Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -94 ver 2.0 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16 >> 24 besök senaste veckan (111562 totalt) |
Såna där tankar som vi notoriska bilbytare tampas med hela tiden eller hur
Kör man väldigt lite bana kan man väl tänka sig en kombo men annars är väl kompromisser sällan så kul. Spar bilen som den är och köp en billig cabbe el nåt, köpa glass tröttnar du snart på ändå _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Mitt förslag:
Optimera motorn ( eller har du det?) Om inte kanske finns det lite att hämta? Edit Såg att vi diskuterat det innan men det var lite diffust. Vanos? Bredda och va med och kör bmw cup special i år. Såg förresten 75% diff, varför understyr den inte hemskt? _________________ Ulf Sanden Miata NB |
||||
Jag håller med dig. Det är därför den är byggd som den är. Men eftersom jag inte har åkt bana på hela föregående säsong är det ju frågan hur stor idé det är att ha en renodlad banbil? Så för att använda bilen kanske det inte är så dumt ändå. Delarna som byts ut kommer sparas för framtiden i så fall. Ja den eventuella ombyggnationen lär inte ske nu så får fundera lite.
Motorn går tillräckligt och bmw cup finns inte på kartan. Det kräver ännu mer av det jag inte riktigt har just nu. Diffen har jag köpt så här och inget jag specat själv. 75% diffverkan har jag inte upplevt som negativt. Den har ingen förspänning vilket gör att den är "odiffad" in i svängarna och 75% vid gaspådrag. Som jag förstått det hela iaf utan att på något vis vara kunnig på området. Den som vet bättre kan få rätta mig. Har haft understyrningsproblem in i sväng med R-däck men av det jag skrev ovan tror jag snarare problemet är annat, dock ej lokaliserat. Med slicks minns jag inte att det varit problem med detta. Kanske inte kört snabbt nog med slicksen? Ja vem vet. Tack för input, kanske ett annat år. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Ja nu rättade jag hela inlägget...? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
För egen del tänker jag nog behålla renodlad banbil tills/om jag tröttnar helt på att åka bana. Då skulle jag nog skaffa en sportbil. Men visst ,det finns väl hyggliga kompromisser...Cayman S ?
Nä, släng en filt över E36an , om några år tycker nog ungarna det är kul att hänga med på banträff/TA _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Ja ska hålla mig lugn ett tag till. Men bra att ha lite bollplank här på rejsa medan man funderar.
Finns inget att be om ursäkt för. Är inte besviken alls på bilen. Finns nog lite förbättringar att göra men inga jätteproblem. Den behöver besiktigas, nya R-däck och bromsskivor/belägg fram. Och fixa en del smågrejor. Mot slutet av säsong -14 hade jag inte lust att lägga stora pengar på nya däck så det blev sämre och sämre grejor pålagt för att härda ut säsongen. Kulmen var Knutstorp då bakdäcken var katastrof. Så just nu behöver jag lägga upp mot 20k i däck och bromsar och det har jag fortfarande ingen lust med. Om jag kände att tid/lust/energi var på topp så vore det ju bara att handla men jag inväntar att dessa ingredienser är uppfyllda först. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Plötsligt händer det.
Ska bli körning på flygfältet snart med en så superstageliknande bana som fältet tillåter. Den står på slicks nu och jag tror bestämt att de får sitta kvar. Har tagit in den i mekgaraget för att titta över den lite under veckan men inga stora planer. Konstigt hur snabbt man kan få feeling! Vuxet av mig att inte ha sålt den, bara att sätta i batteri och starta. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Haha ja har tre MB. Och två MT... Allt spårar ur...
De börjar bli väldigt svåra att få tag på nu, iaf de vettiga och kompletta objekten. Sen ska ju även de dåliga renoveras vilket gör att det blir dåligt med delar. Det är i varje fall väldigt mysigt att hålla på med jämfört bilar både vad gäller plats, tid, pengar och energiåtgång. Tio minuter i mysbyxor på kvällen och bygget har gått framåt. Passar mitt liv som handsken just nu. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Körningen gick både bra och dåligt. Det bra var att jag snabbt kom ner i tid som stod sig så länge jag var kvar på plats.
Det dåliga var att jag bromsade plattor på däcken så rejält att jag fick avbryta. Som förr alltså. Så nu får man nog överväga att peta tillbaka ABS prylarna. Vad kommer jag tycka om att köra med ABS tror ni? Stiligt ekipage väl? _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Nu vet jag inte riktigt vad du kör med för broms-setup, men jag upplevde att när jag tog bort bromsservot och satt dit en bromsvåg så blev känslan i bromspedalen tusen gånger bättre och man känner direkt när den börjar låsa upp, vilket jag inte kände innan. Sen dess har jag aldrig lyckats få en bromsplatta. Kanske nått att fundera på?
_________________ Torbjörn Nyberg |
||||
intressant läsning. Har nämligen liknande problem. ingen känsla alls. låser upp höger fram. Vet bara inte om man ska flytta tillbaka arbetsplatsen och ha separat pedalställ eller sitta kvar i framrutan o bygga om org pedalställ. _________________ Mikael Dalin SpeekEd Racing på Facebook Vill mycket, kan mindre BMW 325 Coupè Långlopp. |
||||
Hej Lasse! Du satsade friskt med familjekombin må jag säga! Ang ABS är jag osäker. Tror det krävs grejor avsedda för race för att det ska gå fortare och att jag skulle satsa pengar i något sådant finns inte på kartan. Frågan är hur dåligt original fungerar? Att jag blir lite långsammare kan jag ta om det sparar mitt däckkonto men någonstans går ju gränsen för hur dåligt man kan leva med.
Allt utom framok och skivor är original. Vad det sitter för belägg minns jag ej nu. Har en ställbar strypventil liggandes som jag skulle ha till bakbromsarna men som inte kommit dit. Den behövs men ändå osäker på att den lämnar hyllan. Kan nog tänka mig att det du säger stämmer. Jag tror dock inte att det är rätt väg att gå för mig. Är ju inte längre någon frekvent bandagsbesökare så att göra bilen extremare känns som fel håll för mig i nuläget. Funderar faktiskt på att göra den mer civiliserad vad gäller utväxling, fjädrar och kanske till och med en golvmatta! _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Hö fram brukar det vara för mig också men denna gången är det faktiskt vä fram som fått mest skit. Det kan vara fler däck för jag har inte tittat och jag är inte säker på vilka jag låste. Hornen var långt genom hjälmen och på väg genom taket så jag minns nästan inte vad jag gjorde och vad som hände. För längesen man fick gasa mot klockan så man blev ju galen de första reporna. _________________ Markus Johansson BMW M3E46 ESS BMW 2002 BMW 325 Touring -89 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -94 ver 2.0 | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16 >> 24 besök senaste veckan (111562 totalt) |