Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -94 ver 2.0 | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 52 besök senaste veckan (111590 totalt) |
Jag kan inte se nåt problem med att använda inre E46 leder. Gängan börjar på samma ställe sett från styrväxeln men att den är längre bara. Går ju kapa. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Aha. Nu är jag med. E46 leder får det bli. Ska kika på saken, kanske ikväll. Över en grogg. 🤣 _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||||
De kanske inte ens är längre, har inte skruvat isär dem. Hursom så löser du det 👍 _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||||
Det är bara mellan damaskerna det luftas som jag förstår det. Kuggstången går bara rakt igenom aluminiumhuset så där blir ingen volymförändring internt. Men jag får tillägga att detta var nytt även för mig. Har aldrig haft några problem med detta själv.
_________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||
Nu har det gått ett par år igen...
Vi firar 10 år tillsammans och då tänkte jag att det skulle passa att få ut kärran på vägen. Jag har besiktningstid imorgon bitti och det blir första gången sedan 2013 som den besiktades. Nu har jag: - Bytt till 3,15 utväxling med 40% diffverkan utfört av Mobimech. - Monterat 6vxl låda - Bytt till annan 3,2 motor. Ingen skillnad men jag hade en motor som jag inte testat och som skulle ha extremt få mil på sig. Den har hängt i ett motorstativ i varje fall de sista 10 åren och antagligen mer än så men nu är den uppstartad och spinner som katten. - Bytt fjädrar till mer "sport" än "race" - Sparcostolarna har fått lämna till förmån för original Vader stolar. Stolar man snudd på kastade för några år sedan fick jag nu pynta 14 000kr för. - Styrväxel bytt till en yellow tag och även slangar och rör runt den. - Original katalysator monterad med nån typ av Sportsystem efter den. - Nya fälgar, Apex ARC-8 9x18 Hoppas nu att man känner att man kan använda bilen. Kommer sannolikt gå längre med tillbakabyggandet till vintern men jag hann inte mer nu. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||||
Kör du med 3.15 utväxling för att du har bytt till en 6-växlad diesellåda eller finns det en annan anledning? Fint att bilen kommer få rulla igen!
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
Det är inte diesellåda utan den som sitter som standard i M3 3,2. Jag har satt i M3 3,0 utväxling om jag inte minns fel och anledningen till det är att detta inte är en fullblodad banbil längre. 3,91 klumpen ligger i garaget i fall man får för sig nåt med denna bil eller någon annan. Tror att M3 3,2 har 3,23utv som standard så lite mera motorväg blir det med denna utväxlingen men marginellt. Om 6an blir för hög vid något tillfälle så vet jag precis hur jag ska lösa det. Den gick igenom besiktningen utan några anmärkningar! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||||||
Härligt att se att bilen rullar!
Men vi vill se mer bilder! Vet ju sen innan vilken fin finish du har på allt |
||||||||
Då är jag med. Grattis till godkänd besiktning! _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -94 ver 2.0 | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 52 besök senaste veckan (111590 totalt) |