Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924S2 1988
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (61362 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
Nu har den rullat in till behandling:



Förhoppningsvis blir den färdig under veckan som kommer.

En av mina kompisar blev inspirerad av mitt köp, han tände på alla cylindrar när jag började prata trackdays och åkte till Kalmar och köpte en 944-84!
Den står just nu i mitt garage för lite omtanke om elsystem och servostyrning.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Va, hade vi såna till salu här? Hur ser den ut?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
P.P. skrev:
Va, hade vi såna till salu här? Hur ser den ut?


Blocket!



Besiktigad, vinter och sommardäck.
Usa utförande, men det finns redan en ny kofångare bak som ska ersätta det continental kit som Usa modellerna blev begåvade med.
Understyr våldsamt, helt beroende på usla vinterdäck
Ska in till samma lackerare efter att min bil är färdig för lite kosmetisk uppfräschning.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Aha, tror den stod här på gatan när jag flyttade hit för 6 år sen. Tror killen hette Gryfeldt som hade den. USA-modell och därmed 150hk, som sagt.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Sommardäck på några kryssekerfälgar?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
P.P. skrev:
Aha, tror den stod här på gatan när jag flyttade hit för 6 år sen. Tror killen hette Gryfeldt som hade den. USA-modell och därmed 150hk, som sagt.


150 hästar stämmer, jag har mer i min

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
P.P. skrev:
Sommardäck på några kryssekerfälgar?


Japp, du har koll!

Jag har kört den ett par gånger, mycket bil för pengarna helt klart,

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Det var så jag mindes den, den stod mest avställd och smått ledsen. Men den fick i alla fall vara ifred för vandaler, vilket alltid är tacksamt.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
Den hade gått typ 300 mil på 6 år.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Dags för lite remmar, slangar och annat där med då.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
La just en beställning på ett coilover kit:



GAZ Gold med ställbara dämpare i båda riktningarna.
Det fanns inget att tveka på om man tittade ekonomiskt på de olika alternativen.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 163



Janne J skrev:
La just en beställning på ett coilover kit:


GAZ Gold med ställbara dämpare i båda riktningarna.
Det fanns inget att tveka på om man tittade ekonomiskt på de olika alternativen.


Var ifrån beställde du och vad kostade kalaset?

_________________
MVH Peter Zeberg

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
Direkt från GAZ, kostade 912£ inkl vat och frakt.

Här är svaret på min fråga om vad de rekommenderar till min bil på det sätt jag beskrev att jag skulle använda den till, klubbträffar, trackdays och gata.

You will need the Gaz Gold kit for your car which will be a 65mm coilover on the front & a 2 ¼" coilover on the rear & all 4 dampers have adjustable bump & rebound damping that is adjusted at the same time from a single control on a fixed ratio, this kit is used in the Porsche club championship over here. The kit will cost you £725.00 + carriage & vat. Will you be running the rear coilover alongside the torsion bars as we advise this.

Janne

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 163



Janne J skrev:
Direkt från GAZ, kostade 912£ inkl vat och frakt.

Här är svaret på min fråga om vad de rekommenderar till min bil på det sätt jag beskrev att jag skulle använda den till, klubbträffar, trackdays och gata.

You will need the Gaz Gold kit for your car which will be a 65mm coilover on the front & a 2 ¼" coilover on the rear & all 4 dampers have adjustable bump & rebound damping that is adjusted at the same time from a single control on a fixed ratio, this kit is used in the Porsche club championship over here. The kit will cost you £725.00 + carriage & vat. Will you be running the rear coilover alongside the torsion bars as we advise this.

Janne


Ok. Det verkar ju prisvärt!
De nämnde inget om möjligheten att köra utan stavar i bak?

_________________
MVH Peter Zeberg

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
Mr Z: Jag kommer att köra med originalstavarna och låta coilover komplettera. Jag frågade inte om dessa är lämpliga när man helt vill plocka bort stavarna. Kundtjänsten på Gaz är väldigt snabba och bra att ha och göra med , ställ gärna frågan direkt till dem. technical@gazshocks.com

Bilen är nu färdigspacklad och grundad, kommer förmodligen att bli helt färdig på tisdag.



Hittade en begagnad stol till att börja med, en stålrörsstol av okänt ursprung men i gott skick. Hittar jag en märkesstol kommer det nog att bli byte på sikt.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047



Tipps

Har "samma" i min porsche fast med namnet Bimarco på En "exakt" replika på sparcos evo stol.

http://racestore.nu/product/beltenick-expert-fia

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
j.stigson skrev:
Tipps

Har "samma" i min porsche fast med namnet Bimarco på En "exakt" replika på sparcos evo stol.

http://racestore.nu/product/beltenick-expert-fia


Jag hade just Sparco Evo i min Cortina, passade mig perfekt då jag är ganska smal 178 cm/68 kg.
Tack för tipset!

Janne

Kul att läsa om ditt projekt, gillar V8:or

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
Nu är den klar på lack och står i garaget för storservice.



Underhållet har nog varit sparsamt de senaste åren.




Mycket grus och goja överallt, måste börja med att tvätta så man ser motorn och växellådan.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
När kylvattnet ser ut så här känns det inte bra..



Lyckligtvis är det ingen katastrof, bara några o-ringar i oljekylaren som har tappat tätningsförmågan. Dessvärre har huset till oljekylaren en spricka som gör att det läcker en droppe glykolvatten då och då. Ett begagnat hus är på ingång.
Oljekylaren ligger alltså i ett aluminiumhus där kylvatten cirkulerar, samma hus innehåller också hållaren för oljefiltret + lite annat. Placeringen under grenröret gör att det är lite avigt att få loss.



En omgång däck på 996 fälgar ligger och väntar på att snön ska försvinna, Bridgestone RE002 205/50*17, ska bli kul att se hur de fungerar.



Rattens position passar inte mig, den sitter alldeles för långt fram. Gjorde en förlängning av navet med 40mm.



Nu sitter ratten där den skulle ha suttit från början!


_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4089


Trådstartare
Roliga paket!


Naturligtvis blev det montering direkt:


Ganska snart kände jag att det skulle sitta bra med ett par justerbara fjäderbenslagringar, sagt och gjort, beställning är lagd, nu är det bara några dagars väntan.

Hade en enkel skalstol stående i garaget men med tanke på att bilen kommer att användas en del på gatan av fler familjemedlemmar ( främst den ena sonen ) så ville jag ha en stol med lite inställningsmöjligheter. Hittade en Sparcostol som aldrig varit monterad, den hade bara stått i ett garage 3 år och var nu ganska dammig. Fick en bra deal och numera sitter den i Porschen:

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Varifrån tog du camberplattorna?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924S2 1988
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
2 besök senaste veckan (61362 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande