Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 iM -92 *Svarta Änkan*
2740 besök totalt
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609


Trådstartare
Då var det dags igen..

Eftersom tomten i vanlig ordning inte var särskilt hygglig mot mig och levererade den M3E92 jag hade på önskelistan fick jag ta saken i egna händer. Sålde Compacten i höstas när jag insåg att det inte blir särskilt mycket tid över till bilhobbyn närmaste tiden och var beredd att ta en time-out, men efter jul växte sig abstinensen efter en banbil allt starkare. Efter en snabb titt i kalendern insåg jag att det nog bara blir banåka vid ett fåtal tillfällen under 2013 så att binda upp massa kapital på nåt jag knappt kommer använda känns inte aktuellt just nu så det får bli nåt enklare för stunden.

I början av veckan kände jag att det var dags att köpa nåt (torsk?) och valet föll på en 21-årig mörk skönhet. Importerad, 15 ägare, osedd, lite rostig och 45 mil bort. På plussidan var den diamantsvart, diffad, fyrdörrars, M-utrustad från fabrik och besiktigad till rimligt pris. Den tar vi. Rejlers oldtimersektion i Kävlinge tog hand om transporten och nu står den i garaget, Tack!! Skall bli spännande att åka ut imorgon och se vad man köpt..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678




Garaterad utspårning på bilen och svartflagg på gatbilspassen när du vill sticka in nosen på insidan innan NGK

Lovar att göra vad jag kan för att det skall flippa ur

_________________
Patrik Skoog
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Samma tankar här, det kommer att spåra ut och bli en repris på team EKO:s gatbilskörning i raketfart!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609


Trådstartare
Första provturen avklarad!

Började dagen med att köpa R-däck för att sedan åka ut till garaget och syna änkan lite närmare. Karossen har klar förbättringspotential, men å andra sidan behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag går loss på skärmkanter mm om det visar sig behövas. Alla bärande delar verkar däremot friska och det finns en jäkla massa dokumentation ända tillbaka till 95 när bilen togs till Sverige. En hel del slitdelar byttes tydligen i maj förra året enligt kvitton jag hittade i bilen och den känns frisk i bussningar mm om än standardmässigt mjuk. Hann även med att fixa 330 frambromsar och nya bakbromsar under dagen då det som sitter på bilen får betraktas som slut. Skall man ändå byta så..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609


Trådstartare
Att änkans och mitt äktenskap skulle hålla förevigt visste jag redan från början, men att det skulle ta slut redan var jag inte beredd på.

Grävde lite djupare i bilen igår och insåg att det helt enkelt är för mycket att göra för att få till en vettig bil av detta. Säljes till entuseast med goda svetskunskaper eller till vem som helst som vill plocka en massa fina delar.

Diamantsvart limo med taklucka och följande utrustning:
M50B25 ickevanos - går bra, ingen blårök eller liknande men nån läcka på avgaset.
Lamelldiffad bakaxel - funkar bra, inget oljud.
M-optik från fabrik med främre och bakre stötfångare, lister mm.
M-sportratt utan airbag i gott skick.
Vita blinkers runt om.
Fina Hella framlampor i klarglas och med Xenonkonvertering.
Lilla färddatorn, alla pixlar verkar funka.
CD-stereo
Svart läderklädsel med nackstöd bak.
Dimljus.
Original M3-vinge med integrerat bromsljus.
Rollo i bakrutan.
Fina E46 16" originalfälgar med dåliga men legala vinterdäck.

Bilen är bes januari ut och skattad februari ut så den är fullt körbar och legal att framföra.

Någon?

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



En ny möjlighet att införskaffa en söndagskörd välservad E92M3
Bra priser på kroppsdelar utlovas av landstinget

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609


Trådstartare
Svarta Änkan har nu fått en ny ägare här på rejsa med bättre förutsättningar att göra vid det som krävdes.

Sååå jakten på en E36 är igång igen..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
S Agartsson
Örebro
Här sen Maj 2011
Inlägg: 366



Rikard Ahlin skrev:
Svarta Änkan har nu fått en ny ägare här på rejsa med bättre förutsättningar att göra vid det som krävdes.

Sååå jakten på en E36 är igång igen..


Å det var jag det!

_________________
Stefan Agartsson

"Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?"
Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999



Rejsas kortaste biltråd??

Lycka till vid nästa köp:)

_________________
Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325 iM -92 *Svarta Änkan*
2740 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande