ca 210hk men havde kun lidt over 180 til at starte med men så provede vi at afmontere toppen af luftfilter kassen så havde den 199hk
https://www.youtube.com/watch?v=tXEMMl7LTsw&feature=youtu.be
Her er kurven, den skal have nogle omdr. for der sker noget


Jeg tror ikke jeg kan nå at få kort i den i år så jeg må bruge vinteren på at finde de sidste 10 heste og lave en ny "to do list" Trevlig dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så havde jeg lige fundet ud af at den havde katalysator men da jeg havde fået den skåret af så den sådan ud


Men jeg kunne også se at den midterste lyddæmper var helt tom og roret sad lost, nok ikke optimalt for flowet så nu er der bestilt ny Simons 2,5" 62cm lang potte, så burde den kore og lyde lidt bedre.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg svejset udstodningen sammen igen, ændrede lidt på forroret da det kommer fra en 306 så der var en forkert vinkel, huskede også gevind ring til bredband lambda når den skal justeres, ikke det smukkeste men det fungerer



Den har også fået en anden lyd på den gode måde
Her et stemnings billede


Jeg skal også gå motoren grundig igennem da den kun laver 186nm og de fleste andre 306 GTI ere med knaster og spjældhuse laver normalt 220-240 nm så de skal findes inden foråret

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Fina byggen.
Har följt de andra med thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Lillen skrev:
Fina byggen.
Har följt de andra med thumbs up

Takker, det er jo altid sjovt når andre syntes om det man laver

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom der ny gearknop fra smeden, med bak gears lås.


et mere med låsen på


var lige på tanken og der holdt en alm. 206 er


God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom min nye omdr.tæller fra Summit racing da den gamle viste meget forkert.


Det er jo den de bruger når den skal rulles og justeres, så håber jeg at 8000omdr er nok

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Kom lige til a kobe mig en lille julegave, et 10 år gammelt Super7 projekt som jeg kan lege med


Det skal nok blive sjovt

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Har nok også fundet grunden til min motor i 206eren korer lidt dårligt, fandt dette på en hjemmeside fra et seriost spjældhus firma, jeg tror nemlig at mine spjældhuse er fra en M3 som er svejset på resterne af en original manifold:
The throttle plate can be placed at any location on the intake runner so you can see that the location of the butterfly will largely dictate the size it should be. This is why some extremely high power engines appear to have quite small ITB"s because the placement is closer to the valve, while other engines appear to have overly large ITB"s, for example a BMW m3 engine has 50mm ITB but they also have 2 very long ports in the head that are only equivalent diameter of 37mm this is the high velocity section of the intake and the butterfly is effectively out near the bell-mouth. This is why everyone who adapts M3 ITB"s onto other engines results in a spectacular failure!
Så nu vil jeg prove at se om jeg måske kan lave/få drejet indsnævringer så de bliver ca 40mm da det burde passe bedre. Eller forlænge dem så de sidder korrekt. God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom Super7 projektet hjem i garagen Provede lige en test opstilling for at vænne mig til ideen


Fandt også ud af at mine bremser passede perfekt inde i mine 15" Compomotive fælge thumbs up


Nu skal 206eren lige laves helt færdig de næste par måneder så til sommer så tager jeg fat. God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
clarohr
Lyngby, Danmark
Här sen Sep 2009
Inlägg: 28



Ser rigtigt fint ud!

_________________
Claus Rohr
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
clarohr skrev:
Ser rigtigt fint ud!
- tak for det Claus jeg er fint tilfreds med det jeg kobte af dig thumbs up Har også fået lavet lidt på 206 eren, pillet spjældhusene af og monteret en standard indsugning, det er der mange der korer med op til ca 200hk så kan jeg se om det hjælper på moment ved lave omdr.


Der er ikke meget plads men det kan lige være der. Godt jeg har nylon/faste motorophæng ellers ville den nok slå imod koleren. Har også fået nyt nedre remhjul i alu. 50% lettere og 30% mindre så servo og generator ikke korer så hurtigt, fint når man alligevel korer med hoje omdr.
God weekend

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Fik monteret mit luftfilter på en 90 graders bojning, det sidder dog bag koleren men jeg leder kold luft derind og laver et lille skjold.


Fik også lavet gaskabel og ledninger til tps. og monteret det nye fine alu. remhjul. Burde kunne starte den igen i næste uge

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg monteret mit alu. remhjul og startet den op med den originale manifold, lyder fint og tager gassen hurtigt


Fik også monteret min gearknop med bakgearslås og den nye omdr. tæller, da den korer med wasted spark så skal den stå som en 2 cyl. for at vise rigtigt.


God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom der spoiler på thumbs up


Den er limet på ruden så må vi se om det holder Nok rimelig meget træk i den ved 200 kmt


Malede også bagsiden af min frontklap da den var rod-solv-hvid. det gir nok ikke så meget på toppen men det pynter


God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
erki87
Eskilstuna
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1363



Jag har suttit o funderat på hur fan jag ska montera vingen.

På min polo sitter ju vingen på samma sätt.

För mig lutar det åt att bocka en plåt som kommer upp imellan luckan och c-stolpen o sen montera vingen på dem plåtarna. Det vingen sen sticker ut från glasen spacklar/plastar jag upp.

_________________
Bygger: Ferrari F40 LM

Pausad: Lotus ExigeM42R

Byggde: VW polo WRC replica -10

Eric Johansson
Eskilstuna
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
erki87 skrev:
Jag har suttit o funderat på hur fan jag ska montera vingen.

På min polo sitter ju vingen på samma sätt.

För mig lutar det åt att bocka en plåt som kommer upp imellan luckan och c-stolpen o sen montera vingen på dem plåtarna. Det vingen sen sticker ut från glasen spacklar/plastar jag upp.


Ja Eric, jeg har også tænkt meget over monteringen men da man ikke kan bore i hærdet glas så valgte jeg at lime, dem der sælger spoileren anbefaler en lexan bagrude og skruer igennem. Den lim jeg bruger holder ca 17kg-cm2 og hver limflade er ca. 3x10cm det er så ca. 510kg pr. side, hvis du kan vente 14 dg. så kan jeg fortælle dig om det holder, tror glasfiberen knækker for limen slipper. "learning by doing"

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom klappen på igen, pynter med det hvide


Fik også lavet dorside i pass. doren, startede med en alu-profil i midten da næsten alt er skåret ud


og lavede så en dorside i skilteplade 3mm som blev skruet/nittet på


Mangler lige et håndtag til at lukke og en lille strop til at åbne. Nu med spoiler

Savner mine 18" da de klædte bilen bedre men de kommer måske tilbage senere. God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg kobt et sæt nye/brugte skiver med adapter så jeg rykker caliber ud, de er 324mm skiver fra en Focus RS


Men de skulle passe på Peugeot med en lille spacer bag skiven. De burde kunne stoppe 1100 kg bil

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15   >>
19 besök senaste veckan (184206 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande