Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Bra pris på Kumho Ecsta V70A?
1081 besök totalt
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268


Trådstartare
Har fått ett pris på Ecsta V70A (205/50 15") på 850kr, det måste väl vara ett bra pris eller?
Hur är dessa däcken, nån som har provat dom? Hur är de jämfört med tex Toyo R881?

Finns tydligen olika däcksblandningar, vill ha ett däck som håller minst 5-6 sprintrace med träningar o så.

Blir lite förvirrad på Kuhmos däcksbeteckningar, men vilka mer R-däck har de? Är osäker på om R-däckslistan fortfarande stämmer..


_________________
/Arne Lindgren
Citera
pålsson
Sollentuna
Här sen Jan 2004
Inlägg: 394



Kolla med Martin Gistell på Wheelbase. Jag har fått hjälp med mina nya V70A av honom. Finns både länk på startsidan och på forumet.

_________________
Nüburgare und BMW-fahrer
Pål Pålsson Körlinge
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag tycker priset verkar vara väldigt bra! Det pris jag fick när jag jagade runt var nästa en tusenlapp högre i samma dimension.
Vad jag vet finns det 3 olika blandningar av gummit. Jag fick rekomenderat av Dawa däck att helt utan tvekan välja det hårdaste däcket. Dom svamlade om att de mjukare var för strippkörningar..

När jag pratade med min lokala gummigubbe så fanns enligt honom V700A (Victorraing??) inte kvar i sortimentet. Det var endast V70A som han kunde få tag på iaf. Han var i kontakt med Dawa däck via telefon samtidigt.

Detta var det jag vet om det däcket. Jag misstänker att det finns andra med bättre erfarenhet.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Jag körde med V70A, medium, förra året

Jag är väldigt nöjd med det däcket. Funkade kanon på min Astra GSi, både på tort och i regn thumbs up En stor fördel med däcket är att det inte är så kännligt för cambervinklar, jag körde med -1,4grader och det funkade alldeles utmärkt. Det var även lätt att få bra temperatur i däcken. Efter 5-600 hårda mil inkl åtskilliga hundra varv på diverse banor så hadde jag fortfarande lite mönster kvar.

Har du några fler frågor så rekomenderar jag att du tar kontakt med Martin på Wheelbase

Jag är faktiskt så nöjd med däcket att jag beställt en ny uppsättning till i år thumbs up

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268


Trådstartare
Låter ju bra detta.. Blir till att beställa minst en uppsättning iaf.

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Däck för banåka
Bra pris på Kumho Ecsta V70A?
1081 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande