Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi Ur quattro -83 spq replika
1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (42948 totalt)
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
får väl ta mig i kragen att slänga upp ett av mina projekt

info audi urquattro -83 o målet är att bygga en rolig trackday bil att busa med men ändå skall bli gatlegal

påbörjad när den köptes o rensad på de mesta o blästrad o kortas mm
hade vart lättare att börja på en ej påbörjad för de mesta omgjort som jag vill ha de o för att klara SFRO krav

motor
AAn 20v kommer masseras till moderat effekt
renoveras med nya lager o såklart slit delar som olje pump mm
verdi stakar
rs2 toppackning
arp bult botten samt topp
wagner grenrör
26/27 turbo ell kanske nåt modernare?
3" rostfritt race kat

drivlina från audi s2 coupe

stumt monterad fram/bakvagn med alu bussningar
plast i länkarmar samt bakdiff
alla diff samt växellåda/motor kuddar alu/plast
rs2 krängare fram samt knivkrängare bak med unileder
kw coils
tuffare topplagringar
porsche bromsar
nytt bromssystem separata cylindrar med bromsvåg mm

info o bilder kommer att komma under byggets gång men lägger med nån där jag håller på att kapa rent för breddning samt kapa bort dåligt i golv saker som skall göras om mm



_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
jag är både dålig fotograf o har dålig utrustning för att ta bilder så jag hoppas ni står ut men ska istället försöka hålla bra fart på uppdateringar o allt som händer under byggets gång.

_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
bilder kommer från lite olika tids intervaller men så ni ska få en helhet på byggstart så blandas de lite gammalt o nytt sen bygget påbörjades






_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare






Kan ju lugna alla audi entusiaster då jag är en själv o brinner lite just för urquattros att denna bilen var för dålig för att orginal renoveras därav att den får ett nytt liv som sportquattro:)

Sen är detta en tolkning av replika av mig o mycke kommer inte stämma med ett orginal o kommer heller aldrig kunna bli en orginal bil så de kommer plockas delar lite här o var o hoppas folk kan stå ut med de utan att förarga sig att allt skall stämma till 100%

ha de gott så länge o mer bilder kommer ikväll när kvinnan får föra över allt till datorn,

_________________
ulf edgren
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047



uffarn skrev:


Kan ju lugna alla audi entusiaster då jag är en själv o brinner lite just för urquattros att denna bilen var för dålig för att orginal renoveras därav att den får ett nytt liv som sportquattro:)

Sen är detta en tolkning av replika av mig o mycke kommer inte stämma med ett orginal o kommer heller aldrig kunna bli en orginal bil så de kommer plockas delar lite här o var o hoppas folk kan stå ut med de utan att förarga sig att allt skall stämma till 100%

ha de gott så länge o mer bilder kommer ikväll när kvinnan får föra över allt till datorn,


Jag har samma åsikt, så länge man inte ska byga en "historiks" rejsbil som ska homologiseras tycker jag att man får plocka delar hur man vill.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare


_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare


_________________
ulf edgren
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



uffarn skrev:
Kan ju lugna alla audi entusiaster då jag är en själv o brinner lite just för urquattros att denna bilen var för dålig för att orginal renoveras därav att den får ett nytt liv som sportquattro:)

Sen är detta en tolkning av replika av mig o mycke kommer inte stämma med ett orginal o kommer heller aldrig kunna bli en orginal bil så de kommer plockas delar lite här o var o hoppas folk kan stå ut med de utan att förarga sig att allt skall stämma till 100%



som urquattro-ägare & Auditokig kan jag inte annat än hålla med. Bilen ser verkligen ledsen & allt kan ses som en räddning. Så hellre det än att låta den bara dö thumbs up Hade den varit i fint skick hade det varit att häda

Jag känner igen bilden/bilen...kan bara inte placera den....

Men, mer Audi åt folket på rejsa bildkvalité är inte lika viktigt som kvantitet mycket bilder & info

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
Nej precis den får åter uppstå i nytt utförande, ska fixa mycke info om allt ikväll, angående bilder kan nån gammal bild komma från nån rejsa medlem från äldre dar när de drogs igång därav du känner igen den,

Kommer komma mycke detalj bilder på olika lösningar o utföranden inom kort o försöker vara så seriös o kostar på den ganska mycke inom rimliga ramar

Har ju även barn o familj som behöver mat på bordet så har tyvär inte helt obegränsat med medel,

_________________
ulf edgren
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



Kommer du åka kortat rakt av eller blir det takbyte också? Personligen tycker jag proportionerna har en tendens att bli halvskeva med GT taket istället för 80'ins, men även så är det ju förbannat grymma och läckra bilar!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
Att ändra rutramen ser jag inte som några större svårigheter utan de svåra är att rota fram delarna som krävs för att kunna utföra jobbet o de börjar bli riktigt ont omvettiga delar till gammla audis sen är jag heller inte den som låter ett bygge stanna upp utan kör på o i nuläget lutar de åt att låta rutramen vara

Skulle de gräma mig för mycket i framtiden så får jag helt enkelt göra om men nu kör ja på annars blir de aldrig färdigt:)

_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
fixar me plåt jobb,gammla taskiga trösklar borta


_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
SLUTRESULTAT:nya trösklar byggda o "kaross kittade" tyvärr inga bilder på invändiga färstärkningar osv, nu ska dom rostskyddas o även monteras kevlar trösklar som tillhör spq "kittet" utanpå dessa sen



_________________
ulf edgren
Citera
trimmo
billingsfors
Här sen Aug 2010
Inlägg: 25



Härligt att du fått upp en tråd, synd du missat några bilar ;-)
Nu kan ja följa dig hemifrån även om de inte ä långt till garaget

_________________
timo pyssysalo
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
Nej men nån gång måste bli den första o nu kändes tiden mogen för blocket har väl gjort att dom mest data motståndiga har fått lärt sig en dator:)

De mesta innan finns ju kvar genom bilder men arkiverat o hör ju inte hemma i denna tråden men en del kul har de ju varit genom åren,

_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
påbörjar lite med bågen me boxar o även fått in nåt rör osv mer bilder på detta kommer





även börjat en del i bagagen där de både dåligt o väldigt tunn plåt

_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
donator bilen som får sätta livet till


motor hörnan här finns lite av varje kanske sätta i en rs4 motor:) även en audi 5a på väg isär för lite uppgradering
svårt att få med allt på bild men en del olika växelådor o annat som bleve liggandes o som säkert kommer att behövas i framtiden för de börjar ju ta på delar i bra skick till äldre audis

_________________
ulf edgren
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Helrätt projekt att inte låsa sig till "rätt" delar! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Kul tråd thumbs up

Och jag som själv vet hur mycket jobb, tid och pengar det går åt i ett sådant projekt så känns det helt okej att följa det framför datorn


Kan du inte klämma in en bild på fin bilen du köpte också?

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Micke_EVO
Linköping
Här sen Maj 2008
Inlägg: 399



Tror denna bil har kommit i rätt händer. Kul att bilen färdigställs efter mer än 10 år och några ägarbyten. Lycka till och hojta till ifall du undrar över nått, verkar i alla fall du fått med skivan med bilder. Har ännu inte hittat fler här hemma men jag gör några halvhjärtade försök ibland

_________________
/Mikael Olofsson
Lancia Delta Integrale EVO -91(Såld)
Lancia Delta Integrale EVO -92 Repsol (Projekt)
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
Lillen skrev:
Helrätt projekt att inte låsa sig till "rätt" delar! thumbs up


nej precis för i slutändan är de ändå inte en "äkta" o de vet ju alla som håller på med bilar att ett bygge kan bli precis hur dyrt som helst så genvägar får alltid övervägas o egna lösningar får kommas på för att ta sig runt problemen som uppstår samtidigt skall de absolut inte fuskas ihop .

Tidsplanen i dagsläget är att innan sommarn är över skall den vara sfro klar o lackad o 2014 ska den rulla o vara helt klar , känns som ett realistiskt mål men de är mycke mycke jobb o utgifter innan jag är där,

_________________
ulf edgren
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi Ur quattro -83 spq replika
1, 2, 3, 4   >>
12 besök senaste veckan (42948 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande