Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
LEGEND (Ny bil) Coupe 34, Från Import till Racing serie ***
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
7 besök senaste veckan (86036 totalt)
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare



Tänkte jag lägger upp min Legend här..


Yamaha Mc motor på 1250cc "sealed"
5 växlad sekventiell låda
0-100 på ca 3.5 sek
Varvtider som Porsche på bana

Helt otrolig bil!!!

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare



Tyvär så råkade jag boosta ihjäl tändboxen, och ifall någon känner någon/hört talas om någon som är bra på att löda så får man gärna hojta till!

Tyvär så är boxen fylld med nån slags plast eller epoxi..... Vet ej hur man får ur det......
Tipps är välkommet!

_________________
Freddy Larsson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



superhärlig bil.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Hjalmarsson
Värnamo
Här sen Aug 2005
Inlägg: 47



Fräckt..... VILL HA

_________________
Andreas Hjalmarsson Ekehage
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1762



Lätt en tråd jag kommer följa! Superkul bil!

Kan du inte fylla på med lite mer bilder på hur bilen är uppbyggd?

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"Best bad idea ever!"

KHmotorsport.se
GMAB
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Jag missade att prova på dessa när jag var i Florida sist, jag bokade för sent...

Alltid gillat dom här galna bilarna, kommer absolut följa din tråd! Säg gärna till när du kommer ut och kör med den, så man får titta närmare på en i verkligeheten (vilket jag fortf inte gjort). Dock kört tusentals varv i iRacing simulatorn i dessa.

thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Vegge
Torshälla
Här sen Feb 2006
Inlägg: 17



Kan jag ha sett dig ute vid gröndal?

Brukar vara där och elda med moppen på banan.

_________________
Markus Pettersson
En hög Saabar
Citera
clew
Eskilstuna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 15



figgebollen skrev:



Tyvär så råkade jag boosta ihjäl tändboxen, och ifall någon känner någon/hört talas om någon som är bra på att löda så får man gärna hojta till!

Tyvär så är boxen fylld med nån slags plast eller epoxi..... Vet ej hur man får ur det......
Tipps är välkommet!


Jag sysslar med lite liknande grejer i Eskilstuna.
Bygger/lagar/kopplar eftermarknadssprut mm.

Har aldrig sett den boxen förut, men gissar på att det är ett komplett tändsystem med inbyggda tändsteg.
Vad menar du med att du "boostat" ihjäl den? Det vanligaste är att man bränner tändsteg pga för lång dwelltid (dvs hur länge den ska ladda upp gnistan innan den släpper den).
Det kan ju förstås vara en CDI-box också, där har man inte dwell på samma vis men där finns tändsteg och kondensatorer som också kan paja.

Lyckas du få isär den utan att demolera den så kan jag se över den åt dig.

_________________
Lars Lengstrand
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare






Självklart kan jag bjuda på fler bilder!

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare

ANKOMST direkt från USA.

Kan berätta lite att jag tar hem ca 1 container p/år från usa med diverse delar.
Har hittils hittat saker till vänner så som , corvette c3, apache pickisar, båtar, diverse motorer och delar...
Allt mellan himmel och jord kan man säga!
Har en toppen kontakt i Virginia (en svensk som öppnat frakt firma). Skulle aldrig få för mig att skicka genom någon annan!

Mitt mål är väl att inom en snar framtid ev kunna få hem ett par Legend bilar i sverige för humana slantar...

_________________
Freddy Larsson
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Fräck

Hur i hela friden har dom lastat det där?? Långgafflar på trucken och lyft in bilen?

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


Denna bild lånar jag från en vän i eskilstuna..
Importerade hans legend i sommras, och så vitt jag vet så har Gröndal racer banans ägare 2st bilar samt min vän i eskilstuna + jag då varsin legend...
Och sen den där nissen Terry Griffin har ju sina uppvisningar på elmia o runt om med sin special byggda legend.

Dock sprängde min polare sin motor för ett par veckor sedan ute på isen. Motor byte på den, men han byter till något roligare...

Men som ni ser på bilden så är bakaxeln kapad på ena sidan.
Det är Toyota bakaxel med riktig kardan och utväxlingarna dem kör med i racing serien är 3.73 och 3.30 har jag för mig...? Låter det sist nämna va osagd men nånstans där ligger dem i utväxling.

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


Krängde på isdäck inför Speed weekend, men mitt batteri stod urladdatt och frös sönder under en natt, så dum som man är så försöker man boosta igång bilen och då small tändboxen...
Men men, bara ta nya tag och beställa en ny......

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
Tobias Nyström skrev:
Jag missade att prova på dessa när jag var i Florida sist, jag bokade för sent...

Alltid gillat dom här galna bilarna, kommer absolut följa din tråd! Säg gärna till när du kommer ut och kör med den, så man får titta närmare på en i verkligeheten (vilket jag fortf inte gjort). Dock kört tusentals varv i iRacing simulatorn i dessa.

thumbs up thumbs up thumbs up


Kan det varit i Orlando hos den där nissen Legend cars of Florida?
Polaren va där och fyndade en del prytlar... Ska lägga upp en bild från hans garage... Han hade bilar som folk plöjt ner 20.ooo$$$$ i... Helt sinnesjukt...

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
Vegeta skrev:
Kan jag ha sett dig ute vid gröndal?

Brukar vara där och elda med moppen på banan.


Nej tyvär, det måste varit go cart Johan... Han har ju en Legend också...
men förhoppningsvis så kommer den synas på Gröndal!!

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
clew skrev:
figgebollen skrev:



Tyvär så råkade jag boosta ihjäl tändboxen, och ifall någon känner någon/hört talas om någon som är bra på att löda så får man gärna hojta till!

Tyvär så är boxen fylld med nån slags plast eller epoxi..... Vet ej hur man får ur det......
Tipps är välkommet!


Jag sysslar med lite liknande grejer i Eskilstuna.
Bygger/lagar/kopplar eftermarknadssprut mm.

Har aldrig sett den boxen förut, men gissar på att det är ett komplett tändsystem med inbyggda tändsteg.
Vad menar du med att du "boostat" ihjäl den? Det vanligaste är att man bränner tändsteg pga för lång dwelltid (dvs hur länge den ska ladda upp gnistan innan den släpper den).
Det kan ju förstås vara en CDI-box också, där har man inte dwell på samma vis men där finns tändsteg och kondensatorer som också kan paja.

Lyckas du få isär den utan att demolera den så kan jag se över den åt dig.


Tackar för svar!
Dock tror jag att försöker jag få ut det epoxin så kommer nog dem flesta komponeneterna o ryka med... =p

_________________
Freddy Larsson
Citera
Fredde89
Strängnäs
Här sen Apr 2012
Inlägg: 43



figgebollen skrev:


Denna bild lånar jag från en vän i eskilstuna..
Importerade hans legend i sommras, och så vitt jag vet så har Gröndal racer banans ägare 2st bilar samt min vän i eskilstuna + jag då varsin legend...
Och sen den där nissen Terry Griffin har ju sina uppvisningar på elmia o runt om med sin special byggda legend.

Dock sprängde min polare sin motor för ett par veckor sedan ute på isen. Motor byte på den, men han byter till något roligare...

Men som ni ser på bilden så är bakaxeln kapad på ena sidan.
Det är Toyota bakaxel med riktig kardan och utväxlingarna dem kör med i racing serien är 3.73 och 3.30 har jag för mig...? Låter det sist nämna va osagd men nånstans där ligger dem i utväxling.





Fläskig bil känns bekant! utväxlingarna startar på 2:50 och går till 4:30 finns nog 5-7 där imellan, nä du nu får du sätta fart också så vi kan ut och smiska lite bana i sommar;)

_________________
Fredrik Wulff
Citera
Fredde89
Strängnäs
Här sen Apr 2012
Inlägg: 43



figgebollen skrev:
clew skrev:
figgebollen skrev:



Tyvär så råkade jag boosta ihjäl tändboxen, och ifall någon känner någon/hört talas om någon som är bra på att löda så får man gärna hojta till!

Tyvär så är boxen fylld med nån slags plast eller epoxi..... Vet ej hur man får ur det......
Tipps är välkommet!


Jag sysslar med lite liknande grejer i Eskilstuna.
Bygger/lagar/kopplar eftermarknadssprut mm.

Har aldrig sett den boxen förut, men gissar på att det är ett komplett tändsystem med inbyggda tändsteg.
Vad menar du med att du "boostat" ihjäl den? Det vanligaste är att man bränner tändsteg pga för lång dwelltid (dvs hur länge den ska ladda upp gnistan innan den släpper den).
Det kan ju förstås vara en CDI-box också, där har man inte dwell på samma vis men där finns tändsteg och kondensatorer som också kan paja.

Lyckas du få isär den utan att demolera den så kan jag se över den åt dig.


Tackar för svar!
Dock tror jag att försöker jag få ut det epoxin så kommer nog dem flesta komponeneterna o ryka med...



=p


Försök att kapa upp
Sen lite försiktigt med värmepistol få bort siliconen eller vad det är vi får hjälpas åt! Känner en kille som har två såna boxar i sitt garage!

_________________
Fredrik Wulff
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



Riktigt cool bil du skaffat.
Är det bara karossen som skiljer de olika modellerna?

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
Fredde89 skrev:
figgebollen skrev:
clew skrev:
figgebollen skrev:



Tyvär så råkade jag boosta ihjäl tändboxen, och ifall någon känner någon/hört talas om någon som är bra på att löda så får man gärna hojta till!

Tyvär så är boxen fylld med nån slags plast eller epoxi..... Vet ej hur man får ur det......
Tipps är välkommet!


Jag sysslar med lite liknande grejer i Eskilstuna.
Bygger/lagar/kopplar eftermarknadssprut mm.

Har aldrig sett den boxen förut, men gissar på att det är ett komplett tändsystem med inbyggda tändsteg.
Vad menar du med att du "boostat" ihjäl den? Det vanligaste är att man bränner tändsteg pga för lång dwelltid (dvs hur länge den ska ladda upp gnistan innan den släpper den).
Det kan ju förstås vara en CDI-box också, där har man inte dwell på samma vis men där finns tändsteg och kondensatorer som också kan paja.

Lyckas du få isär den utan att demolera den så kan jag se över den åt dig.


Tackar för svar!
Dock tror jag att försöker jag få ut det epoxin så kommer nog dem flesta komponeneterna o ryka med...



=p


Försök att kapa upp
Sen lite försiktigt med värmepistol få bort siliconen eller vad det är vi får hjälpas åt! Känner en kille som har två såna boxar i sitt garage!


Grejen va ju den när Jörgen hjälpte mig me det där och vi körde med värme pistol så gav sig nästan aluminium höljet före plasten....... Märkligt!
It is not the greatest.......
Dem har säkert gjort så i usa för att man inte ska kunna manipulera boxarna o kanske få ut en halv hästkraft till......

_________________
Freddy Larsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
LEGEND (Ny bil) Coupe 34, Från Import till Racing serie ***
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
7 besök senaste veckan (86036 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande