Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda S2000 -07 SNIK
1, 2, 3, 4   >>
11 besök senaste veckan (60907 totalt)
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Efter 12 år med Subaru, så fick det vara nog, så förra året så fick jag provköra en Honda S2000 nere på Gelleråsen, eftersom min Impreza hade pajat

Jag tyckte denna bil var skitkul att köra så jag började snegla på beggade bilar efter detta, efter ett tag så hittade jag ett exemplar som verkade OK, den hade bara gått C:a 2000 mil så jag slog till, jag han köra 2 ggr på Mantorp. Planen var att köra med den som den var dvs.. sportsystem, luftfilter. Men sen så ställdes ju bilen av senare på hösten, och något vill man ju pyssla med under vintern

Att ha åkt Subaru så var ju inte pysselbiten något svårighet, det var oftast större haverier, bygga nya motorer mm.. år ut och in.

Men nu hade jag ju en Honda den var ju hel, finns sådana bilar??


Bilen ställdes av och Jensa (smartab) fixade med polering inför avställningen, tanken var att jag skulle hjälpa till, men var för bakis för detta




Jag började lite lätt med att uppdatera bromsarna, ganska lätt ringde Per stacke och handlade PPF skivor och klossar runt om. Tänkte stanna där, men hur kul är det att stå i baren och säga att man åker orginal

Så nästa steg blev större bromsok, var ganska nöjd där, men så delar man garage med Jakan Racing grabbarna och då konstaterades att jag blivit fart rädd
W.T:F

Bilen har ju 240 HK orginal och är ganska tuning vänlig så ett kompressor kit inhandlades av PPF i Avesta.
Bilderna är från Min Stora dag 2012 på Mantorp



Byte av ratt var ett måste så blev en mocca ratt med snapoff

Lite saker från Per Stacke


när man endå höll på så blev det bromsok från Honda Accord också dom har 2 kolvar istället för bara en som S2000 har orginal






I övrigt så sitter det KW steg 2 dämpare på, och JS Racing Titan avgassystem+ grenrör på bilen lagom SNIK tycker jag
Dock så var ljudet för bullrigt så Robban en kompis byggde insattser och nu är bilen tyst igen

Spridare 1200 cc, soppapump, spridarkontakter




I fredags var jag och lånade ett specialverktyg för att mecka bort remskivan av Rozeholts i stan, fantastiskt trevlig verkstad



Jaha och i dag så var det dags att börja montera det roliga i bilen kompressorn

Som tur var så hjälpte Jakan Racing Jörgen och Jonas På JAWS Motrsport till !!!!

Jag sprang mest i vägen
Som tur var kom 2 st Honda expert också thumbs up varför ha manualer när man kan fråga dessa massa saker thumbs up lite bilder från dagen




Började med förberedelse för soppa pumpem huu skit jobb kom inte längre i dag












Det som är kvar är montera soppa pump, oljekylare, spridarkontakter, fixa luftkylningen frambromsarna, sen så ska bilen i väg för mappning hos PPF i början av April

Målsättning med denna bil då?? att ha en lagom gatbil som inte spårar ur, men det sista vet man ej hur länge det håller

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Riktigt riktigt nice. Men fegis som inte vågar säga att man kör original Din bil ger vill ha känslor. Även med moddarna thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Riktigt riktigt nice. Men fegis som inte vågar säga att man kör original Din bil ger vill ha känslor. Även med moddarna thumbs up


hehe tackar!!!

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160



Underbar bil, underbar motor

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Uppdatering:
I veckan var jag förbi NBM och köpte slangar och kopplingar till oljekylaren

så i dag var det dags att börja montera oljekylaren





på plats i motorrummet



lite dålig bild men den sitter där

Sen så var nästa pers soppa pumpen, trångt och djävligt och ett par timmar senare så satt den på plats.

Byta spridarkontaker

Och

hälla i motorolja, och ringa in expertis John K så löste det sig efter en stund, och kunde äntligen startas upp thumbs up




fjäderbensstaget fick inte plats så det fick monteras bort, och sätta dumpen och rätt håll denna gång så Robban blir nöjd


Nu funkar bilen maskinellt och ska mappas i början av April

Nästa gång jag åker till garaget så ska bromskylningen fixas och fronten ska monteras

börjar få ban abstinens nu

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Underbar bil

Blev även lite nyfiken på m3an som står till vänster i bild på sista bilden... ?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
E.Svensson skrev:
Underbar bil

Blev även lite nyfiken på m3an som står till vänster i bild på sista bilden... ?


Tackar!! Hmm vågar inte säga för mycket om M3:an men den är extrem bygge i allt, när den kommer ihop thumbs up

Helt klart den extremaste E46 M3 jag vet i sverige just nu

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Jaha dags för lite uppdates:

I dag var det dags att mecka vidare och få till bromskylningen i fram, först fick man fixa till anslutningar i bromsskölden , 3 tum/76 mm...



Sen så måste ju anslutningen svetsas fast så, jag lät en svetskunnig göra jobbet,så besparade jag många spy känslan en att göra byggare BOB jag kan själv

Nästa steg var att göra hål i inne skärmen för att kunna få dit slangen



givetvis så fick man flytta på vattenpumpen för IC och plocka bort någon luft pump skräp som satt i vägen




prov montera slangen, hmm börjar nästan låta som ett avsnitt av Bosse bildoktorn

nu var den saken klar, hål och anpassning för luft in gjordes i fronten





dags att göra det sista


Nu är bilen klar och mappning väntar nästa vecka, sen ska det köras

En liten annan rolig sak var att det kom förbi en Porsche snubbe till garaget i dag
och han tog med sig en halvstekt Fasan till garaget, som han hittade ute på E18




så lunchen var nästan klar

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



En hard top vore nästa grej va ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Supramannen skrev:
En hard top vore nästa grej va ?


Jo tanken är att skaffa en sådan, och en båge typ harddog framöver,

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



subarumicke skrev:
Supramannen skrev:
En hard top vore nästa grej va ?


Jo tanken är att skaffa en sådan, och en båge typ harddog framöver,


Nice

Mugen har väl en trevlig i CF..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 417



subarumicke skrev:


En liten annan rolig sak var att det kom förbi en Porsche snubbe till garaget i dag
och han tog med sig en halvstekt Fasan till garaget, som han hittade ute på E18




så lunchen var nästan klar


Fasanen blev rätt god...godare blev iPE avgaset på Porschen ..Jörgen myste bakom stolen när han rappade på gasen och jag plippade på medföljande fjärrkontroll

Har du funderat ut vad du ska köpa för tjugan vi på JAWS sponsrade med? :P

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295



Hehe.. Snik och snik.... Detta ska följas. Ser verkligen fram emot att se hur det gick på bromsningen samt lite gasa filmer.

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
lego
Jönköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 84



Mycket fint jobb!

Får man fråga var du köpte slangen till bromskylning och ev artikelnr?

_________________
Jon Olsson
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 417



lego skrev:
Mycket fint jobb!

Får man fråga var du köpte slangen till bromskylning och ev artikelnr?


Vet inte vart Micke köpte sin men vi handlar alla våra slangar till kompressorsatser etc från DO88

http://www.do88.se/sv/artiklar/silikonslang-_-slang/luftslang/luftslan . . . .

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Do 88 funkar men samcon standard den oranga I Motorsport typ alla fabrics bilar är ett par snäpp bättre

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
lego
Jönköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 84



Tack Rickard och Jonas! Ska se över båda alternativen!

_________________
Jon Olsson
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Hej jag köpte mina slangar på
http://www.kuntze.se/

kostar typ 500 kr metern (den jag har) den värsta orange kostar typ 1200 kr metern

I morgon är dags för bänkning

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
lego
Jönköping
Här sen Jun 2010
Inlägg: 84



Var in hos PPF idag på eftermiddagen, blev du nöjd med effekten?

_________________
Jon Olsson
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476


Trådstartare
Hej i dag var jag hos PPF och bromsade bilen. Först var det lite problem med miss tändningar


men det visade sig bara vara stiften som inte hängde med, så det byttes på plats. Ärtan började köra men efter en stund så räckte inte spridarna till?? hmm det blev att felsöka, och det visade sig att matningen av strömen till soppa pumpen var för klen, så det fick avbrytas för att fixa



helt otroligt att Ärtan fick plats att ligga i skuffen på Hondan











Reultatet då




436 HK på hjulen vet inte vad det blir i motorn?

Den laddade 1,1 bar och spridarna är i botten (1200cc)

Jag är nöjd med effekten och den går kanon

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Jonas@ZIP
Sundsvall
Här sen Mar 2011
Inlägg: 417



Ja gissade på 429whp enl sms tidigare i dag så ja känner mig nöjd

Bra ryt!!

_________________
- Jonas Eriksson -

//

Tel: 0707902629
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda S2000 -07 SNIK
1, 2, 3, 4   >>
11 besök senaste veckan (60907 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande