Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda S2000 -07 SNIK | << 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (60940 totalt) |
F20 och K20 motorerna svarar sjukt fint på lite laddtryck!
Ska bli skoj att se den 5maj!! _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||
Fin effekt!
Runt 500 i maskin är inte fel! Kompressorn käkar ju lite mos den med! Mvh _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Vilken snygg kurva!
Den lär nog både gå bra och vara snäll att köra. Kompressor e ballt! _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Grattulerar till den fina effekten!!
Har du något bromspapper med laddtryckskurvan på. Och vad är det för kompressor? _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Hej jag kör med en NOVI 1200 kompressor, har tyvärr ingen laddtrycks kurva. Dock så kopplas V-tech in redan vid 3,500 rpm _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||
hehe tackar Frisörsbil, perfekt namn _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||
Ja den e ju inte ens smidd .
Hörde ryktas om någon i norr som plockade riktigt mycket mos ur en såndär oöppnad maskin. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Vi har plockat mellan 540-560whp på E46 M3 motorer på std oöppnad maskin men tillslut orkar inte ringlanden med och brakar pga kraften som blir..sidotryck, temperatur etc en kombination endast en smidd kolv klarar.
Nu är ju Honda och Bmw som äpplen och päron men endå! 100whp/cyl är gött med mos på std maskin. _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Ringlanden brukar ju gå pga temperatur som gör dom spröda och effekt som dödar dom. E85 är en billig medicin mot lite klenare kolvar. S2000 motorerna vrekar tåla oerhörda belastningar, 741 whp är det mesta jag har sett på en orörd maskin sånär som på ventilfjädrar. Det är ju inte direkt vanligt med sånna effekter på orörda bottendelar, men runt 500-550 whp är ganska vanligt i Staterna. Tror inte jag skulle ge mig ut på Bana med den trimningsgraden dok. _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||||
Ja faktist så jakan garagegrannen Jörgens M3 E46 std motor/kolvar såg kanonfina ut med 580whp överladdat på E85, som du säger det kyler ganska bra och det kan klart rädda upp en hel del..känns dock som marginalerna är tunna som sytråd och inget man vill dänga bana med.:P _________________ - Jonas Eriksson - // Tel: 0707902629 |
||||
Hej i dag var det dags för årets första ban körning, nere på Mantorp med Honda klubben och det var najs, dock så verkar bromsarna inte lira ihopp med effekten
En aningen ringrostig, men fick i hopp 2 filmer från dagen, jag tog det ganska lugnt _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET |
||||
Våra race- och banåkarbilar Honda S2000 -07 SNIK | << 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (60940 totalt) |