Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -94 ver 2.0
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16   >>
1 besök senaste veckan (111503 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1889



Markus97 skrev:
bakmotor skrev:

Imponerande tider thumbs up !
Vad är det för dim och et på de nya fälgarna?
har du några problem med att det tar i?


Det är 9x17 ET18. Skärmkanter bak är valsat ganska rejält så det är inte att rekommendera på en fin bil.


Ok, tack för info thumbs up
Då passar det bra på min

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -04 Race edi
Boxster S -01 GT edi
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048


Trådstartare
Att tvåla till skåningar skulle visa sig bli svårare än tänkt.
Eftersom denna bilen har varit snabbare än min förra som jag tog runt på 1.08,0-1.08,1 nånstans fritt ur mitt dåliga minne så bedömde jag utsikterna att klara en sjua som rimliga.
Hade till denna dag lagt på 225 Yokohama av äldre modell bak vilket inte blev en hit. De hade passat i en filminspelning för de lät betydligt mer än de greppade. Blev en del sladdar som var behagliga att hämta hem. Fast ibland gasade jag slut på dem också... så det blev en svartflagga med uppmaning om att jag körde över min förmåga. Fint att man kan bedöma det från bankanten. Att man inte får sladda hade troligen skadat egot mindre.

Gick in för lufttryckskontroll där vä fram utmärkte sig då det var alldeles för lågt. Jodå hade lyckats få punka.
Hade sån tur så jag fick låna ett hjul av Patrik Skoog för fortsatt träning. För träning behövde jag den saken stod klar
Transpondertestet visade 1.08,5 efter ytterligare några varvs nötande.
Ingen sjua i sikte som det kändes.
Förstod att segersviten i TA var över då K-E Larsson körde på sju. Uffe var nån tiondel snabbare än mig. Det var fler snabba men de hade jag ingen koll på vid tidpunkten.

Till TA tvingade jag mig själv att ta i hårdare. Antog att det skulle behövas. Men jag hade inget mer att plocka fram utan det blev mest kaos. Gick in i slalompartiet på tvären med fyra låsta hjul tror jag och därefter skakade hela bilen. Jag har aldrig haft en bromsplatta av denna klass så jag trodde nästan jag fått punka eller annat trasigt så jag gick i depå för att snabbkolla bilen.
Fann inget så åkte ut igen men skakandet var för illa. Försökte hänga på en medtävlande men jag gav upp och körde i depå. Helvete.
Hittar nu i efterhand inte resultaten på amigoo men jag vet att jag blev femma men minns inte hur långt jag var efter.
Va inte så kul att lämna tillbaka lånehjulet till Skoog då jag till och med bromsat fram corden... de övriga däcken har jag inte pallat kolla på än. Misstänker liknande besvär på dem.

Men även om finalen blev dyster så hade jag så bra ledning i tabellen att det räckte för seger totalt.
Nu kanske inte denna seger direkt öppnar för några feta sponsordealar och uppsägning till chefen men om man är med och tävlar i nåt är det alltid roligare att vinna än komma tvåa.
Så är det.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Grattis BMWSC TA Weltmeister 2014

BMW lär höra av sig och erbjuda plats i DTM

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Markus97 skrev:
Va inte så kul att lämna tillbaka lånehjulet till Skoog då jag till och med bromsat fram corden...


Tack för däcket, det kostade en flaska sprit

_________________
Patrik Skoog
Citera
Ulf Sanden
Hemmeslöv
Här sen Dec 2011
Inlägg: 1185



Grattis Markus , värdig vinnare!

Kanske möts vi nästa år?

_________________
Ulf Sanden
Miata NB
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Stort grattis till totalvinsten! Att du inte var snabbast på knutan är inget att fokusera på, med totalvinsten i hand Du får komma ner oftare i så fall Verkar för övrigt vara ett elände att köra utan abs.. Brrrrr

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Grattis till totalvinsten!

Hoppas vi ses till nästa säsongs TA

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
Grattis BMWSC TA Weltmeister 2014

BMW lär höra av sig och erbjuda plats i DTM

Tack, jag väntar på samtalet. Har du gett dem mitt nummer?


Patrik Skoog skrev:
Markus97 skrev:
Va inte så kul att lämna tillbaka lånehjulet till Skoog då jag till och med bromsat fram corden...


Tack för däcket, det kostade en flaska sprit

Vad vill du ha och kan du vänta till våren? Annars får ja väl buda en flaska till dig...
Typiskt att det skulle bli så då jag till och med satte det höger fram för att det skulle slita mindre.


Uffe24 skrev:
Grattis Markus , värdig vinnare!

Kanske möts vi nästa år?

Tack Uffe men denna gången var du snabbare. Hoppas vi ses till året. Men det är ju inte jag som har annons på bilen... Ta förnuftet till fånga nu och behåll bilen. Svårt att hitta vettigt alternativ till en M3 E36.


frapp skrev:
Stort grattis till totalvinsten! Att du inte var snabbast på knutan är inget att fokusera på, med totalvinsten i hand Du får komma ner oftare i så fall Verkar för övrigt vara ett elände att köra utan abs.. Brrrrr

Tack! Du har helt rätt och jag har lagt ovanligt lite energi på att älta en förlust. Jag behöver träna på banan, köpa nya däck, och sen träna ännu mer om jag ska kunna mäta mig med lokalbefolkningen. Då kommer nog sjuan. Men Blixt körde väl på sex med R-däck va? Ajaj.
Har du ABS kvar? Är det ok enligt reglementet? Jag vill minnas att det var tvungen att vara bortkopplat..?


Rka skrev:
Grattis till totalvinsten!

Hoppas vi ses till nästa säsongs TA

Tack!
Det gör vi nog skulle jag tro. Men snälla lätta inget. Jag behöver ha mitt halva ton i fördel.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Markus97 skrev:


Rka skrev:
Grattis till totalvinsten!

Hoppas vi ses till nästa säsongs TA

Tack!
Det gör vi nog skulle jag tro. Men snälla lätta inget. Jag behöver ha mitt halva ton i fördel.


Ska försöka att hålla mig från att lätta.
Måste ju ha något att skylla på..

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Stort grattis

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Stort grattis Markus! Dessutom, tack för en trevlig pratstund i lördags Återkommer kanske med lite frågor angående E36 M3/BMW Cup i framtiden om det är ok?

Mvh / Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048


Trådstartare
Marcus S skrev:
Stort grattis

Tack!


mopack skrev:
Stort grattis Markus! Dessutom, tack för en trevlig pratstund i lördags Återkommer kanske med lite frågor angående E36 M3/BMW Cup i framtiden om det är ok?

Mvh / Alex

Tack själv. Fråga får man. Jag har inte alla svar, men du är iaf på rätt forum. Det vågar jag slå fast!

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Markus97 skrev:

Tack! Du har helt rätt och jag har lagt ovanligt lite energi på att älta en förlust. Jag behöver träna på banan, köpa nya däck, och sen träna ännu mer om jag ska kunna mäta mig med lokalbefolkningen. Då kommer nog sjuan. Men Blixt körde väl på sex med R-däck va? Ajaj.
Har du ABS kvar? Är det ok enligt reglementet? Jag vill minnas att det var tvungen att vara bortkopplat..?


Tycker helt enkelt vi fastslår att du kommer ner oftare thumbs up Vore trevligt. Stämmer ang Blixt. Tror han kört på ca 06.7..
Ja jag kör med original abs. Faktumed att hela bromssytemet är original utom klossarna.. Så visst får vi köra med abs enligt reglementet.

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048


Trådstartare
frapp skrev:

Tycker helt enkelt vi fastslår att du kommer ner oftare thumbs up Vore trevligt. Stämmer ang Blixt. Tror han kört på ca 06.7..
Ja jag kör med original abs. Faktumed att hela bromssytemet är original utom klossarna.. Så visst får vi köra med abs enligt reglementet.


Synd att en sån bra bana ligger så långt från Arvika. Eller att Arvika ligger så långt från Knutstorp så förstår även skåningar vad jag menar...
Verkar som mina uppgifter var gamla om ABS förbi koppling då det verkar borttaget nu. För jag känner mig ganska säker på att det var så förr.
Vore kul om någon med insyn kunde bekräfta och isf förklara varför det var som det var och varför det ändrats. Nyfiken.

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048


Trådstartare
Jag ska besiktiga bilen nu så abs måste monteras. Har nu bestämt att den kommer få sitta kvar för att se hur det känns på bana.
Har ju i iver lyckats bromsa platt något lite på varje körning i år och det är ju tråkiga däck pengar.

Därmed får man addera fem kg vänster fram. Och troligen längre bromssträcka?

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



I teori blir bromssträckan längre. Men det bygger nog på att föraren är mycket duktig att bromsa om man kör utan. Rent personligen tycker jag det är skitläskigt utan. Men det är bara för jag inte kan.. Motorbromsar du samtidigt?

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
vince
Kävlinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 270



Kul att träffas och snacka lite i lördags Markus.
Och stort grattis till totalen!!

_________________
Vincent Pihlström
BMW M3 E46 04 flyttsak
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906



Grattis!!

_________________
Mvh
Per Bodin
Karlstad


BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Markus97 skrev:
Idag har jag byggt avgassystem och det blev ett enkelt 3" med två stycken Apple dämpare. Den främre som sitter mitt under bilen har måtten 22x13x65cm och den bakre 22x13x42cm. Har ingen katalysator än och med dessa raggarbilsdämpare väger systemet in på dryga 20kg.
Markfrigången blev inte superbra med den stora dämparen under men fick upp den på kärran nyss i alla fall om än med hjälp av väggreglar som rampförlängning.
Upplever systemet som tyst när man torrvarvar men har ingen aning hur det låter med belastning. Det får visa sig på kullen om ett par veckor.

Nu är den ute i det fria för i morgon åker jag iväg för att göra cornerweight och hjulinställning. Ska bli väldigt intressant att se vad den väger.










Hej Markus!

Dags för uppdatering ?

Lite nyfiken på hur det gick med ljudnivån?
Har bara goda erfarenheter av Apple och tänkte använda 2st 420mm dämpare..Tror du det räcker för en anständig ljudnivå på en M52a?
( på min 318is hade jag endast en 550mm och det var väl ok , lite högt kanske )

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048


Trådstartare
Marcus S skrev:

Hej Markus!

Dags för uppdatering ?

Lite nyfiken på hur det gick med ljudnivån?
Har bara goda erfarenheter av Apple och tänkte använda 2st 420mm dämpare..Tror du det räcker för en anständig ljudnivå på en M52a?
( på min 318is hade jag endast en 550mm och det var väl ok , lite högt kanske )


Den blev i tystaste laget. Men hellre det än att inte veta om man får köra för att det blåser åt nåt visst håll eller så tänker jag.

Blir inte mycket till uppdatering tyvärr. Bilen har stått stilla sedan sist jag skrev i tråden sånär som flytt mellan garagen.
Anledningarna är flera. Småbarn är en. Aningen tillfälligt tappad sug en annan. Lite andra motorinriktningar som jag pysslar med när tid/lust/möjlighet infaller samtidigt finns också.
Lägger in några bilder. Retar säkert nån.

240 Turbo


Detta är det första som jag ser på 20år av min gamla moped. Köptes loss och säljs aldrig mera. Hur otroligt är inte det att lyckas få tag på rätt moped liksom? Förfinas lite eftersom och hårdvaruuppdateras kontinuerligt.



Leker ibland med min gamla 90-tals hoj.


Åsså kunde jag inte motstå storebror




Så vi får se om M3an får komma ut till 2016!

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1048


Trådstartare
Har varit garaget och tittat till bilen idag.
Började fundera på om den skulle bytas mot en m3 e46 utan brutala modifieringar. Då kanske den kunde användas som en kul bil att köpa glass med. Men det skulle ju kännas konstigt att sälja denna som man lagt så mycket tid på så då tänkte jag vidare.
Kanske man skulle bygga tillbaka lite?
Original utväxling, normala sportfjädrar, lite ljudisolering, lite bekvämare stolar typ. Kanske även lacka den i en normal färg. Då kunde den funka att ta med en av de små på en sportbilsutflykt, sticka mellan med en banträff och kanske till och med ta den till jobbet när vädret tillåter.
Bättre än att den bara står tänker jag..?

Tror inte jag sett någon på rejsa gå åt det hållet?
Om man skulle vilja ha tag på lite inredningsdetaljer till en e36 m3 borde rejsa vara det rätta stället!

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -94 ver 2.0
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16   >>
1 besök senaste veckan (111503 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande