Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E34 525i -91 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 15 besök idag (133550 totalt) |
Oj, här har det varit tyst länge!
Det går iallafall framåt i garaget. Nästan klar med elen, det blev rätt så mycket jobb med elen... Tog en paus från allt som har med strömmen att göra ikväll och pillade lite med bromsarna. Skruvade ihop skivorna, putsade till addaptrarna och monterade dit ena sidan. Nu är det bara att hoppas att det funkar ihop med original hbc. Tack till Billy för hjälpen med både det ena å de andra! _________________ Tobias Ohlsson |
||
Breddat trösklarna också? Den kommer bli dyngfet, ser fram emot bilder på hela bilen när du är klar.
|
||
Då var äntligen elen klar! Förhoppningsvis....
Blev rätt så mycket jobb med helt ny el till all belysning, soppapump, hastighetsgivare, kupefläkt, fläkten till motorn och total bortrensning av det gammla systemet med boxar hit å boxar dit. Kom på nu medans jag skrev att jag har kvar att koppla in abs-givarna bak, sen borde det vara klart! Har även fått dit instrumentpanelen och lite annat runt omkring! _________________ Tobias Ohlsson |
||
Häromdagen i garaget så höll Tobbe på att montera instrumentpanelen, men efter ett tag så kördes det mkt vinkelslip, så man började ju undra lite, så jag smög bort till Tobbes hörna och där hittade jag han fullt igång med att lätta instrumenthuset med vinkelslipen....
Ruskigt snyggt och coolt bygge! _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||
Lätta å lätta, det var ju mer rn positiv bieffekt. Största anledningen var ju att få plats med huset mellan panelen och burröret! _________________ Tobias Ohlsson |
||
Min plan har ett tag varit att vara klar till 31/5 och körning på Knutan!
Det ser ut som att planen kan klaffa, så länge det inte kommer några stora käppar i hjulen. Kvällen arbete var ett stort steg i rätt riktning. Diffen är shimsad och det ända som är kvar är att dra ihop kollapshylsan. Tack tid Mobimech för snabb leverans av shimsen som BMW inte kunde få fram! Luftade bromsarn i går, gick sådär... Konan i ena oket bak visade sig vara kass. Någon tidigare ägare hade gjort en halvbra renovering av oket och borrat rätt ner i konan när de satt dit ny gänga till bromsslangen.... Nytt ok har blivit blästrat och lackat ikväll, så imorgon är förhoppningsvis bromsarna i sin ordning. Har även fått hjälp av de fina grabbarna i garaget att fixa lite med mitt plana underrede! _________________ Tobias Ohlsson |
||
Så otroligt grym bil! Hur mycket blev det på vågarna, gav dom överhuvudtaget något utslag?
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
jag har 0,85 bars överladd på min och den lämnar 430hk/525Nm. (lämnade 496/601 vid 1,3bar). ALLT i maskin utom vattenpump, termostat, stift, multirem, olja/filter är orört från 1991. Effektkurvan är riktigt härlig, som en stor sugis med helt platt vrid från 4500rpm->varvstopp.
Din bil kräver överladd! Du kan få prova den vilken dag du vill, sen är du såld. _________________ Sammy Lundin |
||
Premiären inställd!!!
Efter många timmar i garaget denna veckan (och alla övriga veckor) så blev jag tyvärr inte klar. Det som blev spiken i kistan var att min egenbyggda ljuddämpare måste designas om lite. Jaja, det går fler tåg! Vikten på bilen! Med ca. 5liter soppa, passagerarstol och bälte, 1138kg. Inte helt illa för en gammal e34:a! Har en del saker till att fixa, plastrutor i framdörrarna och ut med medåkningsmöjligheten bland annat. Men slutvikten hamnar nog på ungefär 1140kg när det plana golvet är på plats. _________________ Tobias Ohlsson |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E34 525i -91 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 15 besök idag (133550 totalt) |