Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924S2 1988 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 61362 besök totalt |
Jag tycker att om man ändrar status på vilka bilar som finns i garaget i sin signatur kanske man ska lägga upp en bild också...
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Va ska du köra bana för? Du kan komma hit på barnkalas istället _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Grattis till lillan _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Säsongens andra körning med Porscheklubben för mig var på Kinnekulle, och ja, det stämmer, Kinnekulle är fantastiskt bra efter att ha fått ny asfalt
Efter Knutstorp blev behovet av R-däck mer än bara ett behov, det blev ett måste. Jag hade lite tur och fick tag på en uppsättning äkta Fuchs 7*15 ( vikt 6 kg! ) med Yokohama A032. Att diametern var mindre gynnar accelererationen, dessutom breddar de spårvidden med totalt 5 cm, något jag inte är det minsta ledsen för. En bättre begagnad ratt hittade jag också , originalet var inte direkt rejsig. Förmiddagen inleddes med ett 50 minuterpass för oss i Klassik-gruppen, med ytterligare två 25 minuterpass på eftermiddagen. Bra med tid för socialt umgänge , mat och skruvande mellan passen. Inför sista passet hade jag hittat mer rätt med lufttryck ( Tack Ragnar ) och bilen kändes bättre än någonsin tidigare. Det är helt klart så att jag är den begränsande faktorn.. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Anderstorp den 25/8 uppvisade verkligen skiftande väder, alla 3 körpassen var helt olika.
Första passet, torrt och fint: http://youtu.be/RjgO3wdbliI Nästa pass, rejält med regn.. http://youtu.be/hKoJKDinvwg Jag var klart förvånad hur bra R-däcken funkade i regn! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Gött att du har fått igång kameran! Ser avslappnat ut. _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
PCS hade banmöte på Knutstorp den 2/5. Vi som körde i Klassik gruppen hade open pitlane under eftermiddagen.
https://youtu.be/2tUw8xSACpM Bra arrangemang som alltid med PCS, tack till alla som ställer upp _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Den går fint lillpossen, jag förstår att du inte vill göra dig av med den trots att det är fullt i garaget. Finns det snabbare kuggstång? Det blir mycket rattande runt "idioten".
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Knutstorp slutade inte riktigt lyckligt, så här i efterskott kan man konstatera att en drivknut gick åt och att någonting hände med kopplingen. Troligtvis är lamellen skadad, misstänker att det är den ökända gummipucken i lamellcentrum som har spruckit.
Bilen hänger på lyften just nu, drivaxel utbytt men kopplingen återstår. Inbillar mig att ödet ville att jag skulle uppgradera lite samtidigt... Idag fick jag tag på en uppsättning ok, skivor, mm från en 944 Turbo, lite biffigare än originalgrejorna och en bra matchning mot kommande påhitt. Dessa kommer att bytas: Mot dessa: Lite mer är på ingång om ett par dagar. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Då tror jag att du kommer ha glädje av uppgraderingen av bromsarna i slutet av rakorna... _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||
Då har nästa del av uppgraderingen landat i garaget:
När jag ändå ska plocka ur motorn för att fixa kopplingen så kan jag inte låta bli att göra det jag har tänkt på ända sedan jag köpte den. Från början är det en 2,5 liters 4:a med 8 ventiler, 163 hästar/ 210 Nm i bilen, nu blir det en 16 ventilare på 3 liter, 211 hästar och 280 Nm i vrid. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Oj! Du trycker alltså inte en motor från en 944 S2? Grymt! Men jag trodde 924S bara hade 150 hästar original? 163 var väl 944, eller? _________________ Fredrik Fridsten |
||||||
Yes, det är en S2 motor som ska i Är trött på att vara 924S hade en variant av 944 motorn med lägre komp på 150 hästar 86-87, 1988 som blev sista året för 924:an var det samma motor som 944:an. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Gillas skarpt!
924S/924 Turbo är väldigt underskattade bilar. Hög kul-faktor. Roligt projekt med S2-motor. _________________ David (Krabban) Bengtsson Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A Porsche Sports Cup 8C 2016-2018 Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021 |
||||||
Regnig semester är som gjord för lite bilmek
Har gått upp i ottan några dagar och åkt till garaget, resten av familjen är av den morgontrötta sorten så när jag har kommit tillbaka efter några timmar har de knappt ätit frukost...just det, semester heter det ja... Nu är den gamla motorn urplockad: Och står jämte den som ska in istället: Lite nya packboxar och remmar ska det bli innan jag monterar S2-motorn, ska kolla om Utzon har öppet. S2 har extern oljekylare, något som min S inte har, hade tur som en tokig att det fanns en komplett sådan med slangar och allt på Bildelsbasen, , 975:- inkl frakt var inte mycket att gnälla över heller. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 924S2 1988 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 61362 besök totalt |