Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E34 525i -91 | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 9 besök senaste veckan (133573 totalt) |
Snyggt jobbat!! Tyska flaggans färger har jag aldrig sett på en fälg innan, udda, och coolt.
|
||||||||
De är alltså inte gul/röd/svarta som på första bilden? Lurad av kameran? Nåja, de var snygga på andra bilden också.
|
||||||||
Inte så mycket bilder, men jag kan ju försöka förklara.
Tillverkade 7 spant, så som på bilderna på förra sidan. Efter det klippte jag till en 0,8mm aluplåt i exakt längd och markerade var spanten skulle hamna. Bockade framkanten i en kantvik. Efter det så monterade jag in spanten i plåten som då såg ut som ett V, sedan nitade jag en nit i varje spant så man spände ner plåten mot spanten. Sidorna på vingen sitter skruvade i spanten med popnuts. Fråga om det är något mer specifikt du undrar! _________________ Tobias Ohlsson |
||||||||
Lite uppdatering.
Värmen i bilen har varit konstant på, så nu är värmeventilerna borta och slangarna bortkopplade från värmepaketet. Nu är det drägligt att köra bilen och det bästa av allt, -4,5kilo! Var iväg och fick hjulen ställda. Tack till Emil på SC-däck i Vinslöv. Har även byggt nya smartare och styvare fästen till vingen. _________________ Tobias Ohlsson |
||||||||
Oj oj oj, en sömnig Schaedor ligger nu i soffan och tänker på sin banåkar-debut.
Blev uppstimmad i ottan av Frapp och efter en knappt duglig morgontoalett satt man i bilen på väg mot Knutan. 4,27 utväxling är som gjort för att slippa använda bilen till pendling. Som tur är det inte änns en timme från garaget till Knutan. Ambitionen för dagen var satt väldigt lågt. Känna å ställa lite på bilen och framförallt skola in mig i konsten att köra bana. Med andra ord, ingen tidsjakt..... Efter några trafiktäta varv på morgonkvisten kokade hjärnan av nya intryck. Det var dags att bli lite guidad. Med en vrålande Simon Lagnelöv i passagerarstolen kördes några lite överladdade varv. Sedan blev det min tur att sitta bredvid några matnyttiga varv med Micke Blixt. Lunchen hoppades över pga orolig mage. (Läs. Micke Blixt) När ballansen återfunnits och krängningshämmaren bak mjukats upp var det dags att köra själv igen. Lite glesare mellan bilarna och mina tankar gjorde susen och eftermiddagen bjöd på härlig körning. Tack till Tpc, Rapp, Lagnelöv och Blixt för arrangemang och support. .....och tiderna som inte skulle jagas!? Jodå, 1.14,88 som bäst. _________________ Tobias Ohlsson |
||||||||
Skoj att sen den där den skall vara och inte bara i garaget, riktigt bra framfart för att vara på premiären. Du har ju dessutom riktigt bra stöd med 3 så pass snabba förare som Blixt, rapp, och Lagnelöv, bättre förutsättningar kan du knappt ha.
_________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Tack själv för igår, hoppas din banpremiär blev precis som du hade drömt om!
Nu håller vi bilen på banan och inte i garaget framöver _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Grattis till en premier utförd med bravur Inte så många som kör dom tiderna först gången på bana och banan i fråga. Och med en 5-serie Men vilken 5-serie sen då Var skitkul att åka med i, och ljudupplevelsen var något ut över det vanliga för en gammal m50.. Tunt rostfritt grrr...
Enligt min uppfattning kändes bilen bra i det stora hela med en vettig balans. Några kurvor finns det lite att jobba på för både bil och förare men konstigt vore det ju annars. Vore kul att testa den någon gång och helst då på knuten. Stämmer in i Blixtens sista kommentar _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||
Tack för de fina orden pågar!
Nu är man sugen på att ratta igen! Mitt mål var att komma till Knutstorp två gånger i år. Kollade igenom bankalendern och såg att det ser svårt ut. Hade varit lättare om man haft licens. Har jag missat nått event? Hissade bilen idag å hittade lite saker att fördriva tid med. Hade skramlat av lite muttrar från avgassytemet och avgaspackningen efter katten var mer ett pulver än en packning. Bakre gummina till växellådan måste bytas och även packboxen vid utgående axeln. En ny hardyskiva hade nog inte häller skadat. Bakvagnen behöver nya dogbones, glappar ca 2-3mm. Ganska tråkigt meck, men det skall ju göras det med. Hojta nu till om ni hör om nån prisvärd körning på Knutan! _________________ Tobias Ohlsson |
||||||||
|
||||||||
Med ditt nya chassi ska det väll inte vara så svårslaget! Vad har du kört för tid på knutan förr? _________________ Tobias Ohlsson |
||||||||
Jahopp...
Tiden tickade iväg i garaget ikväll, blev visst kvar till 02,20. Lätt att fastna när man gör framsteg. Gjorde klart ett fotstöd under pedalerna och justerade förarstolen. Sen blockade jag ner bakre kofångaren. Efter en hel del putsande, fejande, svetsande, lackande och skruvande så väger kofångaren och fästena 11kg mindre! Passade på att skrapa bort en massa underedsmassa och snygga till lite. _________________ Tobias Ohlsson |
||||||||
Du kommer väl och visar upp den på bmwsc träffen på knutstorp? Tycker jag nästan är ett måste
|
||||||||
|
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E34 525i -91 | << 1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18 >> 9 besök senaste veckan (133573 totalt) |